אא

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: "ניתן להפוך את אוזבקיסטן למדינת פיילוט לתיירות מוסלמית-צליינית לישראל"

השר המקיים סיור עבודה במדינות חבר העמים הדגיש כי פיתוח קשרים תיירותיים-כלכליים עם מדינות האזור, צפוי להביא לגידול תנועת התיירות לישראל ממדינות אלו ולתמיכת מדינות אלו בישראל בפורומים בינלאומיים

Shutterstock Shutterstock
שר התיירות, סטס מיסז׳ניקוב, המקיים בימים אלו ביקור עבודה במדינות חבר העמים לשעבר, נפגש בסוף השבוע בסמרקנד עם מזכ״ל ארגון התיירות העולמי טאלב ריפאי, וסיכם עמו על הגברת שיתוף הפעולה בין הארגון לישראל בתחומי המחקר וחילופי המידע. בפגישה, אשר התקיימה במסגרת יריד התיירות המתקיים בעיר, סוכם עוד כי ישראל תשתתף בפורומים בינלאומיים שיוזם הארגון, דוגמת כינוס גופי התיירות של מדינות הים התיכון, אשר יתקיים בחודש דצמבר בברצלונה ובפרויקטים בהם מעורב הארגון, בהם תוכל לתרום.

המזכ״ל ריפאי יגיע לישראל בסוף השבוע הבא וישתתף בכנס ה- OECD. בנוסף, מתכנן ריפאי ביקור נוסף בישראל, במהלך החודשים הקרובים, עם הנהלת הארגון, במטרה לבחון דרכים להתמודד עם המכשולים הפוליטיים, המונעים התפתחותה של תעשיית התיירות האזורית. מזכ״ל ה- WTO, אשר כיהן כיו"ר הרשות הלאומית הירדנית לתיירות, ציין כי יפעל להגביר את שיתוף הפעולה התיירותי בין ישראל לירדן, אשר יכלול ביקור של שר התיירות מיסז'ניקוב בירדן ויצירת שיתוף פעולה בילטראלי ובינלאומי בנושאי שיווק למדינות צד שלישי.

ביקורו של השר מיסז'ניקוב באוזבקיסטן, מהווה ביקור מקצועי ראשון, מזה 6 שנים, של שר ישראלי במדינה . השר מיסז'ניקוב ציין כי ניתן להפוך את אוזבקיסטן למדינת פיילוט לתיירות מוסלמית-צליינית לישראל . "מדובר במדינה ידידותית לישראל, המונה 28 מיליון תושבים - המדינה המאוכלסת ביותר באסיה התיכונה, ובה פוטנציאל לתיירות לישראל, שיש לפתחו לצד הידוק היחסים המדיניים".

השר מיסז׳ניקוב, המכהן גם כיו"ר ועדה כלכלית מעורבת ישראל-אוזבקיסטן, נפגש בטשקנט עם שר האוצר וסגן ראש הממשלה גנייב, ס. שר החוץ סאליחבאייב, ויו״ר רשות התיירות הלאומית - אוזבקטורס, וסיכם עמם על מיסוד הקשרים בתחום התיירות והרחבת שיתוף הפעולה בנושאים כלכליים ומדיניים. עוד השתתף השר בפתיחת יריד התיירות "דרך המשי" בסמרקנד – היריד הגדול ביותר באסיה התיכונה. בפגישות המקצועיות שהתקיימו במסגרת היריד, סוכם כי אוזבקיסטן תשתתף ביריד התיירות הבינלאומי אשר יתקיים בישראל בפברואר. עד למועד זה, יוכן לחתימה הסכם תיירות בין המדינות.

ביקורו של השר נפתח באוקראינה, במסגרת היערכות המשרד לביטול חובת הוויזה, הצפויה בתחילת שנת 2011. במסגרת ביקורו נפגש השר עם ראש עיריית אודסה, שר התיירות והתרבות, פטריארך הכנסייה הפרבוסלאבית האוקראינית ובישוף הכנסיה הרוסית וחנך את ביתן ישראל ביריד התיירות בקייב. ביום שישי בערב השתתף השר בקבלת שבת עם הקהילה היהודית של סמרקנד ובמוצאי השבת יצא השר לטשקנט
ולמוסקבה, שם יערוך סדרת מפגשים מקצועיים עם גורמי תעשיית התיירות המקומית. לאחר מכן ימשיך השר לביקור בין יומיים בגיאורגיה, שם יקיים פגישות עבודה עם שרת התיירות והכלכלה ושר התשתיות, דמויות מפתח בתעשיית התיירות והתעופה המקומית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: