אא

ההתאחדות על החלטת בית המשפט בעניין התביעה נגד בריטיש איירווייס :"בית המשפט קבע את מה שרצינו"

מבחינת סוכני הנסיעות פסק הדין שניתן היום פירושו כי אם בריטיש תבטל את הסכם יאט"א הנוכחי היא לא תוכל להנות מה- BSP ולא מהערבויות, אלא אם תחתום הסכם יאט"א חדש עם סוכני הנסיעות.

Shutterstock Shutterstock
בהתאחדות סוכני הנסיעות הביעו היום שביעות רצון מפסיקת שופטת בית המשפט המחוזי מרכז בפ"ת, אסתר שטמר, בעניין התביעה נגד חברת התעופה בריטיש איירווייס.

בפסק הדין כותבת השופטת אסתר שטמר כי: "משנתנה בריטיש הודעה סבירה מראש, ומשהבהירה את הרקע לכך, ואף אם לא הוכיחה צורך כלכלי ממשי בכך, אך לא הוכח כי פעלה בהעדר תום לב - אין לשעות לטענת המבקשות. לפיכך, הביטול שבטלה בריטיש את חוזה יאטא בינה לבין סוכני הנסיעות בעינו עומד".

כמו כן בית המשפט חייב את הסוכנים בתשלום הוצאות שכר טרחה של 50,000 שקל.

בהתאחדות סוכני הנסיעות מציינים בתגובה כי: "בית המשפט קבע את מה שרצינו. אם לא יהיה הסכם יאט"א בין הסוכנים לבריטיש, פירושו כי בריטיש לא תוכל להינות מה-BSP ולא מהערבויות, אלא אם תחתום הסכם יאט"א חדש עם הסוכנים".

בפסק הדין מצויין בין השאר כי: "עוד טוענת בריטיש, כי יש להוכיח חוזה אחיד, דבר שהסוכנים לא עשו. גם טענה זו יש לדחות. הסכם יאטא הוא חוזה אחיד, והדבר נלמד מתוכו. העובדה שחברי יאטא אינם יכולים להתקשר בהסכם עם סוכן נסיעות אלא לפי כללי יאטא, ולאחר שהסוכן התקבל לפי הכללים, והעובדה שהחוזה שהסוכנים חותמים עליו אותו חוזה הוא לכל הסוכניות הנסיעות במדינה".

סעיף מעניין אחר בפסק הדין של השופטת שטמר קובע כי: "סעיף 10.1 עוסק בשינוי העמלה לסוכן, ומאפשר לחברת התעופה לשנות את הסכום שתשלם לסוכן מזמן לזמן. יודגש, הוראה זו עוסקת בשינוי התשלום ולא בביטולו".

כמו כן השופטת מציינת כי: "פעולת צדדים לחוזה צריכה להיות בתום לב, ועל כן יש לבחון גם את פעולת ביטול העמלה אם בתום לב נעשתה אם לאו. לא ניתן לטעון ברצינות כי בגדר שקול הדעת של בריטיש לקבוע את העמלה של הסוכן גם הקביעה האפשרית שאין לשלם לו אגורה. טענה כזו עומדת בניגוד ללשון סעיף 9 בהסכם ההתקשרות, ואינה עולה בקנה אחד עם חובת תום הלב בהפעלת זכויות על פי החוזה שבין הצדדים".

מהתאחדות סוכני הנסיעות נמסר בתגובה ראשונית כי: "פסק דין חסר תקדים בחישובתו, העונה על מירב הציפיות של הסוכנים. בזמן הקרוב תפרסם ההתאחדות הודעה מסודרת ובה תפרט את תגובתה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: