אא

קמפיין להגדלת הביקוש לתיירות בכפרים הדרוזים והצ'רקסים מתחיל היום

בקמפיין החדש של משרדי התיירות, ראש הממשלה ופיתוח הנגב והגליל להגדלת, שכותרתו "כפר ביקרתם?", יושקעו מיליון שקלים; בחג השבועות יתקיים פסטיבל המסורת והטעמים בכפרים בית ג'אן, חורפיש ופקיעין.

Shutterstock Shutterstock
קמפיין חדש של משרדי התיירות, ראש הממשלה ופיתוח הגליל והנגב, יוצא היום לדרך. מטרת הקמפיין, שעלותו מיליון שקלים, הנה הגדלת הביקוש למוצר התיירות בכפרים הדרוזים והצ'רקסים, הגדלת מספר המבקרים ומספר הלינות, תוך חשיפת התרבות המרתקת והאירועים השונים.

הקמפיין יתקיים תחת הכותרת: "כפר ביקרתם?" והוא יתבצע בשני גלים, הראשון יפתח היום והשני בסוף חודש אוקטובר, לקראת פסטיבל הזית, בו משתתפים מרבית הישובים הדרוזים והצ'רקסים בצפון. הקמפיין יכלול פרסום בשקופיות חסות, מודעות בעיתונות ושימוש באתר אינטרנט ייעודי: www.jabel.org.il, בו מופיעים מועדי פסטיבלים ואירועים, מסלולי טיול מומלצים בכפרים ובסביבתם, חומר קריאה על המסורת הדרוזית והצ'רקסית ועוד. פסטיבל ראשון ייפתח בכפרים בית ג'אן, חורפיש ופקיעין בחג השבועות 22-19.5.10, ויכלול מגוון פעילויות מיוחדות למבקרים.

ראש הממשלה, בינימין נתניהו: "אני רואה בפרויקט קידום התיירות הכפרית דוגמא מצוינת לפיתוח כלכלי התורם לישובי העדה הדרוזית והצ'רקסית. הצלחת התיירות הכפרית בגליל ובנגב ראוי שתבוא לידי ביטוי גם בישובי הדרוזים והצ'רקסים בצפון. זהו מימוש דרכה של הממשלה הרואה בפיתוח הצפון והגליל ובקידום העדה הדרוזית והצ'רקסית משימה לאומית".

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: "לתיירות הכפרית בישובים הדרוזים והצ'רקסים בגליל ישנו פוטנציאל גדול, שאינו ממוצה דיו. המקומות הציוריים ואוויר הפסגות, האנשים המיוחדים והכנסת האורחים הלבבית, מסלולי הטיול ואתרי התיירות וכמובן, השווקים, הפולקלור והטעמים המופלאים, לצד בתי המלון והצימרים, הנם נכס בעל ערך מוסף הן למטיילים הישראלים והן לתיירים המבקרים בישראל". השר הוסיף כי "החלטת הממשלה לחזק את התיירות הדרוזית והצ'רקסית, משתלבת עם פיתוח התיירות בפריפריה, בצפונה של הארץ ובדרומה. פיתוח זה של התיירות על כל מרכיביה, ירחיב את מגוון אפשרויות התעסוקה ויביא לפיתוח כלכלי בישובים אלו".

מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל, אורנה הוזמן בכור: "כחלק מאסטרטגיה לפיתוח כלכלי של ישובי המיעוטים בגליל, המשרד מעודד הקמת עסקים קטנים ובינוניים בתחום התיירות, לצד עידוד צעירים להשתלב בענף. בסוף השבוע נחנך מרכז הצעירים האזורי בבית ג'אן, אשר יהווה מרכז לעידוד היזמות בקרב הצעירים הדרוזים והצ'רקסיים. מהלך השיווק הוא מוצר משלים לפעילות הכלכלית" .

במסגרת החלטת הממשלה מספר 412 מאוגוסט 2006, החליטה ממשלת ישראל להשקיע כארבעים מיליון שקלים, במהלך 5 שנים, בפיתוח התיירות במגזר הדרוזי-צ'רקסי. במסגרת תוכנית זאת, מקודמת הקמתם של מאות חדרי אירוח, מיזמים תיירותיים, תשתיות תיירותיות, לצד הכשרות כוח אדם בענפי התיירות השונים. בנוסף, הוקם צוות למיתוג התיירות הדרוזית-צ'רקסית שתפקידו לעסוק בשיווק תיירות זו.

יש לציין כי סך פעילות משרד התיירות לשנת 2010, לטובת שיווק, פרסום וקידום תיירות הפנים למגזר הדרוזי, נאמדת בכ-2 מליון שקלים וכוללת השתתפות בירידים, אירועים ופסטיבלים, הפקת חומרי פרסום בשפות שונות, שדרוג האתר הייעודי ועוד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: