אא

‏התאחדות סוכני הנסיעות: "בריטיש מנסה לאחוז במקל בשני קצותיו"

יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, שלח לסוכנים מכתב הבהרה בעקבות מכתב שנשלח אליהם ע"י בריטיש איירווייס.

Shutterstock Shutterstock
יוסי פתאל כותב במכתב שנשלח היום לסוכנים כי 'בעקבות פסק הדין שהתקבל בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה בתאריך 23.2.2010, הפיצה חברת בריטיש איירווייס בקרב הסוכנים מכתב ובו היא חוזרת על האיום כי סוכן שלא יקבל את דרישתה להמשיך ולקיים את הסכם יאט'א ללא סעיף התמורה, ינותק מן המערכת' ".

פתאל מוסיף במכתבו: "אנו מבקשים לחזור ולהדגיש, כי בפסק הדין קובע בית המשפט באופן חד משמעי כי הסכם יאט'א כולל בתוכו את סעיף התמורה לסוכנים - סעיף 9 בהסכם, הקובע כי חברת התעופה חייבת לתת גמול לסוכן. לא ניתן לטעון שהסעיף מאפשר שלא לשלם לסוכן גמול, ולכן בריטיש איירוויס אינה רשאית לשלם לסוכנים עמלה בשיעור 0%.

מסיבה זו קבע בית המשפט, כי 'הצדדים רשאים - כמובן - להתקשר מחדש במערכת הסכמית שונה, אם כך יאבו'.

למרבה הצער, חברת בריטיש מנסה לאחוז במקל בשני קצותיו: גם להמשיך ולהשתמש בהסכם יאט'א הקיים, הכולל שורה ארוכה של חובות של הסוכנים כלפי חברות התעופה, ומצד שני להתנער מסעיף 9 המחייב אותה לשלם תמורה לסוכנים.

היועצים המשפטיים של ההתאחדות וסוכני הנסיעות ערכו בפני ועד ההתאחדות, שהתכנס בשבוע שעבר, סקירה משפטית מפורטת אודות פסק הדין, במסגרתה המליצו לערער על פסק הדין, ולהגיש בקשה לצו מניעה כנגד הודעת בריטיש לסוכנים, ככל שתידרש - בקשה שסיכויה להתקבל הינם סבירים.

בהתאם להמלצת היועצים המשפטיים, יגישו סוכני הנסיעות וההתאחדות ערעור על פסק הדין, בהתאם למועדים הקבועים בדין, וככל שידרש גם צו מניעה כנגד הודעת בריטיש לסוכנים'.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: