אא

התאחדות סוכני הנסיעות פנתה לממונה לגבי האופן שבו מציגות חברות התעופה את מחיר הדלק לצרכן

התאחדות סוכני הנסיעות לממונה על הגנת הצרכן: האופן בו מציגות חברות התעופה את מחיר הדלק כ"היטל" או "מס" ולא כחלק אינטגראלי ממחיר כרטיס הטיסה, מטעה את הצרכנים.

Shutterstock Shutterstock
חוק הגנת הצרכן קובע כי המחיר המוצג לצרכן חייב להיות "המחיר הכולל" ובו כל רכיבי מחיר המוצר או השירות. חברות התעופה נוהגות להציג את מחיר הדלק תחת סעיף מסים והיטלים בכרטיס הטיסה, לעדכן את מחיר הכרטיס בהתאם לתנודות במחירי הדלק, ולהציגו כחיצוני למחיר הכולל.

הממונה פנתה להתאחדות ומסרה, כי השימוש במינוחים "היטל דלק" או "מס דלק" הוא שימוש אסור, שכן הוא מציג את מחיר הדלק כמס ממשלתי, מה שגורם להטעיית הציבור, ועומד בניגוד לחובה החוקית להצגת המחיר הכולל של כרטיס הטיסה .

התאחדות סוכני הנסיעות המקבלת את עמדת הממונה, מסבירה, כי נושא הצגת המחיר של כרטיסי הטיסה וההיטלים, הינה באחריות חברות התעופה ונעשית על ידן בלבד.

יוסי פתאל, מנכ"ל ההתאחדות, מסביר: "לסוכני הנסיעות אין שליטה על דרך הצגת מחיר הכרטיס, מאחר ומחירי הכרטיסים מוצגים במערכות ההפצה השייכות לחברות התעופה, ונקבעים על ידן. בכך, הן מונעות מסוכני הנסיעות להציג ללקוחותיהם את המחיר על פי דרישות החוק, ולכן הן חייבות לשנות את דרך הצגת המחיר ולהפסיק ולהשתמש במונחים המטעים".

פתאל הוסיף, כי ההתאחדות פנתה כבר מספר פעמים בעבר לממונה הקודם על הגנת הצרכן, וביקשה את התערבותו בתיקון המצב.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: