אא

יובל שטייניץ בכנס המלונאים : " יש לכם חלק גדול בכך שרמת האבטלה 6% "

שר האוצר נתן דוגמאות איך האבטלה משתוללת בעולם . לגבי ישראל אמר למלונאים : "יש לכם חלק שזה לא הגיע לרמת אבטלה דו ספרתית" . שר האוצר כבר הביא אותנו לרמה של 4 מיליון תיירים, למרות שהשנה תסתיים עם 3.4 מיליון תיירים .

Shutterstock Shutterstock
בכנס המלונאים הופיע היום שר האוצר יובל שטייניץ, ששיבח את המלונאים על תרומתם לכך שישראל לא הידרדרה לרמות אבטלה שליליות, כמו מה שקורה כיום בעולם . אך שר האוצר הגזים מעט בנתונים של מספר התיירים שהגיעו לישראל .

השר שטייניץ אמר בין השאר: "יש פה תרומה בלתי רגילה לכלכלת ישראל . שנת 2010 היא שנת שיא בתיירים . אנחנו מתקדמים השנה ל - 4 מיליון תיירים . אני הייתי בעבר מדריך טיולים, כך שנושא התיירות והאטרקטיביות שלה מוכר לי. יש לנו את היכולת להגיע ל - 5 מיליון תיירים . העולם חווה עדיין את המשבר הכלכלי החמור בתולדות העולם . גם לנו בישראל היו תחזיות ל - 15% מובטלים, מה שקורה כיום במדינות המערב, אך ידענו איך להתמודד עם זה . אצלנו הגדלנו את תקציב השיווק בחו"ל, אני הייתי סקפטי, מר גונן בא לחזק ולהסביר, והייתה לכך תרומה . לענף התיירות יש תרומה גדולה מאד להצלחה הכלכלית . בשיא המשבר ב - 2009 אנחנו כמעט לא יצרנו מקומות עבודה . בשנת 2010 לא רק שיצרנו את הנורמה של - 50 אלף מקומות עבודה, אלא יצרנו 100 אלף מקומות עבודה חדשים, הרבה מעבר לממוצע ולמה שנדרש . חלק משמעותי שאפשר לנו לבלום את האבטלה, היה ענף התיירות והמלונאות בפרט . אני רוצה שתדעו שיש לכם חלק בזה שרמת האבטלה בגוש היורו מעל 10% ויש מדינות שיותר, וכאן ירדנו ל - 6% אבטלה . יש לענף המלונאות חלק גדול בגלל התרומה הסגולית, המיוחדת למאבק ולמשימה הזו ", אמר שר האוצר .

שטייניץ דיבר על העובדים הזרים : "אני יזמתי לפני שנה חבילה של צמצום עובדים זרים ולמניעת עובדים זרים שאינם חוקיים . אני יודע שענפים גם בתחום המלונאות התופעה התמתנה, זה חלק בהקטנת האבטלה .
אני פונה אליכם לעזור לנו להשלים את הענף ולשמור על החוק . אם אפשר עובדים כחול לבן" .

בעניין בניית מלונות חדשים אמר שר האוצר: "יש מחסור במלונות . אנחנו מודעים לזה שצריך לתת רוח גבית ושוקלים צעדים כדי לסייע . אני רואה בזה חשיבות לסייע בבניית מלונות, כי זה בנפשנו ותחום מרכזי של הכלכלה" .

בעניין האטרקציות אמר שר האוצר: "אין לנו מספיק אטרקציות ואין פיתוח מספיק של האטרקציות הקיימות . אפשר לחפור יותר שיהיה מה לראות, אפשר להתקין יותר רכבלים בערים, אפשר ליצור אטרקציות גם באילת, ים המלח, עכו וטבריה" .

שר האוצר ניצל את הבמה והתבטא בנושא ועדת שישנסקי שאמורה להחליט על חלוקת הכספים בנושא הגז, הוא אמר: "אתמול נגמר שלב השימועים בועדת שישנסקי . היו ויכוחים . ההנחיה הייתה להקשיב קשב רב, לא להיות אטומים ותוך שבוע יהיו המלצות שיובילו לכך שאנחנו נהיה ונראה, גם בנושא של משאבי הטבע וחלוקה הוגנת בין המשקיעים והמדינה, חברות והאזרחים - מדינה צודקת , נאורה ומתוקנת" .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: