אא

לא ניתן לבטל טיסות לטורקיה בטיעון ל"כוח עליון" מבלי לשלם את דמי הביטול

כך מציינים בהתאחדות סוכני הנסיעות המסתכת על חוות דעת שקיבלה מיועציה המשפטיים, ומציינים כי המלצות המטה ללוחמה בטרור הינן בגדר המלצות גרידא ואינן בגדר ציווי מחייב.

Shutterstock Shutterstock
לא ניתן לבטל טיסות לטורקיה בטיעון ל"כוח עליון", כך מסבירים בהתאחדות סוכני הנסיעות בעקבות התבטאויות על כך שניתן לבטל את הטיסות והנופשים בהתבסס על חוק החוזים, שגובר על חוק הגנת הצרכן הכולל התייחסות ספציפית לביטול נופשים.

על פי טיעון זה יכולים, לכאורה, רוכשי החבילות לטורקיה, לבטל את העסקה בטיעון ל"כוח עליון" ולדרוש את מלוא התמורה מספק התיירות, ללא קשר להתניות הנגזרות מחוק הגנת הצרכן בעניין זה.

ההתאחדות, המסתמכת על חוות דעת שקיבלה מיועציה המשפטיים, מסבירה, כי הסיטואציה, שנוצרה בעקבות אזהרת המסע לטורקיה שפרסם המטה ללוחמה בטרור, אינה מהווה "כוח עליון" act of god, המתייחס למקרים של אסונות טבע ואירועים קטסטרופאליים אחרים המונעים את היכולת לקיים את ההסכם.

בהתאחדות מדגישים, כי במקרה הנדון, לא נחסמה הגישה לטורקיה ולא סוכלה היכולת לקיים את ההסכם, מה גם שהמלצות המטה ללוחמה בטרור הינן בגדר המלצות גרידא ואינן בגדר ציווי מחייב.

זאת ועוד, במידה ואין צידוק חוקי לביטול החוזה, הרי שהתבטאויות בלתי אחראיות על האפשרות לבטלו, המביאות לביטול חוזים שלא כדין מהוות עוולה נזיקית על פי פקודת הנזיקין.

יוסי פתאל, מנכ"ל ההתאחדות, מסר כי במצב העניינים שנוצר עושים הסוכנים כל שלאל ידם בכדי לסייע לנוסעים שעמדו לאבד את חופשתם עבורה שילמו במיטב כספם, ומצליחים לאתר אלטרנטיבות ליעדים אחרים מבלי לגבות דמי ביטול. במקרים של ביטולים, הם אף מצליחים בדרך כלל להשיג עבור לקוחותיהם ויתור על דמי הביטול מצד חברות התעופה.

פתאל הוסיף, כי להתאחדות הגיעו פניות רבות מלקוחות שביקשו להודות לסוכנים ולשבחם על מאמציהם "הסוכנים יוסיפו לעמול ולשרת את לקוחותיהם, ויעשו כל מאמץ בכדי שיצליחו לממש חופשות ונסיעות שהוזמנו כבר לפני זמן רב, ולא ייפגעו בעקבות המצב המדיני".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: