אא

שמואל מרום: "רק חשיבה חריגה תוכל להביא 5-6 מיליון תיירים"

לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל קיימה היום אירוע לרגל יובל שנים ללשכה, שסיסמתו 5 מיליון תיירים ב- 2016 – אם תרצו אין זו אגדה.

Shutterstock Shutterstock
לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל ערכה היום אירוע מרשים לרגל יובל ללשכה. את האירוע, שסיסמתו '5 מיליון תיירים ב- 2016 – אם תרצו אין זו אגדה', הנחה מנכ'ל הלשכה, עמי אתגר.

שמואל מרום, יו'ר לשכת מארגני תיירות נכנסת, ברך את הנוכחים ואמר כי 'מארגני תיירות נכנסת בישראל הם מנוע הצמיחה, כאשר המטרה שלנו זה להביא מה שיותר תיירים, שירכשו מה שיותר שירותי תיירות'.

מרום הוסיף ואמר שבעיניו היינו צריכים להיות היום ב- 5-6 מיליון תיירים ולא ב- 3 מיליון. הוא ציין את המדינות השכנות, שצמחו במאות אחוזים ולעומת זאת מארגני התיירות הנכנסת בישראל נאלצו להתמודד עם ארועים קשים.

מרום ציין כי 'רק חשיבה חריגה תוכל להביא 5-6 מיליון תיירים' וקרא לממשלת ישראל לקבל החלטה אמיצה להעדיף את תעשיית התיירות.

במצעד המברכים היו: יהודה טלמון, נשיא להב, לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, שלשכת מארגני התיירות נכנסת חברה בה, ציין כי 'התרומה של לשכת מארגני תיירות נכנסת הינה הבאת מטבע זר למדינת ישראל'.

אבי פרידמן, יו'ר פאנל חברות התעופה הזרות, שאמר" 'חברי הלשכה הם חיל הרגלים של מדינת ישראל, שמכתתים את רגליהם בארצות רבות ופועלים להביא תיירים לארץ'.

אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, הגיש ללשכה תעודה על נטיעת 50 עצים ביער התאחדות המלונות לכבוד 50 שנות פעילות וציין את שיתוף הפעולה בין שני הגופים, שמאפשר להתגבר על כל המשברים.

מיקי פדרמן, ראש לשכת התיאום של תעשיית התיירות, ברך את חברי הלשכה ואמר 'אתם הקטר שמוביל את התיירות למדינת ישראל וההובלה שלכם גוררת אחריה את רכבת התיירים'.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, אמר 'אחד מהחוליים של שיטת הממשל בארץ היא שאי אפשר לבנות תוכנית אסטרטגית כשנשארים בתפקיד שנתיים שלוש. ניסחנו תוכנית תלת שנתית ארוכת טווח והתחלנו ליישם אותה עם כל הגורמים שבענף. בארבעת החודשים האחרונים אנחנו במגמה טובה מבחינת תיירות. זה גם פירות משנים קודמות וגם תוכנית שמיושמת טוב ושיווק מפולח'.

השר הוסיף: 'הגדרתי 3 מיליון תיירים כמשבר כי אנחנו מדינת תיירות ואנחנו זכאים ליותר תיירים. לשכת מארגני תיירות נכנסת משווקים את הלשכה בצורה הכי טובה. מבחינת החסמים ביקשנו משר הפנים להוריד את הבדיקות הקפדניות מידי ואת דמי הערבות מהסוכנים שמביאים לכאן קבוצות.

'דיברתי על כך שאי אפשר לבנות פה מלון במשך 9 שנים ולצורך תיירות יש להעדיף גם אזורים שלא נחשבים אזורים מועדפים'

בנושא התקציב אמר השר 'אנחנו נמצאים לפני דיוני התקציב 2011-2012. משרד התיירות צריך לקבל עדיפות לצורך שיווק ותשתיות כדי למלא את החזון של איזון במאזן התשלומים, הקטנת האבטלה והגברת התעסוקה בפריפריה' וסיים בהבטחה כי 'נפעל לשכנע להקצות את התקציבים הדרושים כדי שתעשיית התיירות תפרח'.

בין המברכים היו גם חיליק בר, מחזיק תיק התיירות בעיריית ירושלים, שנשא דברים במקום ניר ברקת, ראש העירייה ואלי כהן, סמנכ'ל מסחר וקשרי תעופה באל על, שייצג את אל על במקום המנכ'ל אליעזר שקדי, שהתלווה אל נשיא המדינה בנסיעתו לאירוע של הקהילה היהודית בצרפת.

שני גופים קיבלו תעודות על מצויינות של המוצר התיירותי: אורי דביר, מורה דרך ומדריך טיולים, שהוציא לפועל את שביל ישראל ולעיריית תל אביב.

תעודות הוקרה חולקו להתאחדות המלונות, אל על, פאנל חברות התעופה הזרות, רשות שדות התעופה, אגודת מורי הדרך, רשות הטבע והגנים, איגוד השכרות הרכב וחברות ההשכרה, הלשכה להסעת תיירים, ארקיע, ישראייר, ארגון המסעדות, משרד התיירות, איגוד רכבי אשכול ולחברי הלשכה. תעודות הוקרה נוספות הוענקו גם לעמי אתגר, מנכ'ל הלשכה ולשר התיירות, על בניית תוכנית תלת שנתית, הורדת המע'מ וכן על התובנה וההכרזה ש-3 מיליון תיירים זה משבר.

תעודה חסרה הוענקה לממשלת ישראל כי 'נדרשת אסטרטגיה ומחוייבות של הממשלה לתעשיית התיירות'.

באירוע הוצג סרטון, שבו עמי אתגר ובנות הלשכה שרו שיר, שהפזמון שלו 'כי אמיתית היא, ולא סמל, ולא דגל ולא אות, יש עבר מאחוריה היא צופה אל הבאות' והוכיחו כישרון רב, כך שאם לא בתיירות תמיד יש עתיד בתחום האומנותי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: