אא

לאחר 23 שנה סוכני הנסיעות מנסים להפשיר את הכספים בישרא-ליין

על פי הדוחות הכספיים של התאחדות סוכני הנסיעות בחברת ישרא-ליין הצטבר סכום של 1,449,274 ש"ח. לאסיפה, שהתקיימה אתמול, הגיעו רק כ-5 בעלי מניות ובהתאחדות בודקים האם ניתן לחלק את הכספים שהצטברו.

Shutterstock Shutterstock
23 שנה לאחר הקמת חברת ישרא-ליין נזכרו סוכני הנסיעות לטפל בחברה, שכבר שנים רבות לא פעילה. לפי הדוחות הכספיים שהפיצה התאחדות סוכני הנסיעות בקרב החברים בחברה, נכון לסוף שנת 2008 הצטבר בחברה סכום של 1,446,838 ש'ח.

חברת ישרא-ליין בע'מ נוסדה לפני 23 שנה על ידי התאחדות סוכני הנסיעות, במטרה לפתח מערכת ממוחשבת לצורך הזמנת שירותי תיירות על ידי משרדי סוכני הנסיעות בישראל. לאחר מספר שנים של פיתוח והשקעות הפרויקט הופסק בשנת 1995.

כ-137 סוכני נסיעות שילמו בזמנו כל אחד כ- 3,500 דולר לטובת הפרויקט, כאשר חברת אל על, שמימנה את עיקר פעילות הפרויקט, העבירה עד שנת 1994 סך של 825 אלף דולר בתוספת מע'מ.

בעקבות ההחלטה על הפסקת פיתוח הפרויקט, מחקה החברה בשנת 1997 את יתרת ההשקעות בפרויקט וזקפה את יתרת התקבולים מאל על להכנסות.

ישרא-ליין רשמה שעבוד, ללא הגבלה בסכום, לטובת אל על על כל נכסיה וזכויותיה, לרבות המוניטין והון המניות וכעת לא ידוע בהתאחדות מה עמדת אל על בעניין.

התאחדות סוכני הנסיעות מחזיקה במניות היסוד בחברה, המקנות לה זכות לקבלת דמי ניהול מהחברה וכן זכות למנות דירקטורים בחברה. סוכני הנסיעות מחזיקים במניות רגילות א' וב' בחברה, המקנות להם, בין היתר, זכות למנות דירקטורים בחברה ולדיבידנד לכשיוכרז, ואילו אל על, שמימנה את פעילות החברה, אינה בעלת מניות בה.

כעת, נזכרו בהתאחדות חברים, שבחלקם לא היו פעילים בעברה של חברת ישרא-ליין, שהגיע הזמן לפתור את ה'פיל הלבן' הזה.

בשבוע שעבר כינסו בהתאחדות אסיפה של בעלי המניות, אליה הגיעו רק מספר קטן של חברים ואסיפה נוספת, שנערכה אתמול, שוב כללה מספר בודד מבעלי מניות. הפעם הוחלט שלפי החוק אפשר לקיים אסיפה בכל פורום, כאשר גזבר ההתאחדות, חנוך 'נוקי' שגב, הראה שברשותו כ-30 יפויי כוח מבעלי מניות.

למרות הפורום המצומצם האסיפה לא היתה שקטה וגררה חילוקי דיעות בין חלק מבעלי המניות, דבר שהכעיס את שגב.

כעת יצטרכו בהתאחדות לבדוק עם היועצים המשפטיים ואל על, האם ניתן לחלק את הכסף או שסוכני הנסיעות, בעלי המניות בישרא-ליין, יוכלו לשכוח מהכסף, כפי שעשו כבר לפני 23 שנה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: