אא

יוסי פתאל: "עסקת מכר מרחוק חייבת להתבצע בעקבות שיווק מרחוק"

מנכ"ל ההתאחדות מסביר לסוכני הנסיעות את היסודות להתקיימות עסקת מכר מרחוק ,ומה הם המקרים בהם הלקוח יכול לבטל על פי תנאי הביטול של עסקת מכר מרחוק ,ומתי אין ללקוח זכות ביטול .

Shutterstock Shutterstock
אחת מסוכנויות הנסיעות החברה בהתאחדות סוכני הנסיעות, פנתה להתאחדות וסיפרה כי אחת מלקוחותיה הוותיקות ביטלה את הזמנתה שבוצעה באמצעות הטלפון . מסתבר , כי אותה לקוחה פנתה לסוכנות מספר ימים לאחר ביצוע העסקה , ותבעה את זכותה לביטול ללא תשלום דמי הביטול הקבועים בעסקה , בהסתמך על חוק הגנת הצרכן - ביטול עסקת מכר מרחוק , בתשלום דמי ביטול מקסימאליים של 100 ש"ח עבור כל העסקה .

יוסי פתאל, מנכ"ל ההתאחדות מציין כי :" בבירור שערכנו בנושא, עלה, כי הסוכנות אינה מפרסמת את עצמה ואת מבצעיה בשום דרך , וכי לקוחותיה שייכים לחוג הקבוע , הגדל לאורך השנים בשיטת " חבר מביא חבר ", כלומר לא בוצע "שיווק מרחוק" . פתאל מדגיש כי :" מאחר והעסקה במקרה זה לא בוצעה בעקבות שיווק מרחוק , היא אינה מוגדרת כעסקת מכר מרחוק על פי הגדרתה בחוק , ולפיכך אינה ניתנת לביטול על ידי הלקוחה על פי תנאי הביטול של עסקת מכר מרחוק ".

בסיס ההגדרה של " שיווק מרחוק " מדבר על פנייה של עוסק לצרכן באמצעים שונים , כמפורט בהגדרתו בחוק , והדגש על פניית העוסק לצרכן .

פתאל מסכם ואומר כי:" לאור האמור, שבו העסקה נקשרת מרחוק לאחר שהלקוחות פנו מיוזמתם לסוכן הנסיעות מבלי שהעוסק עשה פעולת שיווק מרחוק, לא מתקיימים היסודות הנדרשים לקיומה של "עסקת מכר מרחוק " המקנה זכות ביטול ".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: