אא

ההתאחדות פועלת לשינוי הקריטריונים של הערבות ליאט"א

המנכ"ל, יוסי פתאל: "קריטריונים אלה נקבעו באופן חד צדדי על ידי יאט"א, ההתאחדות פועלת מול המוסדות הרלוונטים על מנת שהקרטריונים ייקבעו תוך התחשבות בסוכנים".

Shutterstock Shutterstock
התאחדות סוכני הנסיעות פועלת על מנת לשנות את הקריטריונים לערבות שסוכני הנסיעות נותנים ליט"א. מנכ"ל ההתאחדות, יוסי פתאל, אומר כי: "מאחר וקריטריונים אלה נקבעו באופן חד צדדים על ידי יאט"א, פועלת ההתאחדות מול המוסדות הרלוונטים על מנת שהקריטריונים ייקבעו מחדש תוך התחשבות בחוות דעתם של הסוכנים".

כיום הצהרותיה הפיננסיות של כל סוכנות צריכות להיות בהתאם לגובה הערבות, שנקבעת לפי ציון של אותה סוכנות ובהתאם לגובה ממוצע ההכנסות החודשי שלה. ישנם 3 קריטריונים לקביעת הציון של סוכנות: יחס שוטף, יחס הון לסך הנכסים ורווחיות.

מנכ"ל ההתאחדות, יוסי פתאל, מפרט את ההערכות הפיננסית במכתב לסוכנים:

יחס שוטף הוא יחס פיננסי, המודד את יכולת החברה לעמוד בטווח הקצר בפירעון התחייבותיה ע"י נכסיה השוטפים. כלומר מדד המסייע בניתוח יכולת הנזילות של החברה. הנתונים לגבי הנכסים וההתחייבות השוטפות נלקחים ממאזן החברה. כאשר היחס 1.2 או יותר הציון שווה ל- 4 נק', כאשר היחס הוא 1.0 או יותר הציון 3 נק', 0.9 או יותר הציון 2 נק', 0.8 או יותר נקודה אחת. פחות מזה, זה אפס נק'.

ההון העצמי הוא סעיף במאזן, המבטא את סך ההשקעה של בעלי המניות בחברה, הכולל את הון החברה + רווחים, קרנות ועודפים. סך הנכסים הוא סעיף מאזני, המבטא את כל המשאבים בעלי הערך הכספי שנמצאים ברשות הפירמה. יחס שגבוה מ- 10% שווה ל- 3 נק', 5% או יותר שווה ל- 2 נק', 0% או יותר שווה לנקודה אחת. פחות מ- 0% שווה ל- 0 נק'.

יחס הרווחיות צריך להיות 3% או יותר ומקבלים עליו נקודה אחת. סוכנות נסיעות מורשה, שמשיגה מעל 5 נקודות פטורה מהערבות בנקאית. גובה הערבות המינימאלי הינו 50 אלף דולר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: