אא

עמי אתגר: "תקציב משרד התיירות, שאושר בממשלה, יביא לנסיגה בתיירות"

מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת, אומר היום [יום א'] כי מדיניות הממשלה בנושא תקציב משרד התיירות הינה טעות ושערוריה וכי התקציב, שאושר בממשלה, יפגע בתיירות בטווח הקצר ובטווח הארוך. אלי גונן אומר כי מחולל הצמיחה הגדול במשק הנו בן ערובה.

Shutterstock Shutterstock
עמי אתגר, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת, מגיב היום על תקציב משרד התיירות, שאושר ביום שישי בממשלה, כי "ממשלת ישראל שהזמינה דו"חות וסקרים מחברות בינ"ל, קיבלה דו"חות שקבעו אבני דרך, פוטנציאל ודרכים למימוש הפוטנציאל.

במסגרת זו הומלץ על תוספת קבועה רב-שנתית של 50 מיליון דולר לשיווק. בתקציב 2009-2010 הוקצו 240 מיליון ₪ שהניבו תוצאות. תנופה זו חייבת להימשך ואף לגדול באמצעות מימוש ההמלצות, שמשמעותן תקציב שיווק של 350 מיליון ₪. תקציב זה ביחד עם תקציב לעידוד השקעות הון ושיפוצים, יכול להשיג תוצאה של 5 מיליון תיירים ב-2015."

על תקציב התיירות שאושר בממשלה אומר אתגר: "המשמעות של תקציב משרד התיירות, שאושר בממשלה במסגרת הצעת התקציב, הינו עצירת הצמיחה כתוצאה מהקפאה של התשתיות ונסיגה מרמת התיירות הקיימת, בגלל הקטנת תקציבי השיווק.

מדיניות הממשלה כפי שמשתקפת בתקציב משרד התיירות המוצע, משחקת לידיהן של מדינות האזור ירדן, מצרים, טורקיה, וקפריסין. מדינות אלו מפתחות תשתיות תיירות, משקיעות בשיווק והופכות את מדינת ישראל לחצר האחורית שלהן כיעד לתיירות יום לתיירים הבאים לבקר אצלם."

לסיכום אומר עמי אתגר כי "בדרך זו אין צמיחה, אין תוספת תעסוקה כאשר עיקר הפגיעה בירושלים ובאיזורי הפריפריה בגלל ובנגב".

במקביל, אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, שלח היום מכתב לראש הממשלה ולשר האוצר, בו הוא אומר על תקציב משרד התיירות כי הנו "בהיקף תקציב הבסיס שהיה למשרד בשנת התקציב הנוכחית, תוך התעלמות מוחלטת אפילו מהתקציב שהועמד למשרד בשנתיים האחרונות בפועל. המשמעות האומללה: לשיווק התיירות של מדינת ישראל בעולם - אושרו 90 מיליון ש"ח בלבד לעידוד השקעות הון בתחום התיירות ולסיוע לשיפוצים במלונות אושר תקציב בסך 0 מיוליון ש"ח .

דווקא בתקופה בה אנו חווים גידול בתיירות הנכנסת לישראל, המצדיקה מינוף וניצול הצלחה, דווקא בתקופה בה אנו קולטים עובדים חדשים ומשוועים לידיים עובדות , בעיקר בפריפריה, דווקא בתקופה בה אנו רואים ניצני הצלחה לניסיונות שבוצעו במסגרת שיווק ישראל בעולם, על בסיס המלצות דו"ח ארנסט ויאנג, דווקא בתקופה בה יותר בתי מלון מתכוונים להשקיע כספים בשיפוצים, בהסתמך על הסיוע שהובטח מהממשלה, דווקא בתקופה בה אנו מצפים לחידוש ההשקעות בתחום התיירות, דווקא בתקופה כזו, המסר שעולה מהחלטת הממשלה האומללה בנוגע לתיירות, הוא שממשלת ישראל, למרות הצהרותיה, איננה שמה את התיירות בסדר העדיפות הגבוה הראוי.

מה נאמר ואיך נסביר לעמיתינו בחו"ל, לחברות התעופה, לסוכני התיירות, למארגני התיירות, למארגני הכנסים - איך נסביר להם שאין תקציב לשיווק התיירות למדינת ישראל, למרות כל התוכניות, שהוצגו להם ושעליהן הם התבססו, כשהחליטו להרחיב את מעגל העסקים שלהם עם ישראל ולהשקיע מכספם ביצירת חבילות תיירותיות לישראל????? האם נאמר להם שמדינת ישראל מתעלמת מתעשיית התיירות??

מכובדי, לא אחת ביקשנו תקציבי שיווק רב שנתיים - זאת מתוך רצון עז להבטיח לעמיתנו ולנו פעילות רצופה רב שנתית, שרק היא יכולה להניב את הפירות הרצויים ולהביא אותנו למספר המיוחל: 5 מיליוני תיירים לשנה. רק פעילות רציפה רב שנתית תיצור את התשתית שאנחנו כה מאמינים שהיא אפשרית ליצירת 240,000 מקומות תעסוקה כתוצאה ממספר התיירים השנתי!!!

כב' שר האוצר, יובל שטינייץ, אמר בראיון: "שהממשלה נתנה עדיפות בהקצאת תקציב המדינה למחוללי צמיחה". ראוי וחשוב!! והלא, תעשיית התיירות בישראל הינה מחולל צמיחה אדיר, היוצר כאמור מאות אלפי מקומות עבודה. הוא ישים! הוא אפשרי! הוא כאן מתחת לפנס שלנו!

אשר על כן אני פונה אליכם בקריאה דחופה - סייעו למחולל הצמיחה! אני מבקש מכם להביא באופן מיידי להחלטת ממשלה, שתעמיד את תקציב השיווק של משרד התיירות על היקף של מינימום מ- 350 מ' ₪ ולהחלטה שתעמיד את תקציב - עידוד הון להשקעות ולשיפוצים על היקף של 300 מ' ₪.

אנא, אל תניחו לנושא כה חשוב, מרכזי, חיוני ורגיש להיות "בן ערובה" בדיוני התקציב."

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: