אא

יוסי פתאל: "החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים שמה קץ לשרירות ולכח המשותף של כל חברות התעופה "

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות מגיב להחלטת הממונה , שקיבלה למעשה את רוב הטענות המרכזיות של ההתאחדות ומטילה מגבלות חסרות תקדים על מינהלת ה-BSP , בעניין היכולת לנתק סוכנים מהמערכת .

Shutterstock Shutterstock
בהתאחדות סוכני הנסיעות רואים את החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים כהישג גדול, להגביל באופן חסר תקדים את יאט"א מניתוק סוכני הנסיעות ממערכת ההתחשבנות והסליקה המשותפת , קרי ה-BSP.

בהתאחדות מציינים כי בהחלטתה של הממונה על ההגבלים העסקיים בעניין התנהלות ה-BSP , קיבלה הממונה מספר טענות מרכזיות של התאחדות סוכני הנסיעות והטילה מגבלות חסרות תקדים , על היכולת לנתק סוכנים ממערכת ה -  BSP , על העברת מידע בין חברות התעופה ובין מינהלת ה - BSP ליאט"א וקבעה כי לא תחול כל עלייה במחיר מערכת ה- BSP בגירסתה המתקדמת. ההגבלה על הניתוק הקולקטיבי מסירה מסוכני הנסיעות נטל כבד .

הממונה קבעה בהחלטתה כי מערכת ה - BSP לא תוכל לקבוע בעצמה או להתערב בתנאי המסחר שבין הסוכנים לחברות וכי כל קביעה של מינהלת ה- BSP של תנאי האשראי או שינוי של תנאי האשראי - אינם מותרים ל - BSP .

בהתאחדות אומרים כי: " אין ספק שהחידוש העיקרי הוא בנושא הניתוק – מבדיקה של ההתאחדות, שממצאיה הוגשו לממונה ע"י עו"ד דרור שטרום, אשר ייצג את ההתאחדות בעניין זה , עלה כי מינהלת ה - BSP הפכה את הניתוק הקולקטיבי ל"נשק" המופעל כאיום "יום הדין" על הסוכנים . כך התברר , כי ארעו ניתוקים לא מעטים עקב שגגות טכניות , טעויות בתום לב ולפעמים גם עקב חילוקי דעות כנים ובמקרים אלה נגרם לסוכנים נזק כבד , עקב הניתוק הקולקטיבי ".

בהתאחדות ממשיכים ומציינים כי: " הממונה קיבלה את הטענה העקרונית כי ככלל " ניתוק קולקטיבי " ע"י כלל חברות התעופה יינקט רק לאחר שהסוכן קיבל התראה על קיומו של חוב או תשלום בחסר וקיבל הזדמנות נאותה להשלים את החסר .
בכך יימנע מצב של ניתוק אוטומטי שארע לא אחת . בנוסף , ככל שיש מחלוקת או סכסוך מסחרי בין סוכן לאחת מחברות התעופה - וקיים סכום השנוי במחלוקת , לא ניתן יהיה לנתק את הסוכן מן המערכת בגלל עצם קיומה של מחלוקת זו ".
 בהתאחדות מוסיפים ואומרים כי התנאים קובעים : " יאט"א לא תנתק סוכן נסיעות מהמערכת אם במועד התשלום בידי סוכן הנסיעות הכספים לפירעון מלא של התשלום בחשבון הבנק ממנו הוא יבוצע וסוכן הנסיעות עשה את הפעולות הנדרשות על מנת לשלם את החוב במלואו או במועדו , אולם כתוצאה מנסיבות חיצוניות שאינן בשליטת הסוכן לרבות טעות בהקלדת נתונים , טעות או תקלה טכנית במערכות הבנק או שביתה לא בוצע תשלום במלואו ובמועדו ובלבד שסוכן הנסיעות המציא ליאט"א אסמכתאות המעידות על התקיימות כל אלה ".

עוד אומרים בהתאחדות כי: " בכך התקבלה טענת ההתאחדות שלא ייתכן כי טעות טכנית, פרי נסיבות שאינן בשליטת הסוכן, תביא לניתוק קולקטיבי ממערכת ה - BSP. בנוסף לכך שמורה לכל סוכן הזכות להיות בחילוקי דעות מסחריים ולטעון כי סכום מסוים שחברת תעופה טוענת לו הינו שנוי במחלוקת - גם במקרה כזה לא תוכל מנהלת ה-BSP לנתק את הסוכן מהמערכת .
לבסוף , נקבע כי אם קיים חוב ליאט"א או למינהלת התוכנית , כי אז לא ניתן לנתק סוכן ממערכת בגלל חוב שכזה והעניין יצטרך להתברר בין יאט"א לסוכן באחת מאלה : משא ומתן מול הסוכן או התדיינות בפני בורר או ערכאה משפטית מוסמכת ".

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות יוסי פתאל אמר : "זהו יום חשוב לסוכני הנסיעות בישראל אשר במשך שנים רבות ולמעשה משנת 2000 היו תחת איום מתמיד קולוסאלי של ניתוק בבת אחת על ידי כל חברות התעופה ובנוסף סבלו במקרה של ניתוק מסנקציות מחמירות של יאט"א . ההחלטה החדשה של הרשות שנתקבלה לאחר פניות רבות של ההתאחדות ומגעים ממושכים מול הממונה על ההגבלים העיסקיים, קובעת גבולות ברורים וקווים אדומים למינהלת הבי אס פי ולמעשה מסיימת את עידן הניתוק הקולקטיבי של סוכני הנסיעות ושמה קץ לשרירות ולכח המשותף של כל חברות התעופה יחדיו . אנו רק מקווים שהחלטת הממונה על כל תנאיה תופנם על ידי הדרגים הרלוונטיים ביאט"א ובחברות התעופה ותיאכף בקפדנות ".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: