אא

ההתאחדות מעדכנת את סוכני הנסיעות בעקבות ביטולי הטיסות

ההתאחדות מביאה לידיעת הסוכנים את עיקרי הסעיפים הנוגעים לאחריות סוכנים ופיצוי לקוחות במקרה של ביטולי טיסות בעקבות התפרצות הר הגעש באיסלנד.

Shutterstock Shutterstock
במכתב, שהיפנה מנכ"ל ההתאחדות, יוסי פתאל, לציבור סוכני הנסיעות, הוא מציין:
"אירוע כדוגמת התפרצותו בשבוע שעבר של הר הגעש האיסלנדי, הינו ללא תקדים בהיקפו ובמשמעויות הכספיות של הנזקים שהוא מסב.

חוקי הגנת הצרכן מעולם לא התכוונו ולא חוקקו בכדי להתייחס למקרים מסוג זה הנופלים לקטגוריה הברורה של כוח עליון, ומאחר וכבר נעשים ניסיונות להשתמש בפרושים לחוקי הגנת הצרכן בהקשר זה, אנו מבקשים להביא לידיעתכם את עמדתנו הראשונית למספר נושאים שעלו בימים אלה :

לקוחות שטרם התחילו את נסיעתם, בין אם מדובר בטיסה אל הארץ או מהארץ, לא יהיו זכאים לפיצויים בגין נזקים מביטול או בגין החזר בתי מלון בחו"ל לטיסות שלא יצאו לישראל.

לקוח שיצא מהארץ לפני התפרצות ההר וממתין בחו"ל, לא זכאי לפיצוי עבור הוצאותיו להמתנה.

לקוחות שהתחילו נסיעתם ובעקבות האירוע מטוסם נחת בשדה אלטרנטיבי מטופלים על ידי ועל חשבון חברות התעופה האחראיות לסיים את הבאת הנוסע ליעד הסופי על כל הכרוך בכך.

לקוחות שמבקשים לבטל טיסה, גם אם זו עדיין לא הוכרזה כמבוטלת על ידי חברות התעופה, דמי הביטול של כרטיסם יהיו לפי חוקי הכרטיס.

חבילות ובתי מלון - במקרים שבהם הוזמנה טיסה בנפרד ובית מלון בנפרד, הטיסה בוטלה על ידי חברת התעופה ויש דמי ביטול מלאים על בית המלון - בעקרון מהרגע שנמסר ללקוח השובר למלון או לטיסה מערכת היחסים החוזית מתקיימת בין המלון או חברת התעופה ללקוח. הסוכן סיים את תפקידו ואת אחריותו המשפטית עם מסירת המסמכים ללקוח.
עלויות ביטול וכו' ע"ח הלקוח.
עדיין לא ברור כיצד ינהגו בתי מלון בחול וספקים המוכרים שירותי קרקע הנחת העבודה הסבירה היא כי הם יוותרו על דמי הביטול.

בעיות שעלולות להיווצר בעקבות המצב:
לקוחות עלולים לבטל תשלומים לסוכנים באופן חד צדדי בפרשנות מורחבת של הפסיקה בעניין החוזה האחיד או בגין עילת העדר תמורה וביטול התשלום בכרטיס ה אשראי. בעת הזו מומלץ לקבל כרטיסי אשראי בעסקאות קרדיט ולתמחר עלויות עסקת קרדיט. עסקאות קרדיט אינן ניתנות לביטול חד צדדי. לחילופין, להעדיף אמצעי תשלום אחרים.

יוצא מהכלל:
על פי חוקי האיחוד האירופי, חברות התעופה האירופאיות חייבות גם במקרים של אסונות טבע או כוח עליון, לדאוג ללקוחות רק ביומיים הראשונים של העיכוב בטיסה, ולא יותר מזה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: