אא

פתאל בבית המשפט: "לופטהנזה ממשיכה לגבות דמי טיפול רק בגלל שיש הליך משפטי נגדה"

הדברים נאמרו בדיון שמתקיים כעת בבית המשפט המחוזי מחוז המרכז בפ"ת בתביעת ההתאחדות נגד חברות התעופה לופטהנזה, סוויס ויונייטד, בעת חקירתו בידי בא כח לופטהזה, עו"ד אסף רזיאל.

Shutterstock Shutterstock
הבוקר מתקיים בבית המשפט המחוזי מחוז מרכז בפ'ת שלב ההוכחות בתביעת התאחדות סוכני הנסיעות נגד לופטהנזה, סוויס ויונייטד בעניין ביטול העמלות, בפני השופטת אסתר שטמר.

בדיון נוכחים, מלבד עורכי הדין של הצדדים, גם עופר קיש, המנכ'ל היוצא של לופטהנזה ישראל ואבנר גורדון מנכ'ל סוויס ישראל. מטעם ההתאחדות נמצא רק יוסי פתאל, אשר נחקר במהלך הדיון.

בתחילת הדיון, במשפט שמתנהל כבר שנתיים, הציעה השופטת לצדדים לוותר על שלב ההוכחות ולעבור ישר לשלב הסיכומים, אולם עו'ד אסף רזיאל, ב'כ לופטהנזה, התנגד להצעה בטענה שעבר זמן רב ויש דברים שצריך להציג.

עו'ד רזיאל טען כי אין תום לב מצד ההתאחדות והשופטת אמרה שלא ברור מדוע 'מבזבזים את זמן בית המשפט להוכיח תום לב כשלא השתדלתם להוכיח את זה בתצהירים שלכם'.

יוסי פתאל, מנכ'ל ההתאחדות, נחקר על ידי עו'ד אסף עזריאל. פתאל: 'לופטהנזה ממשיכה לגבות דמי טיפול רק בגלל שיש הליך משפטי נגדה ואין להסיק שהיו נוהגות כך אם לא היה הליך משפטי'.

פתאל טען בדבריו כי: 'לופטהנזה מאיימת על הבכורה של חברת אל על' ונימק את הטענה ברכישת חברות התעופה בידי לופטהנזה. עו'ד רזיאל ניסה להוכיח כי לופטהנזה רחוקה מלהיות הבכורה.

בתשובה לחקירה פתאל אמר ש"הערכה שייסגרו שליש מהמשרדים אם חברות התעופה לא ישלמו גמול לסוכנים וע"פ ידיעתי רוב חברות התעופה משלמות גמול. ברור לנו שלופטהנזה, בגלל גודלה והשפעתה על השוק בישראל, תקבע מה יקרה בשוק". עו"ד רזיאל השיב: "אבל זה לא קרה". השוטפת ביקשה בשלב הזה לעצור ואמרה שזה מסתובב סביב.

אסף רזיאל טען בדיון כי כל אחת מהתובעות היתה צריכה לצרף את הסכם יאט"א לתביעה ולא עשו כך.

עו"ד רזיאל שאל את יוסי פתאל בחקירה: "האם יכול להיות שחברות תעופה שילמו מעבר לעמלת בסיס". פתאל בתשובה: "בדרך כלל זה לא ניתן על סמך ידע, גיל וניסיון". עו"ד רזיאל: "זה לא נכון שהמשיבות לא הפעילו תוכנית תמריצים לסוכנים. אני מפנה את בית המשפט להודעה של החברות שימשיכו להפעיל את תוכנית התמריצים לסוכנים". פתאל: "לסוכן מגיע גמול גם עבור מכירת כרטיס אחד ולא הרצון הטוב של חברות התעופה".

פתאל נחקר גם על הפסקת תשלום העמלה של אייר פראנס-KLM ונשאל מה קורה כשסוכן מוכר ללקוח כרטיס של החברות, האם הסוכן יכול לגבות דמי טיפול גבוהים או נמוכים. פתאל השיב כי: "חברות התעופה עשו את החיבור בין דמי הטיפול לתמורה שמגיעה לסוכן". פתאל ציין עוד כי "בקרוב תגיש ההתאחדות תביעה נגד אייר פראנס-KLM על הפסקת תשלום העמלה והפרת הבטחתם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: