אא

העלות הריאלית של חלופת הרס מלונות ים המלח היא : 7 מיליארד ש"ח

המסקנה היא כי המחיר אותו קבעה החברה הממשלתית להגנות ים המלח, אשר היה בתחילה 2.8 מיליארד ש"ח, הסתמך על לוח זמנים לא ריאלי ואף התעלם לחלוטין מההשפעה הצפויה על התמ"ג בשל הפגיעה בתיירות .

Shutterstock Shutterstock

צוות כלכלנים, בראשות איתי אייגס, לשעבר מנכ"ל משרד התיירות, וכיום בעל חברה כלכלית, בדק מה תהיה ההשפעה של מפעל הבינוי בים המלח על מחירי הלינה באזור, קיזז את מספר התיירים, שלפי הערכה יעברו ללון באזורים אחרים , ואת ההפחתה הכוללת על היקפי התיירות בכלל לישראל .

המסקנה היא כי המחיר אותו קבעה החברה הממשלתית להגנות ים המלח , אשר היה בתחילה: 2.8 מיליארד ₪ הסתמך על לוח זמנים לא ריאלי ואף התעלם לחלוטין מההשפעה הצפויה על התמ"ג בשל הפגיעה בתיירות, כתוצאה מביצוע הרס המלונות ובינוי שלהם מחדש .
הפגיעה בתמ"ג צפויה להגיע ל - 3.2 מיליארד ש"ח, כלומר: 2.8 מיליארד ש"ח - מחיר הקמת מלונות חדשים + 3.2 מיליארד ש"ח - הפגיעה בתמ"ג ועלות הפיצוי ודמי האבטלה לעובדים מסתכמת בכ - 6 מיליארד ש"ח , ולזה יש להוסיף עוד כ - 1 מיליארד ש"ח לפיתוח אתר התיירות החדש .

לוח הזמנים הריאלי לפרויקט כולו עומד על 14.5 שנים, כפי שמעריך אבי איתם, מהנדס המועצה האזורית תמר, שמכיר היטב את האזור: 4 שנים לתכנון שטח מתחם הביניים של המלונות – תב"ע ותכנון תשתיות, 6 שנים להקצאת מגרשים, פיתוח תשתיות ותכנון הקמת המלונות באזורי הביניים ו - 4.5 שנים להרס ופינוי המלונות ומילוי והידוק וביצוע עבודות תשתית, במתחם עין בוקק וחמי זוהר .

במהלך כל תהליך העבודה תהיה פגיעה בתדמית האתר, משווקים חדשים לא ייכנסו ומשווקים חדשים יפסיקו בחלקם לעבוד עם האזור .
מהתחשיבים השונים עולה כי רק בין השנים 2030 – 2026 יחזור האזור לפעילות מלאה .
ובינתיים צפויים פיטורי כ - 4,000 מועסקים , להם יהיה לשלם, כאמור, דמי אבטלה, הבטחת הכנסה ועלויות תקציביות נוספות לפיצוי המלונות .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: