אא

הממונה על הגנת הצרכן: איסור על השימוש בביטוי היטל דלק

התאחדות סוכני הנסיעות מתכוונת לפנות לממונה על רשות הגנת הצרכן והסחר, כדי שתבהיר את עניין אחריותן של חברות התעופה לקביעת המחיר הכולל ולהצגת תוספת הדלק תחת סעיף המיסים.

Shutterstock Shutterstock
בהתאחדות סוכני הנסיעות מתכוונים לפנות לעו"ד תמר פינקוס, הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, כדי שתבהיר את עניין אחריותן של חברות התעופה לקביעת המחיר הכולל, ולהצגת תוספת הדלק תחת סעיף המיסים, דבר שלסוכני הנסיעות אין עליו שליטה.
זאת לאחר שעו"ד פינקוס העבירה לגורמים בענף התיירות, וההתאחדות ביניהם, הנחייה להקפיד על לשון חוק הגנת הצרכן. לפי ההנחייה - הקפדה על המחיר הכולל, שהוצג לצרכנים וששולם על ידם, ואיסור כל תוספת לאחר התשלום לרבות תוספת דלק. יתרה על כך, הממונה מדגישה, כי השימוש במילים "היטל דלק" בהקשר זה מטעה ואין להשתמש בו. כמו כן דורשת הקפדה על המועדים הקבועים בחוק, בהם עומדת לצרכן הזכות לביטול עסקאות מכר מרחוק. כזכור, החוק קובע כי הצרכן רשאי לבטל בכתב את העסקה במקרה של ביטול עסקה למתן שירות - תוך 14 יום מעשיית העסקה או מיום קבלת המסמך המכיל את הפרטים אודות העסקה, לפי המאוחר, ובלבד שהביטול ייעשה לפחות שני ימים קודם למועד מתן השירות.
עם זאת, זכות הביטול בעסקת מכר מרחוק לא תחול, בין השאר, על שירותי הארחה, נסיעה, חופש או בילוי, אם מועד ביטול העסקה חל בתוך שבעה ימים שאינם ימי מנוחה, קודם למועד שבו אמור השירות להינתן.
מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות יוסי פתאל מציין כי: "הממונה הודיעה על כוונתה לאכוף שני סעיפים אלה החל מתאריך 15.11.10, וציינה כי אי מילוי ההנחיה ממועד זה ואילך ייחשב עבירה נמשכת". .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: