אא

ליאור רביב : "יערות הכרמל ימשיך להיות מותג"

מנכ"ל רשת ישרוטל, על הדרמה ב'יערות הכרמל,: "קרה לנו נס גדול . אם יש למלונאים אלוהים, הוא היה בשלושת הלילות שם, במלון יערות הכרמל".

Shutterstock Shutterstock
ליאור רביב, מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל, עבר בסוף השבוע החולף דרמה לא קטנה . בזכות תזמון נכון רביב הגיע למלון בשבת, בדיוק כשפרצה אש במרפסת, ובעזרת אנשי קק"ל ומנהל התפעול של הרשת, שלומי טחן, הם הצילו את המלון .
רביב שחזר את הדרמה : " כשהחלה השריפה, קיבלתי הודעה מאיה גרונדמן, מנהלת המלון, והייתה לי תחושה, שהפעם לא כתמול שלשום, עם השריפות ביערות הכרמל . החלטתי שאני נוסע לשם . הגעתי לצומת עתלית, הייתה שם חסימה, חיכיתי שם להתעדכן . האורחים פונו ונשארו בו רק איה ואורן שטיינברג, הקב"ט הראשי . היינו בקשר טלפוני כל הזמן . בהתייעצות עם המשטרה וכוחות ההצלה, החלטנו שגם הם יתפנו בדרך המילוט של המלון לניר עציון, והמלון נשאר ריק, ללא אף אחד " .

רביב ממשיך ומספר : " לאחר שעתיים בצומת עתלית פינו אותנו ודילגנו לצומת ניר עציון, ליד החפ"ק של כיבוי האש, וחברנו אליהם כדי לדעת מה קורה . הכבאים, שירדו מאזור המלון, אמרו שהאש התקרבה לאזור המלון, ולא ידעו לתת לי אינפורמציה . הייתי במצב של חוסר ודאות . הייתי נחוש לדעת מה גורל המלון . הצטרפתי לרכב כיבוי, שעלה למלון מדרך המילוט . ראיתי שהמלון עומד על תילו . האש הייתה מאד גבוהה, בצמרות העצים בגובה 60 מטר . היינו שם רבע שעה, אני ואורן שטיינברג ועוד שני כבאים . כשהם הרגישו שלא בטוח להיות שם, ירדנו לכיוון חפ"ק כיבוי האש . העברנו את הלילה בין החפ"ק לגבעות ניר עציון, ומהם תצפתנו על המלון . ביום שישי בבוקר, לאחר לילה ללא שינה, עליתי לגבעה לראות מה קורה . הייתי שם כמה שעות, עד שפוניתי משם, כי החלה אש בין המלון לניר עציון . הספקתי לראות שהמטוסים היוונים עובדים באזור המלון, והייתה אז תחושה, שהמצב טיפה יותר טוב באזור המלון " .
ואז מה אתה עושה?
" בשבע בערב נסעתי הביתה בתחושה יחסית בסדר . בסביבות אחת עשרה בלילה אני רואה בחדשות שהמלון בסכנה גדולה . הייתה לי תחושה קשה .
לא נרדמתי, ישבתי מול האינטרנט להתעדכן . יצרתי קשר עם הבעלים של חוות חיות הנמצאת מעל המלון, והוא לא התפנה . הוא הודיע לי בשתיים בלילה, כי האש קרובה, אך המלון לא נשרף . קיבלתי ממנו טלפון בסביבות שש, והוא אומר לי : אל תשאל . נס . המלון נשרף, אבל לא קרה לו כלום . שמעתי את זה וטסתי למלון . אספתי בכביש החוף את שלומי טחן . הגענו לצומת עתלית . אי אפשר לעבור . הצטרפנו לאנשי קק"ל, ושכנענו אותם לקחת אותנו למלון . נכנסנו למלון, ואני רואה שהוא לא ניזוק . אני מתקשר לאיה המנהלת ואומר לה : הכול בסדר.
אני לא גומר לדבר, ואני רואה שריפה פורצת במרפסת של חדר האוכל, עשן ושמשיה בוערת ומדליקה את הדק החיצוני של חדר האוכל . רצנו החוצה לחניון כדי לקרוא לעזרה .
היו שם חבר'ה של קק"ל עם כבאית קטנה, והתחלנו להתיז מים כדי לכבות את השריפה . במקביל אני ושלומי טחן ירדנו למטה להפעיל את המתזים של כיבוי האש . התזנו מים על המרפסת ובעזרת החבר'ה של קק"ל כיבינו את האש .
אם היינו נכנסים רבע שעה יותר מאוחר, המלון היה נשרף ולא היה נשאר ממנו זכר . קרה לנו נס גדול . אם יש למלונאים אלוהים, הוא היה בשלושת הלילות שם, במלון יערות הכרמל " .
כל השריפה מסביב לא תפגע באורחים שיגיעו בעתיד?
" באופן מפתיע הגינה המדהימה של המלון לא ניזוקה בכלל . למרות מה שמראים בטלוויזיה, יש הרבה ירוק באזור . להערכתי, האזור הזה יתאושש מהר .
יש כל כך הרבה אנשים, שאוהבים את המלון, השירות, האוכל, הטיפולים, ואני בטוח שבמהרה הוא יחזור להיות מלא . תוך שבוע נוכל לחזור לפעילות מלאה .
יש לנו נזק של מאות אלפי ש"ח, ואולי יותר מזה, אבל זה בטל בשישים לעומת מה שהיה יכול לקרות . ביחס לנסיבות אני אופטימי . המלון ימשיך להיות מותג . בלי קשר יש לנו תוכניות לשפץ אותו בתקופה הקרובה במרץ . אנחנו משפצים את חדר האוכל, בונים בר חדש, מחדשים עוד דברים . ב - 2012 נתחיל לשפץ את חדרי המלון " .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: