טייסי ישראייר הכריזו על סכסוך עבודה
הטייסים מוחים על כוונת ההנהלה לפטר יותר מ-10% מהטייסים ולהרע את תנאי העבודה של עשרות אחרים. לדבריהם הבעלים לא עמדו בהתחייבותם לקדם את החברה ולהעבירה לפסים של צמיחה וכעת ההנהלה מבקשת לקיים מדיניות קיצוצים עיוורת, תוך הימנעות מהצגת תכנית הבראה.
Shutterstock
ועד טייסי 'ישראייר' הכריז בסוף השבוע החולף, באמצעות 'איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות החדשה', בראשותו של אבי אדרי, על סכסוך עבודה חריף מול הנהלת החברה וכן שכר את שרותיו של היועץ האסטרטגי רונן צור, אשר יוביל קמפיין תקשורתי-תדמיתי.
הרקע למהלך הינו כוונת ההנהלה לפטר, באופן חד צדדי, למעלה מ-10% מטייסי החברה ולהרע באופן משמעותי את תנאי עבודתם של טייסים רבים נוספים, וזאת בניגוד לחוזה ההעסקה הקיים ביניהם.
לטענת הטייסים למרות התחייבות ראשי החברה, ערב 'עסקת 'גנדן' והקמת חברת IDB תיירות, השולטת בחברת התעופה 'ישראייר', לקדם את החברה ולהעבירה לפסים של צמיחה, התנהלות החברה במהלך השנה האחרונה לא תאמה את ההבטחות, וכעת מבקשת ההנהלה לקיים מדיניות קיצוצים עיוורת, תוך הימנעות מהצגת תכנית הבראה.
כל אלו, טוענים הטייסים, אינם עולים בקנה אחד עם הבראה וצמיחה, אלא מהווים למעשה הכרזה על פגיעה בחברה.
מוועד טייסי החברה נמסר: 'טייסי ישראייר היו לאורך כל השנים שותפים אמיתיים לדרך. תמיד ידענו לתת כתף במטרה לסייע לחברה להמריא קדימה. אנו הראשונים שערים לצורך בתוכנית התייעלות, לא צריך לספר לנו סיפורים. אולם לא ניתן את ידינו לצעדים המסכנים את עתיד קיומה של החברה. לא נסכים לשלם בראשנו על מחדלים שאין לנו חלק בהם. ישראייר תהפוך לחברה מצליחה ורווחית אם היא תתנהל במקצועיות וברצינות פיטורים שרירותיים, צעדים כוחניים ושיתוק מערכות אינם הדרך'.
תגובת החברה: "ישראייר החליפה בשנת 2010 את צי מטוסיה כאשר רכשה שני מטוסי איירבס 320A חדשים ונפרדה מ 3 מטוסים ישנים. במסגרת צעדי ההבראה שננקטים כחלק מתוכנית התייעלות של החברה, ולאור הצורך להתאים את תשתית החברה בכלל ומספר הטייסים בפרט למצבת המטוסים ולתכנית העבודה, החליטה החברה להקטין את מצבת הטייסים. התהליך מתנהל על פי חוק ובהתאם להסכם העבודה של הטייסים".
הרקע למהלך הינו כוונת ההנהלה לפטר, באופן חד צדדי, למעלה מ-10% מטייסי החברה ולהרע באופן משמעותי את תנאי עבודתם של טייסים רבים נוספים, וזאת בניגוד לחוזה ההעסקה הקיים ביניהם.
לטענת הטייסים למרות התחייבות ראשי החברה, ערב 'עסקת 'גנדן' והקמת חברת IDB תיירות, השולטת בחברת התעופה 'ישראייר', לקדם את החברה ולהעבירה לפסים של צמיחה, התנהלות החברה במהלך השנה האחרונה לא תאמה את ההבטחות, וכעת מבקשת ההנהלה לקיים מדיניות קיצוצים עיוורת, תוך הימנעות מהצגת תכנית הבראה.
כל אלו, טוענים הטייסים, אינם עולים בקנה אחד עם הבראה וצמיחה, אלא מהווים למעשה הכרזה על פגיעה בחברה.
מוועד טייסי החברה נמסר: 'טייסי ישראייר היו לאורך כל השנים שותפים אמיתיים לדרך. תמיד ידענו לתת כתף במטרה לסייע לחברה להמריא קדימה. אנו הראשונים שערים לצורך בתוכנית התייעלות, לא צריך לספר לנו סיפורים. אולם לא ניתן את ידינו לצעדים המסכנים את עתיד קיומה של החברה. לא נסכים לשלם בראשנו על מחדלים שאין לנו חלק בהם. ישראייר תהפוך לחברה מצליחה ורווחית אם היא תתנהל במקצועיות וברצינות פיטורים שרירותיים, צעדים כוחניים ושיתוק מערכות אינם הדרך'.
תגובת החברה: "ישראייר החליפה בשנת 2010 את צי מטוסיה כאשר רכשה שני מטוסי איירבס 320A חדשים ונפרדה מ 3 מטוסים ישנים. במסגרת צעדי ההבראה שננקטים כחלק מתוכנית התייעלות של החברה, ולאור הצורך להתאים את תשתית החברה בכלל ומספר הטייסים בפרט למצבת המטוסים ולתכנית העבודה, החליטה החברה להקטין את מצבת הטייסים. התהליך מתנהל על פי חוק ובהתאם להסכם העבודה של הטייסים".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}