אא

האם סוכני הנסיעות משלמים עמלות גבוהות לחברות האשראי?

בעקבות החשש שסוכני הנסיעות אינם מודעים לתחום זה ולזכויותיהם, ההתאחדות מפיצה שאלון סודי בקרב חבריה, על מנת לגבש המלצות, לגבי הגברת המודעות של הסוכנים בנוגע לעמלות המשולמות.

Shutterstock Shutterstock
התאחדות סוכני הנסיעות תפיץ בימים הקרובים שאלון סודי בקרב החברים, באמצעות משרדו של עו"ד דרור שטרום, בעניין התשלומים שמשלמים סוכני הנסיעות לחברות האשראי. זאת כי קיים חשש שחברות האשראי לא הורידו את העמלות המשולמות להן על ידי הסוכנים.

מנכ"ל ההתאחדות, יוסי פתאל, כתב לחברי ההתאחדות כי: "זה מספר שנים שבין חברות כרטיסי האשראי בישראל והבנקים השולטים בהן לבין רשות ההגבלים העסקיים, מתקיים הסדר המסדיר את העמלות בגין סליקה צולבת המשתלמות בגין כרטיסי ויזה ומאסטרקארד הנסלקים בישראל. עמלת הסליקה הצולבת מהווה מרכיב מהותי בעמלות שמשלמים בתי העסק לחברות כרטיסי האשראי. על-פי ההסכם, ירד לאחרונה שיעור העמלה הצולבת הממוצעת".
פתאל מציין בפנייתו כי: "קיים חשש בשל היעדר תחרות משמעותית בין חברות כרטיסי האשראי, ובגלל היעדר מודעות ומידע בקרב הסוכנים לתחום זה ולזכויותיהם בו, הירידה האמורה בשיעור העמלה הצולבת, לא הביאה לירידה בעמלות המשולמות על ידי הסוכנים לחברות האשראי". פתאל ממשיך ואומר כי: "לחברות כרטיסי האשראי אין כמובן אינטרס לחשוף את לקוחותיהן לכל ירידה בעלויות שלהן, מחשש שהדבר יביא לדרישה להורדה בעמלת בית העסק. לפיכך, החליטה ההתאחדות לפעול, באמצעות מומחה לדבר, על מנת להגביר את המודעות של הסוכנים, הן לנעשה בתחום האשראי לבית העסק והן להשפעות ההסדר בין חברות האשראי לממונה על ההגבלים העסקיים על פעילותם של החברים".

הסקר שעורכת ההתאחדות בין חבריה, יישמר בסודיות מוחלטת ע"י משרד עו"ד שטרום. בהתאחדות מציינים כי התשובות תהיינה חסויות אף בפני ההתאחדות עצמה ובעלי התפקידים בה. לאחר קבלת התשובות ועיבודם, יגבש עו"ד שטרום ביחד עם ההתאחדות, המלצות לגבי הגברת מודעות ציבור סוכני הנסיעות לזכיותיהם בתחום העמלות לחברות האשראי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: