אא

מונטנגרו פונה אל המשקיעים הישראליים

מונטנגרו משתתפת לראשונה ביריד התיירות הבינלאומי IMTM, במטרה ליצור שיתופי פעולה עם גורמי תיירות בארץ. מנכ"ל לשכת התיירות הלאומית של מונטנגרו: "תעשיית התיירות במונטנגרו מכירה בפוטנציאל הרב של התיירות הישראלית ופועלת ליצור שיתופי פעולה עם משקיעים ישראליים".

Shutterstock Shutterstock

עד אמצע שנות ה-90 הייתה מונטנגרו חלק מהקונפדרציה של יוגוסלביה. לאחר שזו התפרקה, התאחדה עם סרביה ובשנת 2006, בעקבות משאל עם, פרשה והכריזה על עצמאות. מכיוון שמדובר במדינה חדשה, מנסה מונטנגרו למשוך השקעות מכל העולם, כולל מישראל.

בשנה האחרונה הפכה מונטנגרו ליעד תיירותי מועדף על הישראלים, ומספר המבקרים בה כמעט שילש את עצמו . סייעה לכך העובדה כי בביקורו האחרון של שר החוץ, אביגדור ליברמן, במונטנגרו, סוכם על פטור הדדי מאשרות כניסה וכן ההיצע התיירותי המגוון שיש במונטנגרו, בסטנדרטים גבוהים ובמחירים סבירים. מועצת התיירות העולמית אף דירגה את מונטנגרו בשנתיים האחרונות כאחד מאתרי התיירות הצומחים ביותר בעולם והיא הפכה ליעד אטרקטיבי גם עבור משקיעים ישראלים בתחום התיירות.

לדברי סשה רדוביץ', מנכ"ל לשכת התיירות הלאומית של מונטנגרו "התיירות הינה מרכז תשומת הלב של הפיתוח הכלכלי במונטנגרו. ההשקעה בתשתיות, מלונות וההיצע לתיירים מאפשר למשוך קבוצות נוספות ותיירים חוזרים. תעשיית התיירות במונטנגרו מכירה בפוטנציאל הרב של התיירות הישראלית ופועלת ליצור שיתופי פעולה עם משקיעים ישראליים"

מונטנגרו נמצאת במרחק של שעתיים וחצי טיסה מישראל, ובקיץ האחרון הופעלו אליה טיסות שכר על ידי ארקיע וסאן דור. המדינה מתאפיינת בשילוב של נופי טבע עוצרי נשימה, מסלולי טיול ואופניים מסומנים, רכסי הרים, קניונים מרהיבים, יערות עד, מפרצים חלומיים ואקלים ים תיכוני, חופים יפהפיים ואתרי נופש וספא לאורכם.

ב-4 השנים האחרונות השקיעו בה משקיעים פרטיים למעלה מ-450 מיליון יורו בהקמה ובשיפוץ של מלונות, אתרי נופש ומרכזי קונגרסים. הממשלה מצידה הקציבה למעלה מ-250 מיליון יורו בחידוש שדה התעופה, כבישים ותשתיות. ב-10 השנים הקרובות יושקעו כ-6 מיליארד יורו בהקמת מרכזי תיירות, מגרשי גולף, טיילות, פיתוח ושימור של שמורות טבע ואתרים לאומיים. רשתות בינלאומיות כמו הילטון, מריוט וקמפינסקי נמצאות בשלבים סופיים של תהליכי הפעלת מלונות יוקרתיים במונטנגרו, ביניהם ה"באניאן טרי", שיהיה בעל 6 כוכבים הראשון באירופה ויהווה כניסה ראשונה של הרשת ליבשת.




 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: