אא

נתור-דיזנהויז: עליה של 13% במספר הישראלים שיבלו השנה את חגי תשרי מעבר לים

בחברה מעריכים שהגידול בביקוש נובע ממיעוט ימי העבודה בחודש ספטמבר, חודש החגים ומקרבתם לחודש אוגוסט, עם מזג האוויר הנוח ביעדים הקרובים. בנוסף מעריכים כי, כ- 30 אלף בני הגיל השלישי, יעדיפו לבלות את ארוחת ראש השנה באוסטריה, נורמנדי ובחבל טירול.

גם השנה, כמו בכל שנה, ישראלים רבים מבקשים לחגוג את חגי תשרי מעבר לים.

חברות התיירות נתור ודיזנהאוז מדווחות כי כ- 280 אלף ישראלים צפויים השנה לבלות את תקופת החגים בחו"ל. מדובר בעליה של כ- 13% בהשוואה לנתוני השנה שעברה.

היעדים הפופולאריים ביותר הם יעדי אגן הים התיכון – יוון, רודוס, קוס והיעדים הקלאסיים באירופה, בהם פראג, פריס, ברצלונה ורומא.

עוד עולה מהנתונים כי השנה עולה הביקוש ליעדים רחוקים וחופשות ארוכות בשל מיעוט ימי העבודה בחודש ספטמבר. היעדים המבוקשים לחופשות הארוכות הינם ארה"ב, אוסטרליה וניו זילנד, הודו, סין, הפיליפינים, דרום אמריקה, דרום אפריקה, נפאל, אינדונזיה, מונגוליה, האיים הפולינזים, פטגוניה וארץ האש.

לדברי גלעד ברובינסקי, מנהל השיווק בדיזנהאוז, "ההזמנות לתקופת החגים החלו השנה מוקדם מהרגיל, מאחר וחגי תשרי ממוקמים מוקדם בלוח השנה. השנה ישנה עליה בביקושים ליעדים רחוקים וחופשות ארוכות של מעל שבועיים ואף של חודש. חודש ספטמבר השנה כולל 13 ימי עבודה בלבד, לכן עובדים רבים מעדיפים לחבר כמה ימי חופש עם חופשות החגים וליצור חופשה בת 3-4 שבועות ביעדים רחוקות ואקזוטיים יותר".

"בנוגע לטורקיה", מוסיף ברובינסקי, כי "לא נרשמה התעניינות גוברת בעקבות הסרת אזהרת המסע ליעד משבוע שעבר. אין ספק כי טורקיה מציעה תמורה גבוהה לכסף אותו משקיע התייר הישראלי בחופשות וכי עם הזמן, ככל שמערכת היחסים הדיפלומטית בין המדינות תתחמם, כך גם היחסים התיירותיים יחזרו לקדמותם. יחד עם זאת, התחושה היא כי גם בעונת התיירות של חגי תשרי 2010 ימנע התייר הישראלי מלבקר בקלאבים האהובים".

לדברי שרון הרמתי, מנהלת השיווק בנתור, "כאשר החגים "נופלים" באוקטובר פעמים רבות מזג האויר כבר קריר. תזמון תקופת החגים השנה, בסמיכות לחודש אוגוסט, מאפשרת עדיין לצאת ליעדי אגן הים התיכון ובעיקר יוון או ליעדים באירופה כמו בורגס וורנה, קוסטה ברווה ושאר ערי אירופה. בתקופת החגים הנופשים הישראלים יכולים לצאת לחופשה ארוכה יחסית מבלי לקחת ימי חופשה נוספים מעבודתם כמו ארה"ב, המזרח הרחוק ועוד".

בנוסף, על פי הערכת "בשביל הזהב – טיולי איכות לגיל השלישי", זרוע טיולי המבוגרים של "נתור", כ- 30 אלף גמלאים יבלו את חופשת החג מעבר לים. כנראה שהשנה סבא וסבתא יעדיפו את אוסטריה, נורמנדי ואת חבל טירול על פני גפילטע פיש, רגל קרושה ושולחן ערוך עם הנכדים.

לדברי סימן עובדיה, מנהל "בשביל הזהב": "היום, בני הגיל השלישי מעדיפים להעביר את חופשת החג עם חברים בטיולים ברחבי העולם, ולאו דווקא סביב שולחן החג. יעדי אירופה הקלאסית הם הפופולאריים ביותר, אך בשנים האחרונות נוספו יעדים נוספים - צפון ודרום אמריקה, אסיה ואפילו אפריקה".

עובדיה מוסיף כי "מדובר במגזר נוח ומבוקש מבחינה תיירותית. בני הגיל השלישי נהנים לטייל ברחבי העולם, יש להם זמן פנוי ואמצעים להשקיע בעצמם. יחד עם זאת, הכנות הטיולים למגזר דורשות התארגנות מיוחדת שלנו: לכל קבוצה אנו מכינים מסלול המתאים ליכולותיהם של הגמלאים, תוך התאמת הרפרטואר התרבותי לתחומי העניין שלהם וכן דואגים לליווי של רופא לכל קבוצה. כך שבחגים הקרובים אתם הולכים לשמוע הרבה ש"סבא וסבתא בחו"ל".

מחיר ממוצע של טיול זוגי במסגרת הטיולים לגיל השלישי הינו €4,500. בין מגוון הטיולים המוצע: שייט נהרות בבירות הדנובה ופראג, טיול "כוכב" בחבל זלצבורג והרי הדולומיטים או טיול לאיים הקנריים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: