מי שמוכר יותר שורד, מי שלא נופל
כך מסבירה סער פוקס-צוויק, מנכ"לית y pay more, את הליך ההישרדות של ענף התיירות והתעופה בעידן שבו הדולר נחלש והדלק מתייקר
Shutterstock
"בגלל ירידת הדולר, מי שרצה לשרוד בענף התיירות היוצאת, חייב היה בחצי השנה הראשונה של השנה למכור 30% יותר, בהשוואה למכירותיו בתקופה המקבילה
ב-2007", כך מציינת סער פוקס-צוויק, מנכ"לית חברת y pay more, שהצליחה לעמוד באתגר הזה.
על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בחצי השנה הראשונה של 2008 יצאו מישראל 1.8 מיליון איש, שזו עלייה של 4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. סער פוקס-צוויק, כלכלנית במקצועה, טוענת שנתון זה מראה, שחור על גבי לבן, כי ענף סוכני הנסיעות והתעופה שרוי, נכון לחצי השנה הראשונה של השנה וגם היום, במשבר כלכלי, השני במספר בתוך שנתיים.
"ב-2006 סבל הענף ממשבר מלחמת לבנון השנייה. 2007 הייתה שנה מצוינת, אך ב-2008 נכנסנו למשבר הדולר ומחירי הדלק", מציינת פוקס- צוויק, "לכן, בגלל ירידת הדולר, מי שרצה לשרוד בענף התיירות והתעופה, חייב היה בחצי השנה הראשונה של השנה למכור 30% יותר, בהשוואה למכירותיו בתקופה המקבילה ב- 2007 כדי לשמור על הרווחיות".
לדבריה, עליית מחירי הדלק הבלתי פוסקת גורמת לעימותים רבים מול הלקוחות משום שגם לקוחות ששילמו מראש את מלוא מחיר חבילת הנופש, או הטיסה, נאלצו להיענות לדרישות של חברות התעופה, ולהוסיף לפני הטיסה את ערך עליית מחיר הדלק עד ליום יציאתם את הארץ. אין דרך להבטיח את המחיר בטיסות שכר וחבילות המבוססות על טיסות שכר .
בימים אלה מתרחש באיטיות מהפך, שבו מתהפכת המגמה כשהדולר מתחזק ומחיר הדלק יורד. "שינויים אלה עדיין מינוריים ולא ניתן לחוש את השפעתם כרגע אבל, אין כל ספק, שאם הם ימשכו ישתפר גם מצבו של ענף התיירות והתעופה", מדגישה סער פוקס-צוויק.
ב-2007", כך מציינת סער פוקס-צוויק, מנכ"לית חברת y pay more, שהצליחה לעמוד באתגר הזה.
על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בחצי השנה הראשונה של 2008 יצאו מישראל 1.8 מיליון איש, שזו עלייה של 4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. סער פוקס-צוויק, כלכלנית במקצועה, טוענת שנתון זה מראה, שחור על גבי לבן, כי ענף סוכני הנסיעות והתעופה שרוי, נכון לחצי השנה הראשונה של השנה וגם היום, במשבר כלכלי, השני במספר בתוך שנתיים.
"ב-2006 סבל הענף ממשבר מלחמת לבנון השנייה. 2007 הייתה שנה מצוינת, אך ב-2008 נכנסנו למשבר הדולר ומחירי הדלק", מציינת פוקס- צוויק, "לכן, בגלל ירידת הדולר, מי שרצה לשרוד בענף התיירות והתעופה, חייב היה בחצי השנה הראשונה של השנה למכור 30% יותר, בהשוואה למכירותיו בתקופה המקבילה ב- 2007 כדי לשמור על הרווחיות".
לדבריה, עליית מחירי הדלק הבלתי פוסקת גורמת לעימותים רבים מול הלקוחות משום שגם לקוחות ששילמו מראש את מלוא מחיר חבילת הנופש, או הטיסה, נאלצו להיענות לדרישות של חברות התעופה, ולהוסיף לפני הטיסה את ערך עליית מחיר הדלק עד ליום יציאתם את הארץ. אין דרך להבטיח את המחיר בטיסות שכר וחבילות המבוססות על טיסות שכר .
בימים אלה מתרחש באיטיות מהפך, שבו מתהפכת המגמה כשהדולר מתחזק ומחיר הדלק יורד. "שינויים אלה עדיין מינוריים ולא ניתן לחוש את השפעתם כרגע אבל, אין כל ספק, שאם הם ימשכו ישתפר גם מצבו של ענף התיירות והתעופה", מדגישה סער פוקס-צוויק.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}