אא

האם הסרת חובת הוויזה לתיירים מאוקראינה מעודדת תיירות איכותית?

יוסי פישר, משנה למנכ"ל וחבר מועצת המנהלים של כלל תיירות מקבוצת IDB, חושב שהתשובה לכך היא שלילית ויוצא בקריאה לשר התיירות: "הפנה את מרצך לאיתור ארצות יעד בהן קיים פוטנציאל לתיירות איכותית לישראל".

Shutterstock Shutterstock
כבר מספר שבועות מתקיים דיון בעיתונות וגם בממשלה על המלצת שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, בנוגע להסרה של חובת הוויזות שחלה על התיירים מאוקראינה. כתיירנים ומלונאים, הבה נבחן מעט לעומק את ההצעה.

שר התיירות הינו איש בעל א'גנדה פוליטית ברורה. הוא מעוניין, לדבריו, לקדם את פוטנציאל התיירות ממדינות חבר העמים בכלל ומרוסיה ואוקראינה בפרט. כחבר בכיר מאוד במפלגת ישראל ביתנו, השר מחוייב כלפי בוחריו. על ידי השימוש בקידום התיירות הוא בעצם יאפשר ליוצאי אוקראינה שעלו ארצה, לבקר במולדתם הישנה ללא ההוצאה הנכבדה של עלות ויזה. מדובר בעשרות רבות של דולרים לוויזה חד פעמית ולמאות דולרים לוויזה רב פעמית.

בניתוח מקצועי של הנתונים של אוקראינה מבחינת התיירות הרי שהמצב הכלכלי שם גרם לירידה דרמטית בתיירות היוצאת בכלל.

אוקראינה נמצאת בוואקום פוליטי, במשבר הכלכלי הקשה ביותר שפקד אותה מאז הכריזה על עצמאות. שער החליפין של המטבע המקומי פוחת מול הדולר והאירו, בתי חרושת ומפעלים גדולים סגורים בשל בעיות נזילות שלא מאפשרות רכישת חומרי גלם ותשלום משכורות, אחוזי האבטלה בערים התעשייתיות של אוקראינה הינם מעל 20%, בנוסף רוסיה משתמשת בנשק האנרגיה על מנת להשפיע על הפוליטיקה הפנימית של המדינה ובבחירות האחרונות, שהתקיימו לפני שבועיים, נאלצו להכריז על סיבוב שני.

במחקר שנערך לאחרונה ע'י ארגון פמיניסטי בלתי תלוי בקייב ופורסם בעיתון 'הארץ', נקבע שכל מועסקת שלישית בזנות באירופה היא ממוצא אוקראיני.

התיירות היוצאת מאוקראינה ספגה מכה קשה בשל המשבר הכלכלי, מלונות רבים בריביירה התורכית נשארו לאחר עונת הקיץ של 2009 עם חובות כבדים של חברות נסיעות אוקראיניות. מדובר בסכומים של מיליוני אירו. חברת התעופה אירוסוויט נקלעה אף היא למשבר והמדינה הלאימה אותה ומיד מכרה אותה הלאה.

במספרי המבקרים מאוקראינה לישראל חלה ירידה חדה, גדולה בהרבה לעומת המספרים ממדינות אחרות. גם המבקרים שכבר מגיעים, חלקם מגיע דרך סיני וחלקם מתורכיה לביקורי יום. מבקרים אלו כמעט ולא משאירים ערך מוסף כספי במדינה. אין לינות בבתי מלון ומדובר בהגדלת עומס על תשתיות תיירות שלא לשם כך נבנו.

הירדנים, שכננו ממזרח, כבר הפנימו את הבעייתיות הגדולה שקשורה למבקרי יום והם מטילים היטל מיוחד על מבקרים בפטרה שלא נשארים לישון באזור . מדוע איפה לא נעשה משהו דומה, האם כנסיית הקבר שונה מפטרה ?

אם כן לסיכום: הביקורת שלי כלפי שר התיירות מתמצה במשפט אחד: הפנה את מרצך לאיתור ארצות יעד בהן קיים פוטנציאל לתיירות איכותית לישראל.

הכותב: יוסי פישר, משנה למנכ'ל וחבר מועצת המנהלים של כלל תיירות מקבוצת IDB

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותאוקראינהחדשות אוקראינה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: