אא

בריטיש איירווייס לא תנתק סוכנים עד לסיום הערעור בבית משפט עליון

בכך חוזרת בה החברה מאיומה לנתק את הסוכנים, שלא יוותרו על העמלה, המגיעה להם על פי הסכם יאט"א. הצדדים סיכמו, כי דרישת בריטיש תבוטל בתמורה לכך, שאם יזכו סוכני הנסיעות בתביעתם לעליון, הם לא יתבעו את בריטיש רטראוקטיבית לגבי כל התקופה.

Shutterstock Shutterstock
בתביעה שהגישו הסוכנים והתאחדות סוכני הנסיעות כנגד בריטיש עקב הורדת עמלת הסוכנים ל-0% פסק בית המשפט המחוזי בפ"ת, כי על פי הסכם יאט"א שבין הצדדים חייבת החברה לשלם לסוכנים פיצוי על עבודתם או לבטל את ההסכם הקיים, ולערוך הסכם חדש בלי סעיף התמורה.
בעקבות פסק הדין שלחה בריטיש הודעה לסוכנים, כי סוכן שלא יקבל את דרישתה להמשיך ולקיים את הסכם יאט"א הנוכחי ללא סעיף התמורה עד לתאריך 30.4.2010, יאבד את המנוי שלו כסוכן יאט"א של בריטיש איירווייס וינותק מן המערכת.
לאחר שהסוכנים וההתאחדות ערערו לבית המשפט העליון על פסק הדין, וביקשו צו מניעה נגד ניתוק הסוכנים, סוכם בין הצדדים, כי דרישת בריטיש מהסוכנים תבוטל, בתמורה לכך שאם יזכו סוכני הנסיעות בערעורם לבית המשפט העליון, הסוכנים לא יתבעו מבריטיש רטרואקטיבית את תשלום עמלתם במשך תקופת הערעור.
ביום 29.4.2010 אושר ההסכם הדיוני על ידי שופט בית המשפט העליון י' דנציגר.
יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות מסר, כי "ההתאחדות והסוכנים רואים את ההסכם הדיוני כהישג שכן בפועל ניתן צו מניעה נגד הניתוק השרירותי של סוכני הנסיעות, ניתוק שכל מטרתו היתה להרתיע את סוכני הנסיעות שהחליטו לעמוד על זכויותיהם ולדרוש מבריטיש לכבד את הסכם יאט"א. בכך יש משום עשיית צדק עם הסוכנים, שנאלצים להתמודד עם כוחה העודף של חברת התעופה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: