אא

ההתאחדות ממליצה לנקוט בצעדים לאור ההתפתחויות באליטליה

ההתאחדות קוראת לסוכני הנסיעות לנקוט בצעדים כדי שהסוכנים יגנו על עצמם ועל סוכני הנסיעות. ההתאחדות פנתה ל-BSP וביקשה להקפיא את הכספים שמגיעים לחברה.

Shutterstock Shutterstock

לאור ההתפתחות בחברת התעופה, אליטליה, בהתאחדות סוכני הנסיעות ממליצים לסוכני הנסיעות בנקיטת צעדים כדי להגן על הסוכנויות ועל הנוסעים. מנכ"ל ההתאחדות, יוסי פתאל כותב היום באיגרת לסוכנים: "מדובר בשלב נוסף בתהליך הידרדרותה של החברה הנמשך מזה חודשים ארוכים, תהליך המחייב כל סוכנות נסיעות לנקוט בכמה צעדי זהירות למניעת נזק כלכלי והיה וחלילה תחדל החברה להפעיל את טיסותיה באופן פתאומי".

פתאל מציג בפני הסוכנים את עמדת ההתאחדות בעניין זה:


במקרה של הפסקת הטיסות של החברה עלולים לקוחות לבטל עסקאות ששולמו בכרטיסי אשראי כשהם נתלים בטענה של "העדר תמורה". 


יש לומר כי היענותה של חברת האשראי לביטול העסקה אינה מובנית מאליה שכן, מפסק דין שניתן לאחרונה בבית המשפט לתביעות קטנות אנו למדים שחברת ישראכרט סירבה לבטל עסקה של לקוח שרכש כרטיס טיסה של אייר מדריד ולא עשה בו שימוש עקב קריסת החברה. ישראכרט טענה שהעסקה הושלמה שכן, הלקוח קיבל את כרטיס הטיסה לידיו מהסוכן. 


למרות הנאמר לעיל, יש לזכור כי מדובר בפסק דין שניתן בערכאה נמוכה וכי גם אם זוהי אכן העמדה הרשמית והמחייבת של ישראכרט, הרי שאין היא מלמדת על מדיניותן של חברות האשראי האחרות.


אנו ממליצים אם כך לסוכני הנסיעות, בכפוף לשיקול דעתו של כל מנהל משרד, לנקוט בצעדי זהירות במכירת כרטיסי טיסה של אליטליה, לפחות בכל הקשור באמצעי התשלום של הלקוחות. רצוי להבטיח תשלום שאינו חוזר, העברה בנקאית, מזומן או המחאות בלתי חוזרות. .


ההתאחדות מצידה פנתה כבר היום ל- BSP ישראל בבקשה כי תקפיא את כספי אליטליה בישראל לחודש אוגוסט, ותימנע מלהעבירם לחו"ל, והיה וחלילה תפסיק החברה את טיסותיה, וכי כספים אלו ישמשו לכיסוי נזקיהם של הנוסעים ושל סוכני הנסיעות והיה ויהיו כאלו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: