אא

משרד התמ"ת מזהיר מנקיטת הליכים על פרסומים בניגוד לחוק

עו"ד יצחק קמחי, הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, מציין במכתב למנכ"לי התאחדות סוכני הנסיעות ובתי המלון, כי הגיעו למשרדו תלונות כי בפרסומים שונים מצוין המחיר ללילה בבתי המלון וכאשר פונה הצרכן להזמין חדר מתברר לו כי יש דברים מהותיים שלא הובאו לידיעתו בפרסום.

Shutterstock Shutterstock
משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה מזהיר כי החל מחודש מרץ 2010 ינקוט בהליכים נגד פרסומים עתידיים בנושא תיירות פנים, הנוגדים את החוק.

עו"ד יצחק קמחי, הממונה על הגנת הצרכן במשרד, שלח מכתב ליוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות ושמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות בתי המלון, בו הוא מציין בין השאר כי: "הגיעו למשרדנו תלונות מהן עולה כי בפרסומים שונים, באתרי האינטרנט ובעיתונות בנושא תיירות פנים, מצוין המחיר ללילה בבית המלון. כאשר פונה הצרכן ומבקש להזמין חדר בהתאם לפרסום מתברר לו כי קיימות דרישות, מגבלות או תנאים, המהותיים לעסקה,
שלא הובאו לידיעתו בפרסום. כך למשל, דרישה למינמום לילות או דרישה למינימום לילות שמספרם אינו מצוין במודעה באופן בולט. במקרים אלה, בהזמנה של מספר לילות נמוך יותר, הופך המחיר שפורסם במודעה ללא רלוונטי ומטעה. פרסום מחיר ללילה ללא סייגים ברורים, כאשר לא ניתן לקבל את המחיר שפורסם ללילה בודד, מטעה לכאורה את הצרכן לגבי המחיר בניגוד להוראות סעיף 2 בחוק הגנת הצרכן התשמ"א, 1981 . בנוסף מהווה הדבר עבירה לכאורה גם על הדרישה בחוק לפרסום המחיר הכולל של השירות שצריך להיות, במקרה בו קיימת דרישה ברורה למינימום לילות, סך כל המחיר עבור כל אותם הלילות אותן נדרש הצרכן להזמין".

עו"ד קמחי, מוסיף ואומר בפנייתו כי: "אבקש להדגיש כי מודעת הפרסום צריכה להכיל באופן ברור את הפרטים המהותיים לעסקה, ודרישה למינימום לילות ולמספר הלילות המינימלי הינם פרט-סייג מהותי הקובע את מחיר העסקה. אי עמידה בדרישות אלה מהווה עבירה לכאורה על הוראות החוק".

עו"ד קמחי מזהיר כי: "הואיל ואני מניח כי קיימים פרסומים בצנרת הנחתי את החוקרים במחוזות המשרד לנקוט בהליכים בהתאם לסמכות משרד התמ"ת נגד פרסומים עתידיים העומדים בניגוד לאמור, החל מחודש מרץ 2010 ".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: