אא

ההתאחדות קוראת לשיתוף פעולה מול תקנות חוק הגנת הצרכן בדבר החזר כספי לצרכנים

ההתאחדות קראה לכל הגורמים בענף התיירות לעשות יד אחת על מנת להבטיח כי אישורן של התקנות בוועדת הכלכלה לא יביא לפגיעה הרסנית בענף כולו, בשל המאפיינים הייחודיים של הענף.

Shutterstock Shutterstock
בפנייה למנכ'ל משרד התיירות, נועז בר ניר ולגורמים מובילים בענף התיירות ובהם מנכ'ל אל על, יו'ר פאנל חברות התעופה, יו'ר פאנל חברות התעופה הזרות ומנכ'ל התאחדות המלונות, מתייחסת ההתאחדות לתקנות חוק הגנת הצרכן בדבר החזר כספי לצרכנים, שבקידומן מטפל בימים אלה משרד התמ'ת, לקראת דיון בוועדת הכלכלה.

פנייה זו היא צעד נוסף בשורה של פעולות, שההתאחדות עושה לאורך תקופה ארוכה, על מנת להחריג את תעשיית התיירות מתחולת החוק, שאינו מתחשב במאפייניה הייחודיים ובכך מסב לה נזקים כבדים, או לשנותו כך שיתאים למאפיינים אלה.

תקנות הגנת הצרכן המקודמות על ידי משרד התמ'ת מחמירות את מצבם של העוסקים בתעשייה שכן, התקנות, באם יאושרו, יחייבו את העוסק להחזר כספי מלא ללקוח המבטל כל עסקה ולא רק עסקאות מכר מרחוק.

יוסי פתאל, מנכ'ל ההתאחדות, מסביר, כי 'ההשלכות על ענף התיירות עלולות להיות רבות, החל מפגיעה בחברות תעופה זרות בעלות נציגויות בישראל, והפלייה לטובה של חברות תעופה זרות, שהחוק הישראלי אינו חל עליהן, המשך בגרימת נזק לבתי מלון ולסוכנויות נסיעות עד למצב שיביא לסגירתן של סוכנויות קטנות, וכלה בירידה בתחרותיות ולעליית מחירים שהשלכותיה הכספיות על הצרכנים לא יאחרו לבוא'.

מאז הוצעו לראשונה התקנות על ידי שר התמ'ת בנוגע לביטולי עסקה, עלתה שוב ושוב החובה המוטלת על הגורמים המחוקקים, ובכלל זה על השר, לערוך היוועצות עם הנוגעים בדבר ובכלל זה תעשיית התיירות ,שברי לכל שהתקנות המוצעות נוגעות אליה ישירות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: