אא

בין משט למשט: היעדים המועדפים על הנופשים הישראלים בקיץ 2010

כחודש לאחר אירוע המשט אל מול חופי עזה ועל רקע הדיווחים על משט מחאה נוסף, שצפוי לצאת לדרך, בדקו ברשת "פלאנטו" באיזה אלטרנטיבות יבחרו 300 מאות אלף הנופשים הישראלים, שגדשו את טורקיה בקיץ שעבר.

Shutterstock Shutterstock
כמעט חודש עבר מאז אירוע המשט, ששינה את פני התיירות של קיץ 2010 בישראל, ועל רקע הדיווחים לפיהם אנו עומדים רגע לפני משט מחאה נוסף, ביצעה רשת "פלאנטו" בדיקה בקרב כ- 750 סוכני הרשת, מה הם היעדים החלופיים, לפי צבר ההזמנות הנוכחי במשרדי הרשת.  על פי הנתונים מסתמן כי:

היעד המפתיע של העונה: בורגס, בולגריה!
על פי הנתונים כ-150 אלף איש יצאו לבורגס וברשת מעריכים כי האזור, שהיה פופולארי עד כה בקרב קהל הצעירים, התברגן, צמחו בו מלונות מפוארים ומתקנים למשפחות במחירים שמהווים תחרות ראויה לטורקיה בימיה הטובים.

קפריסין
כמות התיירים הישראלים הצפויים להגיע ליעד הוותיק, שחוזר להיות פופולארי, עתידה לשלש את עצמה – במקום כ- 35 אלף מבקרים מישראל, שנסעו ליעד זה בקיץ הקודם, מעריכים בפלאנטו כי כ- 100 אלף ישראלים יבקרו הקיץ באי. האזור הפופולארי בקפריסין הוא פאפוס, הממוקם במערב האי ואידיאלי למשפחות.

קוס, יוון
היעד מגביר תאוצה והעונה יבקרו בו כ-30 אלף תיירים ישראלים.

עוד מעריכים סוכני הרשת, כי רק קהל מצומצם יבחר במלונות בישראל, בייחוד בעיר אילת, וזאת לאור המחסור בחדרי מלון בעיר, שהתפוסה בה מלאה בעונה זו של השנה כל שנה.

עמוס סרי-לוי, מנכ"ל פלאנטו, מציין כי "לאחר שטורקיה ירדה מהפרק, נכרת חוסר החלטיות בקרב קהל הנוסעים ויתכן שחלקם ידחו את מימוש החופשה השנתית לתקופת החגים החלים השנה בתחילת ספטמבר – קרוב לסוף החופש הגדול.

לעומתו, מעריך אריאל אטיאס, מנכ"ל וואלה!טורס כי "לא יימצא מענה אמיתי ל- 200 אלף המקומות שטורקיה הציעה בשנת 2,009 בתקופת הקיץ לנופשים הישראליים, גם מבחינת תמורה מלאה למחיר וגם מבחינת ההיצע של כמות חדרי המלון והמושבים בטיסות. הנופש הישראלי יצטרך להזדרז ולהזמין מראש את חופשת הקיץ שלו השנה, ולזנוח את תרבות "הרגע האחרון", כיוון שספקי התיירות לא ערוכים להציע אלטרנטיבה מלאה לכמות המושבים בטיסות שהיו לטורקיה ליעדים אלטרנטיביים וכמויות הטיסות שמוסיפים ליעדי יוון, בולגריה וקפריסין לא יענו על כל החוסרים".

אטיאס הוסיף ש "גם ישראל לא מהווה אלטרנטיבה מלאה וזאת משום שכ- 2,000 הצימרים הקיימים ו-11 אלף חדרי המלון באילת לא ייתנו פתרון אמיתי למצב, זאת לאור העובדה שכל שנה הם בתפוסה כמעט מלאה בחודשי הקיץ."

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: