אא

מע"מ אישר נוהל דיווח מקוון ייחודי לסוכני הנסיעות ולחברות התעופה

הנוהל, שגובש עקב דרישת מע"מ החדשה לדיווח מקוון, הוא תולדה של שיתוף פעולה בין התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל, לבין ארגון יאט"א בישראל ורשויות מע"מ. יוסי פתאל: "אני מבקש לציין את הגמישות והרצון הטוב של אנשי מע"מ".

Shutterstock Shutterstock
במסגרת תיקון מס' 37 לחוק מס ערך מוסף, אשר פורסם ביום 23.7.2009,
שונה חוק מס ערך מוסף בכל הנוגע לתוכן הדיווח התקופתי, אופן הגשתו ועוד .
בעקבות התיקון נידרש ציבור העוסקים להגיש דיווח מפורט על עסקאותיהם ותשומותיהם . הדיווח המפורט מוגש בתדירות חודשית באופן מקוון
והוא כולל מידע מפורט על העסקאות והתשומות בתקופת הדיווח .

בינואר 2010 חלה חובת הדיווח על עוסקים מורשים בעלי מחזור עסקאות שנתי מעל 4 מיליון ש"ח, החייבים לנהל ספרי חשבונות בשיטה הכפולה על פי הוראות ניהול פנקסי חשבונות, שנקבעו לפי סעיף 130 לפקודת מס הכנסה .
בינואר 2011 חלה חובת הדיווח על עוסקים שמחזור עסקאותיהם מעל 4 מיליון ₪ ו/או עוסקים החייבים בניהול ספרי חשבונות בשיטה הכפולה לפי הוראות ניהול פנקסים .

בזמן ההיערכות לדיווח במתכונת החדשה, התחוור להתאחדות סוכני הנסיעות, שסוכנויות הנסיעות לא יוכלו להגיש את הדו"ח כנדרש . הסתבר, כי אופן ההתנהלות הכספית של הסוכנים עם חברות התעופה באמצעות גורם שלישי,
ה - BSP יוצר מצב שבו "חשבונית המס" שאינה מופקת פיזית מופנית ל - BSP ולא לחברות התעופה . עוד נמצא, כי גם אם יופקו חשבוניות ידניות לחברות התעופה ישירות, עדיין, העברת הכספים דרך גורם שלישי תגרום למספר אי התאמות בין דיווחי הסוכנים לאלה של חברות התעופה, מה שיחשוף את שני הצדדים לאישומים פליליים בגין אי דיווח כחוק .

התאחדות סוכני הנסיעות שעמדה על חומרת הקושי שנוצר, פנתה לרשויות מע"מ והצביעה על הבעיה, מה שהביא לשיתוף פעולה בינה לבין יאט"א ולרשויות מע"מ בניצוחו של משרד רואי החשבון דלויט ברייטמן אלמגור זהר, שייצג במקרה זה גם את חברות התעופה וגם את הסוכנים .

בסיכומו של דבר גובש נוהל דיווח המתייחס לפלטי ה - BSP כ"מסמך אחר" לעניין הדיווח למע"מ, ונמצאו פתרונות נקודתיים לנושאים הבעייתיים כמו חפיפה בשערי ההמרה, אופן רישום פקודת היומן בגין עמלת הסוכנים, בעיית תאריכי הדיווח השונים ומספרי האסמכתאות השונים של חברות התעופה והסוכנים .

הוסכם כי רשויות מע"מ יבצעו הצלבה לתקינות ונכונות הדוחו"ת, וניתן אישורן לכך כי הדיווח של תאריכי החשבונית ומספרי האסמכתא יהיה שונה בין הדיווח של חברת התעופה לדיווח של סוכני הנסיעות . בשלב זה האישור תקף עד לסוף שנת 2012 .

יוסי פתאל, מנכ"ל ההתאחדות, מסר : " אני שמח שבסופו של דבר נמצא פתרון שיאפשר לסוכנים ולחברות התעופה להעביר את הדוחו"ת כפי שנדרש, ולמלא אחר הוראות החוק . בנוסף, אני מבקש לציין את הגמישות והרצון הטוב של נציגי מע"מ שליוו את התהליך עד למציאת הפתרון, ולהודות לכל הנוגעים בדבר, על חלקם בהישג שהושג " .

פתאל הוסיף, כי ההתאחדות הפיצה בקרב חבריה את הנוהל החדש, כנוהל מחייב, והמליצה כי יוודאו שהנהלת החשבונות במשרדם אכן פועלת על פיו .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: