אא

שקדי לסוכני הנסיעות: "אני מוצא את הענף הזה מרתק, בא כל בוקר בשמחה"

באירוע של הסוכנים לרגל השנה החדשה קובי קרני נתן סקירה על המתרחש בענף ומנכ"ל אל על סיכם את השנה של חברת התעופה.

Shutterstock Shutterstock

התאחדות סוכני הנסיעות קיימה היום במלון דן תל אביב אירוע לכבוד ראש השנה.

יו'ר ההתאחדות, קובי קרני, שנשא דברים בפתיחת האירוע ציין כי הוא: 'בסך הכל מופע חימום, יש לנו פה את מנכ'ל אל על, שאנחנו מחכים לשמוע מה יש לו לומר'.

קרני סקר את המתרחש בענף: 'יש הרגשה של גאווה לראות איך הענף מתמודד עם השינויים של ענף התיירות בעולם. מוסר תשלומים גבוה, אין פשיטות רגל. ההתאחדות מטפלת מול חזיתות רבות: משפטים מול חברות תעופה, שרק הולכים ומתרבים, הממונה על ההגבלים עסקיים, הממונה על הגנת הצרכן, משרדי ממשלה ובי.אס.פי".

בנושא התביעות מול חברות התעופה אמר קרני: "בימים הקרובים אנחנו מתכוונים להגיש תביעה נגד אייר פראנס-קלמ, על הורדת העמלות ומחכים לתשובה מאייר קנדה ואוסטריאן איירליינס, האם הם מתכוונים לקבל את פסיקת בית המשפט. אנחנו לא יכולים לעבור לסדר היום, חייבים לשמור על כבוד הסוכן. המסחר מול חברות התעופה מתנהל כרגיל בלי קשר".
קרני המשיך וציין את הישגי ההתאחדות: "בתחום הגנת הצרכן היו להתאחדות הישגים גדולים בתחום ביטול עסקאות, שההתאחדות הצליחה להחריג את ענף התיירות חוץ מתיירות הפנים. יש בעיה לא מבוטלת תדמיתית. חברי כנסת רצו להעביר חוק שאם יהיה איחור בטיסה אלו יהיו סוכני הנסיעות. אחרי כמה שנים מעורפלות יש לי תקווה קצת גדולה לגבי אל על עם המנכ'ל החדש".

אליעזר שקדי: "אמנם הרבעון הראשון היה טוב, אבל עדיין במחצית הראשונה לא הרווחנו כסף" 
מנכ'ל אל על, אליעזר שקדי, שכל הענף ציפה לדבריו, אמר: 'אל על חזקה ומתפתחת. זה אינטרס של המדינה ושל כל מי שיושב בחדר הזה. הייתה לי התלבטות באשר להובלת חברת אל על, אחרי שנתיים מאד קשות שהיו לחברה. אמרתי שיש לי שתי משימות מיידיות, הראשונה לנסות לייצב את המצב הכי מהר שאני יכול, כדי לא להגיע למצב בלתי הפיך. הצלחנו בפרק זמן קצר לייצב את המצב והצלחנו בגדול, המשימה השנייה לשנות מגמה וכיוון. בעדינות רבה אני רוצה לומר שאנחנו מצליחים במאמץ קשה ורציף לשנות את המגמה כלפי מעלה'.

'אמנם הרבעון הראשון היה טוב, אבל עדיין במחצית הראשונה לא הרווחנו כסף, אני מקווה שנגיע לכך בסוף השנה. התעסקנו במטוסים מה צריך לעשות בהסתכלות מיידית, פיתוחי קווים, איך מגיעים לכך שלחברה יהיו המטוסים הכי טובים בעולם, נגיע לכך. נושא שני הוא הדלק, תחום הגידורים שאני חושב שהוא נדרש, איך מקטין הוצאה לדלק בתפעול, שלישית איך מפתח פיתוחים להקטין ההוצאה. מדיניות מסחרית חייבת להיות משתנה, אני מקווה שאנחנו עושים זאת חכם ושקול. דבר נוסף זה איכות ושירות מוצר, שאנחנו משקיעים בו את נשמתנו מבחינת הלקוח זה קריטי. מכתבי השבח לחברת אל על, מספרם יותר גדול ממכתבי התלונה. הדבר בתרבות הצינית מחמם לי את הלב'.

שקדי ממשיך ומציין: 'מהלך שאנחנו עשינו במשותף זה האירוע הוולקני, בחרנו במהלך שאתם הסוכנים והסוכנות הייתם השותפים, לא לסגור את המשרד ולזרוק את המפתח, אלא לפתוח בסיסים איפה שאנחנו יכולים, לייצר מטסים רציפים של רכבת אווירית, שטייסים נכנסים איפה שאפשר. אני פשוט גאה במה שעשינו אתכם, עשרות אלפי אנשים הבאנו לפני יום הזיכרון והעצמאות. . פיתוח מנועי צמיחה, אין לנו אלטרנטיבה אחרת אם אנחנו משחקים במגרש הזה, בלי זה אין לנו סיכויי. קבוצה של 39 מטוסים מתמודדת עם קונגלומרטים גדולים, יחידת קומנדו שיחד אתכם נלחמת בקרב קשה מול קבוצות אדירות ברחבי העולם. אני שלם עם ההחלטה שלא טסים בשבת ומגישים אוכל כשר ונותנים ביטחון שאין בשום מקום אחר ומשלמים עליו כמו שאף אחד לא משלם. כל זה מול קבוצות ענקיות שמתחברות אחת לשניה'.

שקדי סיים את דבריו עם מסר לסוכנים: 'אני מחפש את אמריקה בניגוד לכל הסיכויים, הצלחנו שיגיע לכאן מנכ'ל ג'ט בלו ויחתום על הסכם כמו שהוא חתם עם חברות כמו לופטהנזה ואמריקן איירליינס. אנחנו מחפשים כעת את ברזיל, סין והודו. נגדיל את הטיסות למזרח. נפשיל מהר משהו גם ברוסיה ובאזור ברזיל. לא הכרתי אתכם לפני כן, אתם עושים עבודה חשובה לעולם התיירות במדינת ישראל וחברת אל על. אני אומר הכי פשוט ובהיר, חלקכם למד להכיר אותי, אני שם את הדברים הכי הוגן ושקוף על השולחן. לא תמיד אוהבים ומסכימים, אני לא מוצא סתירה בין תהליכים שהם WIN WIN להצלחה, זה יהיה הכי הגון ושקוף. אני מוצא את הענף הזה מרתק, בא בבוקר בשמחה, יש בו שילוב של המון דברים יוצאים מן הכלל באופטימיות, הסתכלות קדימה, ברמה של האנשים. יש פה אנשים שאני אוהב לפגוש'.


בסוף האירוע , הפתיע מרדכי סופר הבעלים של משרד הנסיעות "סנטורס" את הנוכחים כאשר העניק לשקדי תמונה ממוסגרת משנות ה70 עם פרסומת ישנה של אל על שכותרתה "מהו תפקידו של סוכן הנסיעות" ,שקדי הגיב בחיוך והודה לסופר על השי המקורי .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: