האם כניסת אל על כמוביל נקוב בקו נתב"ג-אילת תביא לגידול בתיירות הנכנסת?
יוסי פישר, משנה למנכ"ל כלל תיירות, חושב שלא. פישר חושב שהמדינה צריכה לעודד טיסות ישירות לאילת, כי לדעתו טיסה דרך נתב"ג תהיה מסורבלת, ארוכה ולא אטרקטיבית.
Shutterstock
בסוף השבוע שעבר הודיע משרד התחבורה על מתן אישור לאל-על להפעיל עד 3 טיסות יומיות – 5 ימים בשבוע בקו נתב"ג -אילת. מדובר בתוספת של עד 460 מושבים ליום לכיוון.
ברור שמדובר בתוספת מושבים משמעותית. השאלה העיקרית הנשאלת היא: האם תוספת מושבים זו תגדיל את תנועת התיירות הנכנסת לאילת?
בשוליים, יכול להיות שכן, אך אם נבחן את הנושא לעומק נגלה שתוספת המקומות מבן גוריון לא ממש עוזרת.
מדוע? תייר שטס לישראל בחברת תעופה ישראלית נדרש להגיע לשדה התעופה בארץ המוצא כ- 3 שעות לפני הטיסה. זמן הטיסה הממוצע לבן גוריון מאירופה הוא כארבע שעות. כשהנוסע מגיע לבן גוריון, עליו לעבור הליכי ביקורת גבולות ומכס ואחר כך לעבור לטרמינל הפנים ארצי לצורך הבידוק לטיסת הפנים לאילת.
תהליך זה לוקח כשעה וחצי עד שעתיים ואז בהרבה מקרים עליו להמתין לטיסה לאילת. באם נסכם את הזמן הנדרש להגיע מאירופה לאילת דרך בן גוריון – מדובר ביום שלם! כך גם בדרך חזרה.
אז נכון שאפשרויות השיווק של אל-על גדולות הרבה יותר משל המתחרים האחרים על הקו.
נכון שמכירת כרטיס טיסה אחד באירופה שיאפשר לשלב טיול במרכז הארץ ונופש בדרום יוסיף אולי נוסעים אך האם זהו 'שרביט הקסמים' שיחזיר את התיירים מחו"ל לאילת?
בתוצאות סקר שערך מדריך התיירות האמריקאי "זאגאט" ופורסם ב"כלכליסט" נשאלו הנסקרים: מה הם הקריטריונים החשובים ביותר לבחירת חברת תעופה? על כך השיבו 68% מהנסקרים שהאפשרות לטוס בטיסות ישירות מהווה את הקריטריון המהותי עבורם בבחירת חברת תעופה.
חזרה אלינו: אילת מתמודדת בשנים האחרונות עם משבר מתמשך ומעמיק בביקורי תיירים. האם שלוש טיסות פנים יומיות יפתרו את הבעיה? התשובה לכך היא חד משמעית. לא!
במקום לעודד טיסות ישירות מאירופה לאילת על ידי חברות LOW COST ועל ידי החברות הישראליות מעודדת המדינה תחרות בשוק הפנים. האם מכאן תבוא הישועה לעיר אילת? הזמן יגיד.
גילוי נאות: הכותב, משנה למנכ"ל וחבר מועצת המנהלים של כלל תיירות מקבוצת IDB ואחיו של אחד ממחזיקי המניות בקבוצה, בה נמצאת גם חברת ישראייר.
ברור שמדובר בתוספת מושבים משמעותית. השאלה העיקרית הנשאלת היא: האם תוספת מושבים זו תגדיל את תנועת התיירות הנכנסת לאילת?
בשוליים, יכול להיות שכן, אך אם נבחן את הנושא לעומק נגלה שתוספת המקומות מבן גוריון לא ממש עוזרת.
מדוע? תייר שטס לישראל בחברת תעופה ישראלית נדרש להגיע לשדה התעופה בארץ המוצא כ- 3 שעות לפני הטיסה. זמן הטיסה הממוצע לבן גוריון מאירופה הוא כארבע שעות. כשהנוסע מגיע לבן גוריון, עליו לעבור הליכי ביקורת גבולות ומכס ואחר כך לעבור לטרמינל הפנים ארצי לצורך הבידוק לטיסת הפנים לאילת.
תהליך זה לוקח כשעה וחצי עד שעתיים ואז בהרבה מקרים עליו להמתין לטיסה לאילת. באם נסכם את הזמן הנדרש להגיע מאירופה לאילת דרך בן גוריון – מדובר ביום שלם! כך גם בדרך חזרה.
אז נכון שאפשרויות השיווק של אל-על גדולות הרבה יותר משל המתחרים האחרים על הקו.
נכון שמכירת כרטיס טיסה אחד באירופה שיאפשר לשלב טיול במרכז הארץ ונופש בדרום יוסיף אולי נוסעים אך האם זהו 'שרביט הקסמים' שיחזיר את התיירים מחו"ל לאילת?
בתוצאות סקר שערך מדריך התיירות האמריקאי "זאגאט" ופורסם ב"כלכליסט" נשאלו הנסקרים: מה הם הקריטריונים החשובים ביותר לבחירת חברת תעופה? על כך השיבו 68% מהנסקרים שהאפשרות לטוס בטיסות ישירות מהווה את הקריטריון המהותי עבורם בבחירת חברת תעופה.
חזרה אלינו: אילת מתמודדת בשנים האחרונות עם משבר מתמשך ומעמיק בביקורי תיירים. האם שלוש טיסות פנים יומיות יפתרו את הבעיה? התשובה לכך היא חד משמעית. לא!
במקום לעודד טיסות ישירות מאירופה לאילת על ידי חברות LOW COST ועל ידי החברות הישראליות מעודדת המדינה תחרות בשוק הפנים. האם מכאן תבוא הישועה לעיר אילת? הזמן יגיד.
גילוי נאות: הכותב, משנה למנכ"ל וחבר מועצת המנהלים של כלל תיירות מקבוצת IDB ואחיו של אחד ממחזיקי המניות בקבוצה, בה נמצאת גם חברת ישראייר.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}