אא

הולכים מים לים

ספר חדש של דוד תירוש, מזמין אותך לחזור אל ימי ילדותך ולטייל בארץ ישראל, למצוא מקומות ישנים וליצור חווית חדשות, וגם לגלות בדרך כמה עובדות מרתקות .

Shutterstock Shutterstock
יד בן-צבי מזמינה אותך לטייל מ"ים אל ים" .
מאז קום מדינת ישראל ואולי אף קודם לכן, טיילו חברי תנועות הנוער החלוציות ותלמידי בית הספר, לאורך השביל מים התיכון אל הכנרת .
"הולכים מים אל ים" הינו מדריך סיורים המזמין את הקורא לטייל במסלול אחד המתמשך לאורך כתשעים קילומטרים . המסלול מתחיל בחוף אכזיב ומסתיים בחוף כנרת, ליד שפך נחל עמוד .

הספר מזמין את המטייל ואת הקורא ללמוד את איזור הטיול, תוך שילוב תחומי ידע רבים ומאפשר לו להרחיב את הידע שלו במגוון נושאים הקשורים למסלול כמו גיאולוגיה וארכיאולוגיה, היסטוריה וצומח . התיאור החוויתי משלב את התנ"ך עם מקורות חז"ל עם אגדות ופולקלור, תופעות טבע עם הווי חיים .

בספר מוצגות אפשרויות שונות למסע: טיול לאורך כל המסלול במשך מספר ימים, הליכה נינוחה בימים בודדים, כשבכל יום מבוצע קטע אחר של המסלול, שילוב של מסלולי טיול המתחברים למסלול מ"ים אל ים" . כמו כן מוצעים מקומות לינה ומידע עזר למטייל .

הספר מוקדש לזכרם של עשרה לוחמי גדוד ההנדסה של אוגדת המילואים של הצנחנים "עוצבת האש", שנפלו במהלך מלחמת לבנון השנייה . עמותת 'בדרכם' הוקמה זמן קצר לאחר מלחמת לבנון השנייה על ידי חיילי הגדוד, במטרה להנציח את הנופלים באופן המייחד אותם ואת דרכם, תוך מתן ביטוי לאהבה הגדולה ולרעות שחלקו עמם . העמותה יזמה והפיקה את הספר במסגרת מפעל הנצחה, שעיקרו שיקום ופיתוח המסלול "מים אל ים" . המפעל כולל שיפור מסלול ההליכה, שילוט אתריו, הקמת חניונים, פעילויות הנצחה וספר המסלול . עם זאת לבו של מעשה ההנצחה, יהיו אלפי המטיילים שיטיילו לאורך המסלול, יכירו את צפונותיו וישלבו את אהבת הארץ עם רוחם של הנופלים . דרך הפיכת השביל לטרק ישראלי העמותה מקדמת את ערכי אהבת הארץ, השירות בצבא ובמילואים והנצחת הנופלים .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: