אא

מהיום: 200 מורי דרך ונהגי תיירות יורשו להדריך תיירים בבית לחם וביריחו

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: "הגדלת מספר מורי הדרך ונהגי התיירות מ-50 ל-200, יגביר את שיתוף הפעולה עם גורמי התיירות ברשות הפלסטינית ויביא לשיפור תדמית ארץ הקודש וישראל כיעד בטוח לתיירים".

Shutterstock Shutterstock
בסוף חודש ינואר, יצאו משרד התיירות והמינהל האזרחי בפיילוט משותף, שאיפשר לראשונה מאז האינתיפאדה, ל- 50 מורי/ות דרך ונהגי תיירות, יהודים ודרוזים, להדריך בבית לחם.

ראש המינהל האזרחי, תא"ל פולי מרדכי, הודיע היום לסמנכ"ל משרד התיירות, רפאל בן חור, כי לאחר הערכת מצב בפיקוד המרכז ובמינהל האזרחי, הוא נענה לפנייתו להרחיב את הפיילוט ואישר כניסתם של 100 מורי דרך ומורות דרך ו-100 נהגי תיירות להדריך בבית לחם ויריחו.

משרד התיירות, אשר פנה לצה"ל ולמינהל האזרחי בבקשה לאפשר כניסתם של מורי דרך להדריך בבית לחם, עיר בה נוהגים לבקר תיירים רבים, נוצרים וצליינים, עשה זאת בעקבות פניות רבות מצד תעשיית התיירות: מורי דרך, סוכני נסיעות ומארגני תיירות ותיירים, אשר ביקשו כי מורה הדרך המקצועי, המלווה אותם בביקורם בישראל, ימשיך ללוותם גם בבית לחם.

בעקבות פניית משרד התיירות הוציא המינהל האזרחי, בתחילת חודש ינואר נוהל מוסדר לכניסתם של מורי דרך ונהגי תיירות לבית לחם. כ-500 מורי דרך ונהגי תיירות פנו למשרד התיירות בבקשה להשתתף בפיילוט. כעת, כאמור, יוגדל מספר המשתתפים בתוכנית.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, ברך על היענותם של מורי הדרך להשתתף בפיילוט ועל שיתוף הפעולה עם הרשות הפלסטינית: "אני רואה חשיבות רבה בהדרכת מורי דרך בבית לחם, שתאפשר לצד הגדלת היקף פעילות המדריכים והענקת הדרכה ברמה גבוהה לתיירים, גם את הגברת שיתוף הפעולה עם גורמי התיירות ברשות הפלסטינית וחשוב לא פחות, תביא שיפור תדמית ארץ הקודש וישראל בעולם, כיעד בטוח לתיירים".

יש לציין כי הפעילות מתקיימת בהמשך להסכם פריס, בו נקבע כי תתקיים הדדיות בנושא הדרכת התיירים. בשנתיים האחרונות הודק שיתוף הפעולה בין משרד התיירות, המינהל האזרחי וצה"ל לגורמי התיירות ברשות הפלסטינית, והפעילות המשותפת לקידום התיירות הניבה ביקורם של למעלה ממיליון מבקרים ותיירים בבית לחם בשנת 2008 ולמעלה מ-1.3 מיליון בשנת 2009.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: