אא

אלי גונן: "בניית 20,000 חדרי מלון נוספים בישראל מחייבת טיפול ממשלתי"

בדיון מיוחד, שהתקיים היום בועדת הכלכלה של הכנסת, אמר אלי גונן כי: "בזכות המגמה החיובית בתיירות נדרשת למדינה תוספת של 20,000 חדרים מדן ועד אילת, וכך ניתן יהיה להמשיך ולפתח את תעשיית התיירות ולהגדיל את תרומתה למשק ואת מספר המועסקים בה".

Shutterstock Shutterstock
בדיון מיוחד, שהתקיים היום בועדת הכלכלה של הכנסת ועסק במחסור בחדרי מלון בארץ, אמר אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל כי: "בזכות המגמה החיובית בתיירות נדרשת למדינה תוספת של 20,000 חדרים מדן ועד אילת, וכך ניתן יהיה להמשיך ולפתח את תעשיית התיירות ולהגדיל את תרומתה למשק ואת מספר המועסקים בה".

גונן אמר כי הנושא מחייב טיפול ממשלתי כולל, וכי אין להניח שפיתוח מואץ שכזה יקרה מעצמו ללא הכוונה וללא טיפול ממשלתי כולל.

לדעת גונן, בשל רמת הרווחיות הנמוכה יחסית במבחן הזמן ולאורך השנים בענף המלונאות ובשל התנודות במצב הגיאופוליטי של ישראל, הדרך למשוך יזמים היא: הגדלת המענקים במסגרת החוק לעידוד השקעות הון עד לגובה של 30% ובמקרים מיוחדים עד לגובה של 36% ואף 38%.

עוד אמר גונן, כי כלי נוסף למשיכת יזמים למלונאות, אשר מעדיפים כיום השקעות נדל"ניות אחרות, שמניבות תשואות בטוחות, היא מתן רשת בטחון. לדעתו, בשל התנודתיות ברווחיות והחשש מהמשבר הביטחוני המתמשך הבא, אשר יפגע בתיירות, יש להציע ליזמים רשת ביטחון, אשר תבטיח להם סיוע בתקציבי מדינה במקרים חריגים.

כלי שלישי לתמרץ יזמים, המהססים כיום להשקיע במלונאות, כאלו שאינם מתרשמים משנה אחת או שתיים של פריחה בתיירות, היא מתן אפשרות בחוק לשימושים משולבים: בניית מלון לאירוח - בשילוב נדל"ן למגורים, או בניית מלון בשילוב שטח מסחרי, או שימושים מיוחדים אחרים כתוספת לשימוש המלונאי.

גונן גם התייחס לתקציבי השיווק של משרד התיירות ואמר כי לאורך השנים הם חייבים לגדול ולבטא את היקפי התיירות ואת תרומתה לתל"ג.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: