אא

אליעזר שקדי: "צריכים לשאוף ל-25 מיליון תיירים בישראלים".

מנכ"ל אל על בכנס יוטרוול: "היעד של 5 מיליון תיירים זה לא יעד. לא יכול להיות שבסינגפור יהיו יותר תיירים מאשר בישראל". שקדי לסוכנים: "נמשיך בהגינות והוגנות".

Shutterstock Shutterstock
מנכ'ל אל על, אליעזר שקדי, נשא דברים בכנס יוטרוול שמתקיים היום . שקדי התייחס בראשית דבריו להערה של ראש עיריית טבריה, זוהר עובד והבטיח כי העיר טבריה תופיע במטוסי אל על יותר מהר ממה שעובד חושב.

שקדי: 'אני גאה מאד במדינה שלנו. הצלחנו ב-62 שנה להקים מדינה מדהימה, יהודית, דמוקרטית, גאה, בפסגה של כל תחום. זה לא שאין לנו בעיות וצרות, אך אני מאמין שאנחנו בתהליך של התבגרות. הנס המטורף הזה לא קרה לבד, אלא על ידי מי שיושב פה ועל ידי ההורים שלו. אנחנו נמצאים במקום מצוין ויש לנו לאן להתפתח.

אף אחד שיושב באולם לא יכל שלא להזיל דמעה, כשראה את האנשים נשרפים בכרמל. אנחנו באל על הצענו, מיד כשהתחילה השריפה, להעמיד לרשות המדינה את כל מה שאנחנו יכולים. שינינו לוח זמנים כדי להביא ציוד למדינה, גם ממקומות שאנחנו לא טסים אליהם. באופן סמלי אנחנו ניטע עצים כחברה, אם נגיע למסקנה שזה נדרש. אנחנו נתרום סכום כסף לכך.

מדינת ישראל היא פנינה תיירותית, והכי מתסכל אותי, איך במקום הכי מדהים בעולם יש 3.5 מיליון תיירים. הייתי בכל רחבי העולם. אין מקום כמו מדינת ישראל. היעד שדיברו עליו, כ-5 מיליון תיירים, זה לא יעד. צריך להיות 25 מיליון תיירים, וצריך לכוון אליו. לא יכול להיות שבסינגפור יהיו יותר תיירים מאשר בישראל.

אני מברך את שר התחבורה שהלך למהלך אמיץ בטיסות לאילת. גם הכרזה של בניית שדה תעופה בתמנע היא משמעותית. אני חושב שבניגוד לעבר, הפעם אפשר להוציא אותו אל הפועל'.

שקדי הוסיף עוד כי: 'אנחנו צריכים להיות ערוכים לכל מצב בעולם. בנושא השותפויות בעולם התעופה זה כל הזמן על הפרק. מדינת ישראל חייבת להסתכל על עולם השותפויות התעופתיות בראייה אחרת. חייבים לפתח רעיונות חדשים ולאפשר אותם, ושלא נרגיש שיהיו חסמים רגולטורים. שהרגולציה הישראלית תאפשר למה שקורה באירופה וארה'ב, לא יותר. חייבים לפתח רעיונות אחרים ולהיות בארה'ב באופן דרמטי. עשינו את זה בארה'ב, ברזיל, סין ואני מקווה שעכשיו נעשה את זה בהודו.

כל הבקשה שלנו להתחרות עם המתחרים בדיוק אחד לאחד כמו שזה נעשה בעולם. בהתחרות הגונה בתנאים מתאימים אנחנו יחידת קומנדו וננצח. אם פותחים את מדינת ישראל לארה'ב לפני שתהיה קטגוריה אחת, זה יאפשר לחברות האמריקאיות לטוס מאיפה שהם רוצים לפני שהחברות הישראליות יוכלו לטוס'.

לגבי ההסכם האירופאי אמר שקדי: 'אני מוכן לכל התמודדות. במדינת ישראל יש רשות אחת, ואם נותנים למישהו לטוס, יש לו לוח זמנים, מקום והכל. הפוך זה לא קורה, כי, למשל, באנגליה יש 3 רשויות. נותנים לך אפשרות לטוס, אבל לא לוח זמנים. אל תגלגלו עיניים. אם פותחים את בן גוריון, גם צריך לפתוח את הית'רו ואת שארל דה גול. אני מוכן לכל תחרות, אבל הוגנת לשני הצדדים'.

על הסוכנים אמר שקדי: 'אני מאמין בהגינות, הוגנות, והם שותפים אמיתיים לקידום התיירות והתמודדות בסוגיות הכי כבדות. התכוונתי לכך ועשינו את זה עם כל אנשי אל על בשנת 2010. נמשיך בהגינות גם בשנת 2011'.

אנשי יוטרוול נפרדו מדני סעדון, מנהל סניף ישראל היוצא, עם זר פרחים. שקדי הודה לו על פעילותו ואיחל הצלחה למחליפתו, איה מגן.

ראש עיריית טבריה, זוהר עובד: 'אנחנו מקבלים תקציבים אבל לא במידה נדרשת. טבריה זו לא סתם עיר של תיירות. זו עיר של סיפור. אנחנו נמצאים בעשרות פרוייקטים לחידוש העיר. זו עיר שמתעסקת רק בתיירות. אין לה תעשייה אחרת. מייצרים סיורי שוטטות. בכל מקום יש סיפור של ארכיאולוגיה של 2,000 שנה. שיפור ניקיון, תחזוקה מרקם מיוחד בעיר'.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: