אא

נזקי השריפה של מלון יערות הכרמל

מלון הספא הטוב ביותר של מדינת ישראל ניצל בנס מהשריפה אך ספק אם יהיה עדיין אטרקטיווי לנופשים, בעקבות הנזק הרב לסביבת המלון, שנחשבה כאחד הגורמים המשמעותיים לאטרקטיביות שלו.

Shutterstock Shutterstock
השריפה הענקית, שתפסה את מדינת ישראל עם 'המכנסים למטה', דילגה בנס על אחד מהמלונות היפים בישראל – מלון יערות הכרמל.

המלון, שהוקם בשנות השישים ע'י ארגון יוצאי מדינות מרכז אירופה כבית הבראה לניצולי שואה, נמכר בשנות התשעים לקבלן בן יקר, בעליה של חברת הקבלנות הפרטית בן יקר גת.

בן יקר חבר לרשת ישרוטל ויחד שיפצו והרחיבו את בית ההבראה בהשקעה גדולה והפכו אותו לאחוזת ספא המפוארת ביותר בישראל. המלון נפתח בשנת 1997 ובשנת 2000 מכר בן יקר את אחזקותיו במלון לרשת ישרוטל, לפי שווי של 26 מליון דולר.

בתחילת הדרך היו לישרוטל בעיות תפוסה במלון, שעבד בעיקר בסופי שבוע וחגים ופנה לאורחי המאיון העליון. עם הזמן, הצליחה רשת ישרוטל ליצור למלון מוניטין רב, הטוב מסוגו בישראל, שהביא למלון תפוסה נאה גם באמצע השבוע ובימי חול. המלון ביסס עצמו כמלון המוביל בישראל בתחום הספא וטיפולי הבריאות.

אחת מנקודות המכירה המשמעותיות ביותר של המלון הייתה מיקומו הפסטורלי בלב חורש עבות, המזכיר את שוויץ או פרובנס, באזור המשקיף מתוך היער על מישור החוף.

כיום, בעקבות השריפה הגדולה, שם המלון, 'יערות הכרמל', הופך לפחות רלוונטי. חלק מהפעילות הספורטיווית של המלון, אשר התבססה על סיורים ביערות סביב המלון, רכיבה על אופני הרים, צעדה במסלולים בתוך היער וכן האוויר הצח מבוסם בריחות אורנים שנעלם אינם תורמים עוד לשיווקו.

לדברי מומחים שיקום היערות באיזור ייקח עשרות שנים ואין ספק ששיווק המלון יהפך לקשה יותר. התחרות של המלון היא מלונות ספא, דוגמת מצפה הימים, כנען ספא ו'ווילה גליליי' בהר כנען, כולם נמצאים באזורים יפיפיים מבחינה טופוגרפית וחלקם אף ממוקמים בתוך חורש ויער טבעי.

למרות שהפגיעה הפיזית במלון עצמו הייתה קטנה יחסית הרי שהנזק השיווקי למלון גדול. מערך השיווק של רשת ישרוטל, מהטובים שיש בישראל, יצטרך לעבוד הרבה יותר קשה על מנת לשכנע לקוחות פוטנציאליים להגיע למלון.

אין לי ספק שהנזק למחירים ולתפוסה יהיה מתמשך ועל כך יש לתת את הדעת אל מול חברות הביטוח, שביטחו את הנכס והן כלפי הממשלה, שאמורה לשקם את היערות ולשלם חלק מהפיצויים לבעלי הנכסים שנפגעו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: