אא

המטה ללוחמה בטרור מחמיר את אזהרת המסע לתאילנד

האזהרה הועלתה לדרגת איום קונקרטי גבוה, שהיא הדרגה שלפני החמורה ביותר והמשרד ממליץ להמנע מביקור ולצאת את האיזור בהקדם האפשרי. למטיילים שנשארים בתאילנד מומלץ לנקוט בצעדי ערנות וזהירות, בעיקר ברחוב הקואסן בבנגקוק.

Shutterstock Shutterstock
המטה ללוחמה בטרור העלה לאחרונה את דרגת האיום של דרום תאילנד ופרסם הודעה לפיה 'בעקבות עימותים אלימים בין האוכלוסיה המוסלמית למשטר בדרום תאילנד מתקיים איום חמור ומתמשך לבטחונם של מבקרים, לרבות ישראלים, באזור זה. כמו כן קיים חשש להצטרפות ארגוני טרור למורדים המוסלמים במטרה לפגוע בתיירים/מבקרים, לרבות ישראלים, בדרום תאילנד. לפיכך ממליץ המטה ללוחמה בטרור לאזרחי ישראל להמנע מכל ביקור/שהייה בדרום תאילנד, מדרום לקו הרוחב שבין Thammarat – Krabi'.

גם משרד החוץ פרסם אזהרה לפיו ממשלת תאילנד הכריזה ב- 7 באפריל על מצב חירום בבירה, בנגקוק ובמחוזות נונטאבורי, סמוט פראקאן, נקון פאתום, פאתום טאני, ואיוטאיה.

בהודעת המשרד נאמר כי "מזה כשבועיים משתקים רבבות מפגינים חלקים נרחבים של העיר ואף נחסמו צירי תנועה ראשיים בבנגקוק. במהלך סוף השבוע החולף, חלה הסלמה בהתנגשויות, אירועים אלו מלווים בתקריות אלימות במסגרתן נרשמו נפגעים בנפש כולל שני אזרחים זרים. מורגשת נוכחות מאסיבית של כוחות ביטחון בעיר. נכון לעכשיו, על בסיס המידע העומד לרשותנו, מתמקדים הארועים באזורים הבאים: באזור הבירה בנגקוק: גשר פנאפה, דרך רצ'דמנאון, רובע רצ'פרסונג במרכז בנגקוק בפרובינצית טאני בנין צ'יקום בפטום. בשל ההסלמה בהפגנות, ההכרזה על מצב חירום והחשש להידרדרות במצב, בדגש על בנגקוק, מומלץ לישראלים השוהים בתאילנד להתרחק מאתרים הומי אדם, אזורי הפגנות, משרדי ממשלה וריכוז כוחות ביטחון. בנגקוק, מומלץ לנקוט במשנה זהירות ובמידת האפשר להמנע מתנועות בלתי חיוניות באזורי המהומות".

משרד החוץ מוסיף בהודעתו כי "מומלץ לעקוב אחר דיווחי התקשורת, לנהוג במשנה זהירות ולפעול ע"פ הנחיות השלטונות המקומיים".

דב קלמן, מנהל לשכת התיירות התאילנדית בישראל, הגיב לדברים: "אזהרות המסע הן איפה שיש הפגנות, הן לא איפה שיש תיירים. אזהרות המסע קיימות מהזמן שאני מנהל את הלשכה במשך עשר שנים. האזהרות האלה קיימות כל השנים ומפעם לפעם מחודדות. אבל הן לא מרתיעות ובצדק את הישראלים. אני נוסע בעוד יומיים ואין לי שום חשש. הייתי לפני שבוע כאשר היו הפגנות, התייר לגמרי מחוץ לעניין מבחינת האדומים והצהובים. התייר כמעט קדוש ומתרחקים מלפגוע בו. אין גל של ביטולים ובצדק. זה עניין פנימי".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: