תל אביב 24°c
ניו יורק 19°c
לונדון 9°c
פריז 12°c
ברלין 14°c
אתונה 19°c
לרנקה 21°c
אא

המועצה הישראלית לצרכנות: 57% מהצרכנים לא מבינים את הפרסומים של מחירי בתי המלון

בדיקה בפרסומים העלתה כי אופן הצגת מחיר לינה בבית מלון כ"מחיר לאדם ללילה בחדר זוגי" אינו מובן לרוב הציבור, ובנוסף מגבלות או תנאים מהותיים המוצגים לצרכנים המבקשים להזמין נופש, אינם מופיעים בפרסום.

Shutterstock Shutterstock
במסגרת תחקיר שערכה המועצה לצרכנות נאספו מודעות פרסומות, שפורסמו בעיתונים יומיים בתאריכים 11.8-19.8/2010. במודעות הוצע לצרכן לרכוש לינה בבית מלון במחיר מסוים. בעקבות הפרסומים בוצעו שיחות טלפון למשרדי החברות, על מנת לבדוק את המחיר הסופי של החדר ביחס למחיר שפורסם. כמו כן נבדק מחיר חדר באותו מלון עבור אדם בודד.

מהממצאים עולה כי המחיר שפורסם איננו המחיר הסופי אותו נדרש הצרכן לשלם. בפועל לא ניתן לקבל חדר במלון במחיר שפורסם, מאחר והפרסומים מתייחסים לרוב ל"מחיר לאדם בחדר זוגי" או "מחיר לאדם בחדר". בדרך זו, המחיר משקף מחיר לאדם יחיד בעסקה בה נכללים בפועל 2 אנשים לפחות. גם אם יחפוץ אדם יחיד לשכור חדר ללילה, הוא לא יקבל את המחיר במודעה ויידרש לשלם מחיר כפול או קרוב לכפול מהמחיר שפורסם. בנוסף, לעיתים בעסקה מחויב הצרכן לשכור את החדר ליותר מלילה אחד, כאשר תנאי זה לא תמיד מפורסם במודעה.

כמו כם, בסקר שערכה המועצה, באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה בחודש אוגוסט 2010, בדק כיצד נתפש המושג "מחיר לאדם בחדר זוגי" בעיני הצרכנים, והאם הם מוטעים ממנו. מהסקר עולה כי 57% מהציבור מוטעה מפרסום מאופן הצגת המחיר "ללילה לאדם בחדר זוגי". על השאלה כיצד הייתם מעדיפים שהמחיר יפורסם, העדיפו 66% פרסום של מחיר ללילה לזוג בחדר זוגי, או מחיר כולל לחדר ללילה. רק 18% מהנשאלים העדיפו שהפרסום יישאר כפי שהוא.

לעמדת המועצה לצרכנות פרסום מחירי החדרים בבתי מלון במודעות בפרסומות לא עומד בדרישות החוק ומטעה את הצרכנים. בדרך זו נמנעות סוכנויות הנסיעות לנקוב במחיר הכולל של העסקה, נוקבות מחיר נמוך בהרבה ומטעות את הצרכנים לחשוב כי המחיר שמפורסם הוא מחיר אפשרי, למרות שבפועל לא ניתן להשיגו.

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אומר כי "ההגינות והחוק מחייבים הצגת מלוא המידע לצרכנים בדרך ברורה. כל ניסיון להתחכם ולהתחמק מקיום חובה זו, כמוהו כניסיון להשיג לקוחות בדרכים לא כשרות וראוי לגינוי ולביעור התופעה".

מנכ"ל המועצה ממליץ לצרכנים להתייחס בזהירות ובחשדנות לפרסומים על מחירי לינה, ולוודא במסגרת בדיקות הכדאיות וההשוואה שהם מבצעים בטרם קנייה, את המחיר האמיתי של ההצעות, בהתאם להזמנה שהם מבקשים לבצע בפועל ואת מספר הלילות המינימלי שהם ידרשו לרכוש.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: