אא

לא מעט מטלות עומדות בפני עמי פדרמן

לנשיא הנבחר של התאחדות המלונות מצפה עבודה רבה כדי להצעיד קדימה את ענף המלונאות. למטה הפעולה, שפדרמן ירכז סביבו בנשיאות התאחדות המלונות, תהיה השפעה רבה על הצלחתו.

Shutterstock Shutterstock
השם פדרמן מחייב מאד, וזאת יודע עמי פדרמן, הנשיא הנבחר של התאחדות בתי המלון. לפדרמן מצפה שורה של נושאים לטיפול באופן מיידי וכן נושאים שוטפים לא מעטים, שיקבעו את עתיד המלונאות בישראל.
הנושא הבוער ביותר מבחינת פדרמן הוא עניין ים המלח. הממשלה עומדת בפני הכרעה, האם להרוס ולהעתיק את המלונות או ללכת על חלופת קציר המלח מקרקעית הים ובניית לגונה סביב בתי המלון. אם יבחרו בחלופה השנייה, משמעותה מבחינת המלונאים הרס התיירות לים המלח לשנים הקרובות ונזק כספי ענק. לכן, פדרמן יהיה חייב להיות תקיף, החלטי, ולהנהיג את ההתאחדות לא להסכים לפשרות. זהו מאבק על עתיד ים המלח מבחינת המלונאים, ומבחן מאתגר ולא קל מבחינת פדרמן.
פדרמן גם יצטרך להתמודד בחזית מול משרד האוצר בכל הקשור לחוק לעידוד השקעות הון, אם רוצים לפתח וליזום בענף המלונאות.
פדרמן כבר הציג במצגת הבחירות שלו, כי הרצון והתוכנית של משרד התיירות להוסיף עד שנת 2015 כמות של 20 אלף חדרי מלון היא לא ריאלית ולא מעשית. הרי אי אפשר להקים פה מלון בשנתיים. פדרמן יצטרך להגיע עם משרד התיירות להבנות בעניין, ומנגד לדאוג לתמריצים ליזמים להקמת בתי מלון חדשים. הרשת ממנה מגיע פדרמן, רשת דן, מוכיחה לאורך השנים, שלא משתלם לבנות מלון, ותמיד היא רוכשת את המלונות מיד שנייה. פדרמן יצטרך להשיג הקלה בקריטריונים, שילוב של מלונות עם דירות נופש וכד'. כיום ברור לכל כי לא כדאי לבנות בית מלון חדש במדינת ישראל.
מאבק נוסף שיצטרך הנשיא הנבחר להוביל הוא כל הקשור לדירוג בתי המלון. מדינת ישראל מתכוונת להוציא על כך לא מעט כסף. מנכ"ל התאחדות בתי המלון הגרמני הופיע אתמול במסגרת הוועידה השנתית, סיפר איך עשו זאת בגרמניה, מודל שמועתק כעת ללא מעט ממדינות אירופה. אפשר אפילו לקבל מהגרמנים את התוכנית ללא השקעה כספית. פדרמן צריך וחייב לדאוג שלמלונאים תהיה דריסת רגל בכל הנושא של דירוג בתי המלון, נושא שיכולה להיות לו השפעה עצומה על עתידם.
פדרמן גם יצטרך לבחון, איך לעודד כניסת מותגים מלונאיים בינלאומיים לישראל.
במשרד התיירות כל הזמן מדברים על מספרי התיירים הנכנסים. חלק לא קטן מהם מגיעים לביקור חד יומי, לא משאירים פה כמעט כסף, לא לנים בבתי המלון ויוצרים פקקים במקומות הפופולאריים. פדרמן חייב להוביל מהלך של הטלת מגבלות על סוג תיירות זה, שחוץ מהתוספת לסטטיסטיקה של משרד התיירות ולחברות התעופה המטיסות אותם, לא כל כך תורם לנו. יתר על כן, באזורנו גוברת התחרות עם המדינות השכנות, בהן בונים עוד ועוד בתי מלון חדשים ומפוארים של מותגים בינלאומיים.
אחד המבחנים הגדולים של פדרמן יהיה בשדרוג ערך העבודה בענף המלונאות. לגרום לאנשים לרצות לעבוד בעבודה זו, שכיום כלל אינה מבוקשת. הוא חייב ליזום, אולי במסגרת ההתאחדות, הקמת בית ספר גבוה ללימודי מלונאות ברמה בינלאומית עם תעודות ועם הכרה אקדמאית. צעד כזה יעלה את הערך ואת הרצון בעבודה זו, שכיום סובלת מתחלופה גדולה ובחלק מהמקרים מכוח אדם בלתי מיומן. במקביל צריך לדאוג, שמי שילמד ויעבור הכשרה, גם המשכורת שלו תהיה בהתאם, ומשכורות המינימום, הנהוגות כיום בענף המלונאות, תגדלנה. פדרמן חייב לשים דגש על כל נושא הכשרת העובדים וליישם זאת גם הלכה למעשה.
פדרמן גם חייב להוביל את התאחדות המלונות לשיתופי פעולה עם גורמים חוץ מלונאיים שונים, גם בינלאומיים, כדי להוביל את ההתאחדות ואת בתי המלון להישגים כלכליים.
כמובן שפדרמן יוכל לנצל את הקשרים המשפחתיים, להיכנס ליוזמות חדשות ולקצר תהליכים בעזרת בן דודו, מיקי פדרמן, יו"ר לשכת התיאום של הארגונים התיירותיים, הנהנה ממעמד מיוחד בענף ובמשק כולו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: