אא

שר התיירות: " אנחנו רוצים להגיע למצב שבו בית מלון בישראל יוכל להיבנות תוך שנתיים בלבד"

בראיון מיוחד לפספורטניוז, במסגרת יריד ה-WTM בלונדון, הוסיף השר מיסז'ניקוב, כי שנת 2010 תסתיים כשנת שיא לתיירות הנכנסת, עם מספר של 3.3-3.5 מיליון תיירים וסיפר כי הוא פועל לאישור רפורמה מיידית לזירוז מתן אישורים לבניית בתי מלון

Shutterstock Shutterstock

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, שהתכבד היום בגזירת הסרט של הביתן הישראלי ביריד ה- W.T.M, נראה מחויך ושבע רצון וזאת גם בשל הנתונים שמצביעים על שנת שיא בתיירות הנכנסת לישראל, אך בשיחה עימו הבוקר סיפר גם על הבעיות שלצד מספר התיירים ההולך וגדל, שבראשן מצוקת החדרים.


"אנחנו פועלים בשוק האנגלי באופן אינטנסיבי אך השוק האנגלי הוא לא קל. על כל פרסום וקמפיין שאנחנו מעלים ישנו ארגון מקומי העומד מולנו ומנסה לחבל בפעילות שלנו", אמר השר וסיפר כי נתוני 2010, כפי שידועים עד עתה, מעידים כי שנת 2010 תהיה שנת שיא עם מספר של 3.3 - 3.5 מיליון תיירים, שזה בהחלט נתון מרשים המעיד על הפעילות הקדחתנית של משרד התיירות. השר חזר והדגיש  את יעד המשרד להגעתם של עוד מיליון תיירים עד לשנת 2012 ו-5 מיליון תיירים בשנת 2015 וציין כי להערכתו ניתן להגיע למספרים אלו אף לפני 2015.


אולם, לצד האופטימיות ושביעות הרצון השר מיסז'ניקוב סיפר על מצוקת החדרים הקשה שיש בבתי המלון בארץ, וזאת בעיקר עקב הגידול של התיירים המגיעים לארץ. "יש בעיה קשה של חדרים בארץ, אם לא יהיה שינוי מהותי ומהיר לא יוכלו לקבל את כל התיירים שרוצים להגיע לארץ. ישנם צווארי בקבוק והתפוסות ברוב בתי המלון הינם למעלה מ-90% ".


השר סיפר כי הוא פועל להביא לאישור הממשלה בשבועות הקרובים הקמת רפורמה מיידית והקמת ועדה לתכנון בניה איזורית, שתפתור רשתות בינלאומיות ממכרזים ותפעל לזרוז במאות אחוזים בניית בתי מלון חדשים בישראל. "אם לא נצליח בהקמת הרפורמה באופן מיידי עלולה כל הפעילות שלנו ומספרי השיא בתיירות הנכנסת לרדת לטימיון", ציין השר.


השר הוסיף ואמר: "אין שום ענף כלכלי אחר שמייצר כל כל הרבה מקומות תעסוקה לעובדים. על כל 100,000 תיירים יש צורך בהעסקת 4,000 עובדים, ובנוסף הדבר ומכניס לקופת המדינה 450 מיליון שקל. איזה עוד ענף מביא נתונים כאלו? התרומה של התיירות למשק הינה מכרעת ואם לא תוקם ועדה מיוחדת וישונה חוק תכנון ובניה לצורך הקמת בתי מלון חדשים עבודתנו תרד לטימיון. אנחנו רוצים להקל על כל יזם ולהגיע למצב שבית מלון חדש בישראל יוכל להיבנות בתוך שנתיים בלבד ".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: