אא

כנס תיירות בניר עציון - מחזירים את התיירות לכרמלים

שר האוצר לתיירני חוף הכרמל : " אני כאן בכדי לתת תמיכה ורוח גבית . לא ניתן להתקדם ללא בירוקרטיה, אך נקצר תהליכים " .

Shutterstock Shutterstock
שר האוצר יובל שטייניץ שסייר אתמול באזור מועצה אזורית חוף הכרמל, הגיע לכנס התיירות שיזמו המועצה האזורית ועמותת תיירות כרמלים במלון ניר עציון ואמר, כי הסיוע לאזור ולישובים שנפגעו יהיה מהיר כל האפשר וכי תינתן עדיפות וקיצור לוחות זמנים .
"אני מבין את חשיבות התמיכה בענף התיירות באזור כרמלים ומכיר את האזור מסיורי כמדריך טיולים בעבר . אמנם השריפה איימה גם על חיפה, עוספיה וטירת הכרמל, אבל הישובים שבאמת נפגעו הם עין הוד, ימין אורד, בית אורן וניר עציון . האזור הזה יתחזק וישוקם ויצא מחוזק יותר ", אמר השר .

כרמל סלע, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל אמר בכנס : " האסון שקרה הינו ברמה לאומית ולא רק אזורית . אנחנו בשלב של אחרי המלחמה ואני מאמין ביכולת לשקם את האזור . משרד התיירות והחקלאות מסייעים והיו באזור . אני מתפלא על השר לאיכות הסביבה שעדיין לא מצא זמן להתקשר אלינו ולהגיע, למרות שמדובר באסון אקולוגי .
אני מזכיר לכולם כי מלון ניר עציון נשרף לגמרי בשנת 98 והינה הכל שוקם וחודש, כך גם יקרה עתה באזור " .

דפנה נוף, מנכ"ל עמותת תיירות כרמלים אמרה בכנס, כי הנזקים הישירים לענף התיירות באזור בעקבות השריפה מוערכים בכמעל 150 מיליון ש"ח וכי עדיין לא הוערכו הנזקים בגלריות ובחלק מחדרי האירוח . עוד אומרת נוף, כי הנזקים העקיפים לתיירות מוערכים במעל 13 מיליון ש"ח . הנזקים העקיפים עקב ביטולים של נופש באזור, עדיין אינם מוכרים על ידי הממשלה . נוף אמרה, כי היא מקווה שההכרזה של שר התיירות בביקורו באזור, יביא להכרה של הממשלה כאזור עדיפות א' וסיוע בשיווק ופרסום וכן יסייע לשיקום האזור .

נועז בר ניר, מנכ"ל משרד התיירות אמר בכנס, כי " הנכס העיקרי של האזור הוא הטבע, אך הפגיעה אינה קריטית ורוב האטרקציות לא נפגעו וזה גם המסר שצריך לצאת מהכנס כי התיירות באזור פועלת . התקשורת שיקפה במהלך השריפה פגיעה אנושה בחיי אדם והאזור, אך לא כך תינתן עדיפות לאזור בפיתוח תשתיות ציבוריות, אירועים וכו' . כמו כן הכללת האזור, כאזור עדיפות לאומית בתיירות, דרך החוק לעידוד השקעות הון . ביצענו פנייה לשר החקלאות לצמצום צו היערות בכרמל . נרתם בסיוע לשיקום תדמיתי וכלכלי, ביצוע תכנית ייעודית למוצרי תיירות למגזר הדרוזי, בדגש על דלית אל כרמל ועוספייה", אמר בר ניר .

עוזי ברזילי, מנהל השירות ללקוח ברשות הטבע והגנים אמר בכנס, כי " בסקר שנערך לאחר השריפה לבדיקה, מהו הנזק העיקרי שנגרם בעיני הציבור התברר, כי 46% מהציבור הרחב סבור, כי הנזק העיקרי נגרם לאזור החי-בר . עוד אמר ברזילי, כי קיימות כבר 250 קבוצות שביקשו להתנדב בשיקום הכרמל . כמו כן אמר, כי רק בסופ"ש האחרון ביקרו מעל 50 אלף אנשים באזור היערות .
עדי מאור, יו"ר התאחדות המלונות בצפון ומנכ"ל מלונות דן בצפון אמר בכנס, כי הסיקור לשריפה היה בכל העולם ואת המינוף התקשורתי הזה יש למנף בדרך חיובית לתיירות נכנסת ותיירות פנים . מאור אמר, כי סיכום שנת 2010 מוכיח כי ישנה עלייה בתיירות נכנסת המסתכמת ב - 3.5 מיליון תיירים ושנת 2011 צפויה להיות טובה יותר . " בחודש ינואר אנו מארחים קבוצות תיירים המגיעות לחיפה וביקשו להגיע לסיור בכרמל, עניין זה יש למנף ", אמר מאור .

איה גרונדמן, מנכ"ל יערות הכרמל אמרה בכנס, כי על משרד התיירות למנף את השריפה ולתעל למקום חיובי ולקידום האזור . גרונדמן אמרה, כי מלון יערות הכרמל מתוכנן להיפתח ב - 27 בינואר לאחר שיפוצים .

בעלי צימרים מאזור הכרמל אמרו בכנס, כי הטלפונים הפסיקו לצלצל בגלל ההד התקשורתי שאסר להתקרב לאזור הכרמל והם מזכירים כי רק שליש מהשטח נשרף .

עוד השתתפו בכנס : אהובה זקן - ראש אגף תיירות פנים, משרד התיירות, ואיל כיוף - ראש אגף תיירות כפרית, משרד התיירות, שי וינר - סמנכ"ל כלכלה ופתוח תשתיות, יוסי פתאל - ראש איגוד סוכני הנסיעות, יוסי פישר - נציג הבעלים של חברת תיירות IDB ושי דותן - מנהל תחום פיתוח תיירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: