התאחדות המלונות בישראל: העלות הריאלית של חלופת הרס מלונות ים המלח היא 6 מיליארד ש"ח
מדו"ח כלכלי לבדיקת האופציה של הריסת המלונות בים המלח, כדי להתמודד עם בעיית מפלס גובה מי הים בבריכה מס' 5, אשר הוצג ביום ד' עולה כי עלות יישום ההצעה תעלה למדינת ישראל 6 מיליארד ₪ ולא 2.8 מיליארד.
Shutterstock
החברה הממשלתית להגנות על ים המלח הציעה שלוש חלופות אפשריות לטיפול בגובה המפלס של בריכה מס' 5 בים המלח, שעולה מדי שנה בכ- 20 ס"מ ומאיים להציף את המלונות על קו המים, בעקבות הפעילות התעשייתית של מפעלי ים המלח: קציר מלא של המלח מקרקעית הבריכה, אשר שוקע עקב פעילות אידוי האשלג, בניית לגונה או הרס המלונות.
צוות כלכלנים, בראשות איתי אייגס, לשעבר מנכ"ל משרד התיירות וכיום בעל חברה כלכלית, בדק את האופציה של הרס המלונות ומצא כי המחיר שננקב בהצעה של חל"י, שהיה 2.8 מיליארד ₪, כלל בניית המלונות החדשים לפי לוח זמנים לא ריאלי והתעלם מההשפעה הצפויה של הפגיעה בתיירות על התמ"ג, אשר צפויה להגיע ל- 3.2 מיליארד ₪ נוספים, קרי: 6 מיליארד ₪ בסך הכל.
לוח הזמנים הריאלי לפרויקט של הריסת 1,470 חדרים מתוך 3,863 חדרים ב-14 מלונות עומד על 14.5 שנים, שבמהלכן תרד תדמית האתר, יהיה קושי עם משווקים ותופרע הפעילות בבתי המלון הסמוכים, כיוון שהאזור ייראה כאתר בנייה. רק בין השנים 2026-2030 צפוי האזור לחזור לפעילות מלאה.
בנוסף, תחשיבי חל"י התעלמו מהעלות של פיטורי כ-4,000 מועסקים!!, מעלויות דמי אבטלה, הבטחת הכנסה ועלויות תקציביות נוספות לפיצוי המלונות.
לדברי אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל: "מפעל המלונאות בים המלח מביא כבוד רב וגאווה למדינת ישראל וגם תעסוקה באזור מוכה אבטלה ובקרב אוכלוסיות שאין להן פתרון תעסוקתי אחר [הפזורה הבדווית, תושבי ערד, דימונה ועוד. מבחינה כלכלית מדובר בעיוות טוטאלי של המספרים והנתונים, בהצגת מציאות מדומה ושגויה. אני קורא לשר התיירות ולשר האוצר להתנער פומבית מהצעה הזויה זאת ולקיים דיון מקצועי אמיתי בשתי האפשרויות ההנדסיות, שמתייחסות למפלס מי ים המלח".
צוות כלכלנים, בראשות איתי אייגס, לשעבר מנכ"ל משרד התיירות וכיום בעל חברה כלכלית, בדק את האופציה של הרס המלונות ומצא כי המחיר שננקב בהצעה של חל"י, שהיה 2.8 מיליארד ₪, כלל בניית המלונות החדשים לפי לוח זמנים לא ריאלי והתעלם מההשפעה הצפויה של הפגיעה בתיירות על התמ"ג, אשר צפויה להגיע ל- 3.2 מיליארד ₪ נוספים, קרי: 6 מיליארד ₪ בסך הכל.
לוח הזמנים הריאלי לפרויקט של הריסת 1,470 חדרים מתוך 3,863 חדרים ב-14 מלונות עומד על 14.5 שנים, שבמהלכן תרד תדמית האתר, יהיה קושי עם משווקים ותופרע הפעילות בבתי המלון הסמוכים, כיוון שהאזור ייראה כאתר בנייה. רק בין השנים 2026-2030 צפוי האזור לחזור לפעילות מלאה.
בנוסף, תחשיבי חל"י התעלמו מהעלות של פיטורי כ-4,000 מועסקים!!, מעלויות דמי אבטלה, הבטחת הכנסה ועלויות תקציביות נוספות לפיצוי המלונות.
לדברי אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל: "מפעל המלונאות בים המלח מביא כבוד רב וגאווה למדינת ישראל וגם תעסוקה באזור מוכה אבטלה ובקרב אוכלוסיות שאין להן פתרון תעסוקתי אחר [הפזורה הבדווית, תושבי ערד, דימונה ועוד. מבחינה כלכלית מדובר בעיוות טוטאלי של המספרים והנתונים, בהצגת מציאות מדומה ושגויה. אני קורא לשר התיירות ולשר האוצר להתנער פומבית מהצעה הזויה זאת ולקיים דיון מקצועי אמיתי בשתי האפשרויות ההנדסיות, שמתייחסות למפלס מי ים המלח".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}