אא

הצ'רטריסטים מציגים: תחליפים לטורקיה, וכיצד בוחרים יעד מנצח

במהלך כנס הצ'רטריסטיקה של יוטרוול הציג מנכ"ל השטיח המעופף, אייל קשדן, את התחליפים לטורקיה. מנכ"ל קשרי תעוופה, יורם מוטעי, סיפר כיצד בוחרים יעד מנצח, ומנהלת לשכת התיירות הקפריסאית, לואיזה ואראקלס, הציגה את מגוון האפשרויות של קפריסין לתייר הישראלי

Shutterstock Shutterstock

רשת יוטרוול קיימה היום במלון לאונרדו סיטי טאוור כנס צ'רטריסטיקה מיוחד בהשתתפות עשרות סוכני נסיעות. מנכ"ל השטיח המעופף, אייל קשדן, הסביר כיצד מאתרים יעד חדש וכיצד משווקים אותו, לאחר שטורקיה ירדה לעת עתה מהמפה. "200 אלף ישראלים מחפשים כעת יעד אחר במקום טורקיה", אמר קשדן, "כמות הישראלים שתצא ליעד זה השנה תהיה זניחה. בישראל לא בנו בשנים האחרונות חדרים חדשים".

קשדן הציג לסוכנים את יעדי התחליף של השטיח המעופף לטורקיה - סלוניקי וכרתים. "כבר לפני שנתיים, מאז שארדואן החל לעשות פרצופים, יש עליה גדולה בכמות הנוסעים לכרתים", סיפר קשדן. "השטיח מפעיל לשם 11 טיסות בשבוע". כמו כן, הזכיר קשדן את 5 הטיסות השבועיות לקוס ואת 9 הטיסות השבועיות לוורנה, וציין כי "לקפריסין המספרים יעלו באופן דרמטי. יעד חדש של השטיח הוא פאלמה דה מאיורקה, יעד שבו רוצים אותנו מאוד, עם בתי מלון על שפת הים, ובו מרגישים נופש וחופש".

בנוסף סיפר קשדן על ברלין: "אנו מפעילים לשם 6 טיסות שבועיות, בלשכת התיירות הגרמנית אמרו לי שיש עליה של 50% בכמות הישראלים שיוצאים לגרמניה". על מה שאירע עד היום בשוק הצ'רטריסטיקה מבחינת הטיולים, אמר קשדן: "עד עתה לקחו חבילה בסיסית, טיסה פלוס לילות, ובארץ היעד היו מוכרים את הטיולים. במקום שנציג החברה יחכה בארץ היעד וימכור סיורים, מוכרים כעת חבילה מושלמת. זה עושה טוב ללקוחות, למדריכים ולחברות. הרבה לקוחות פחדו לפני כן לנסוע לחו"ל, והטיולים המאורגנים הפכו כעת לטיולים קצרים יותר שזמינים לכל כיס".



אייל קשדן, מנכ"ל השטיח המעופף ויורם מוטעי, מנכ"ל קשרי תעופה



מנהלת לשכת התיירות הקפריסאית, לואיזה ואראקלס, הציגה את האפשרויות שנותנת קפריסין לתייר הישראלי. ואראקלס סיפרה כי בשנה החולפת היו בקפריסין כ-32,000 ישראלים, בנוסף לאלף מבקרים יומיים. ממוצע השהייה של הישראלים בקפריסין הוא כ-5 ימים, כש-32% מהישראלים העדיפו את איה נאפה. ואראקלס: "יש לי 15 סיבות למה קפריסין. 40 דקות טיסה, שני שדות תעופה חדשים, אנשים חמים ומקבלי אורחים, אי ידידותי, נעים, רגוע בטוח, מלונות מפוארים, כשמספרם של אלו שנותנים הכל כלול גדל. החופים נעימים עם שלל פעילויות, ארוחות קפריסאיות, מוסיקה, טברנות, ישנן פעילויות ואירועים לכל המשפחה, האקווריום של פאפוס, סקי בחורף, לונה פארק, מיני גולף, פארקים עם נושאים, אי רומנטי מתאים לחופשות זוגיות, חיי לילה תוססים, שפע אתרים היסטוריים וארכיאולגיה, קניות, מגוון רחב של נופים ופעילויות במרחקים קצרים. בקפריסין יש הכל מהכל".

עוד ציינה ואראקלס כי בקפריסין ישנם "מסלולי הליכה עם 53 שבילי הליכה בטבע, במגוון אתרים ונופים, מעל 40 מסלולי רכיבה מקצועיים לאופניים, ו-4 מסלולים מקצועיים של 18 גומות לחובבי הגולף, כאשר ארבעה מסלולי גולף נוספים בשלבי תכנון. ישנם מחנות אימון לקבוצות ספורט, כנסים ותמריצים, כאשר בשנה האחרונה נערכו באי השכן מעל 650 כנסים בין לאומיים, תיירות ספא ומרפא, תיירות כפרית, מעל 700 מיטות ב-37 כפרים, בתים משופצים ומשוחזרים בכפרים, חתונות וירח דבש. יש מעל 6,000 חתונות בשנה כאשר 25% מתוכן ישראלים, לצד היסטוריה ותרבות".




לואיזה ואראקאלס, מנהלת לשכת התיירות הקפריסאית


מנכ"ל קשרי תעופה, יורם מוטעי, הסביר מהו התמהיל ליעד מנצח: "מה הוא המתכון ליעד חדש. ברמה התיירותית, הצורך הוא בשילוב של יכולת נופש וטיול. יעד שיש בו רק נופש או טיול כיעד חדש שאתה רוצה לפתוח אותו הוא בעייתי. המרכיב החשוב מי הפרטנר שלנו ביעד ההגעה. המרכיב הראשון הוא אמינות. בשנה שעברה היתה לנו חוויה ביעד שניסינו להפעיל, כאשר על כל נוסע שנחת ביקשו מאיתנו איקס יורו. ואתם מבינים שלא שווה לך לגווע ביעד הזה כי בתי מלון ואוטובוסים לא יהיו לך. הפרטנר בצד השני מאד חשוב, כזה שגם ידאג לך לתיירות נכנסת מהיעד, כך יהיה לך יותר קל למכור את הטיסה שאתה לא תלוי רק בשוק הישראלי. נושא השותף בחו"ל מבחינת קשרי תעופה הוא נושא קריטי. אף אחד לא רוצה לקבל תלונות". 

מוטעי נתן כדוגמה את סיציליה: "כשמצאנו שותף שאנחנו יכולים לשתף איתו פעולה והחוזק שלו במקום, פתחנו לפני ארבע שנים וחצי את היעד וזוהי הצלחה מסחררת". לגבי שיקולים כספיים הוסיף כי "שער המטבע קריטי. ברור לנו שהחופשות לגוש היורו הפכו זולות יותר לציבור הישראלי. זה בא לידי ביטוי גם בהוצאות של התייר בארץ המוצא. אתה מעבה טיסות למקומות שגוש היורו שחקן מרכזי. נושא נוסף זהו אורך הסידרה: רק אצלנו יוצאים ל-5-3 ימים ולא לשבוע. היעדים האלה אינם לתקופה ארוכה בגלל מזג האוויר, מה שהיה גורם לסדרת טיסות עם מקטעים להיות מאד יקרה".

עוד ציין מוטעי כי "בבחירת יעד ישנו מרכיב כספי של אחוז הסיכון. היום אחוז הסיכון בכל מטוס שאנחנו מפעילים הוא 100%. כל מקום ריק שיש - אנחנו משלמים עליו. כל תופעת ה-199 דולר שמגיעים אליה כשלא רוצים להשאיר מקום ריק, אינה טובה לנו ולא לסוכנים, שלא רוצים למכור וכמעט לא להרוויח. אורך הטיסה בכל מה שקשור ליעדי הנופשונים יהיה השנה מאד קריטי בבחירת מקום היעד של הישראלים". מוטעי דיבר גם על סציליה ועל יתרונותיה לנופש הישראלי וכן על מלטה, שקשרי תעופה החלה להפעיל אליה טיסות.




יורם מוטעי, מנכ"ל קשרי תעופה


מנהל סיטונאות קבוצת איי.די.בי, רון שחף, דיבר על כיצד מכוונים את שוק הנופשונים אחרי טורקיה. "קשה מאוד להחליף את המוצר התיירות הטורקי, ברמת האיכות, בתי המלון והמחיר, אמר שחף. "השאלה היא איך אנחנו דואגים ש-250 אלף איש שטסו לטורקיה יטוסו למקום אחר. חלק לא ייסעו כלל, חלק יסעו למקומות בארץ, חלק ייסעו ליעדים תחליפיים".

"את הנסיעות שהיו לטורקיה אפשר לחלק לשני פרמטרים", הוסיף שחף, "נסיעות משפחתיות ונסיעות זוגיות. השנה נציע למשפחות בקיץ בעיקר למספר מקומות - רודוס, כרתים וקוסטה ברווה. יש שם פתרונות טובים. האפשרות השנייה היא שאנשים ישנו קונספט ויעשו חופשות באירופה. מי שמוכר את כרתים יצטרך להסביר לנופשים שזה לא טורקיה מבחינת הכל כלול, וצריך להיות זהירים במה שמבטיחים ללקוח. יש תחליף לטורקיה, לא פשוט, שמצריך מכירה יותר מורכבת עם חינוך הלקוח. צריך להסביר ללקוח על הפער בין טורקיה לשאר היעדים".




רון שחף, מנהל סיטונות בקבוצת איי.די.בי


מנכ"ל המג'יק 1, עודד פורטיס, דיבר על השינוי שמחפש הישראלי: "ברגע שעברת את הצ'ק אין בנמל אתה כבר בחופש בספינה. לאחר 3 חודשי פעילות יש לנו קיום קרוב ל-30% נוסעים חוזרים, ואני מכיר את הנוסעים באופן אישי. זה מדהים, אין כזה מוצר במדינת ישראל. זה המוצר הכי זול ביחס למה שמקבלים באונייה".

"זמני האונייה חשובים מאד לאנשים שנוסעים לסוף שבוע כדי לא לבזבז ימי עבודה,, הוסיף פורטיס. "קיבלנו הוראה ממשרד הביטחון שלא לשוט לטורקיה. אנחנו מקבלים את התנועה של אלה שרצו לטוס לטורקיה, שבאים לשוט אצלנו. כל פעם שאנחנו מגיעים לקפריסין אנחנו ממלאים 10 אוטובוסים של אנשים שיוצאים לבלות באי. יש באוניה אוכל כשר בהשגחת רב, וזה חשוב מאוד לאנשים. מרגע העליה לאוניה אין זמן לישון בגלל היקף הפעילויות. בניגוד למה שנכתב, המג'יק אינה אוניית קזינו ולא אוניית מהמרים. יש 15 מהמרים קבועים שעולים קבוע עליה, וזהו, שאר הנוסעים הם רגילים ולא עולים לאוניה בגלל הקזינו". עוד ציין פורטיס כי "אנחנו משלמים עמלות גבוהות לסוכנים, הם חשובים לנו מאד".



יוסי גליק ואבי זיו


נחמן קידר

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: