אא

הסוכנים נדרשים לדיווח מע"מ עבור כל עמלה שהם מקבלים מהסיטונאים

איתן ליטאי, מנהל הכספים של כספי תעופה, מציע פתרון כולל לענף התיירות כדי להתמודד עם הדרישות החדשות של מע"מ, לפיו הסיטונאי יוציא חשבונית מס עצמאית בגין העמלה שהסוכן מקבל וזאת לאחר שהסוכן הביע רצון להכלל בהסדר מע"מ והדבר יהיה מקובל על הרשויות.

Shutterstock Shutterstock
מנהלי הכספים של חברות התיירות השונות מוטרדים בימים אלו מהדרישות החדשות של מע'מ ובהתאחדות סוכני הנסיעות יקיימו בקרוב דיון מיוחד בנושא.

עפ'י הדרישות החדשות על הסוכנים לדווח למע'מ על כל עמלה שהם מקבלים מהסיטונאים. מבחינת הסיטונאי בצורה החדשה יתבצע רישום כפול, פעם בעת הוצאת החשבון לסוכן ופעם כשהסוכן שולח לו ח'ן מס עבור העמלה. עד היום נרשם רק המע'מ של החשבונית.

איתן ליטאי, מנהל הכספים של כספי תעופה, שקד על פתרון לבעיה והוא מציע 'שהסיטונאי יוציא חשבונית מס עצמית בגין העמלה שהסוכן מקבל, זאת לאחר שהסוכן הביע את הרצון להכלל בהסדר המע'מ. במידה ונפעיל את הנוהל הזה לגבי כל הסיטונאים והסוכנים, הסוכנים יהיו פטורים מדיווח מע'מ עבור כל עמלה שהם מקבלים מהסיטונאי'.

ליטאי מציין גם כי: 'הנושא חייב להיות מיושם גם בחברות התעופה בגלל שרוב הסוכנים רושמים את הפעילות של החברות הזרות בכרטיס BSP, ואם הם יאלצו להוציא חשבונית לכל חברה וחברה, הרי שלא תהיה התאמה בכרטיסי החברות וה- BSP. כמו כן החברות לא יוכלו להתקזז בגין מע'מ תשומות עבור כל חשבונית וחשבונית של הסוכן אלא אם יאחזו בפועל בחשבוניות המס'.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: