אא

ועדת הכלכלה: טיסה שתצא באיחור של 8 שעות ומעלה תחשב לצורך פיצוי הנוסעים כטיסה שבוטלה

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום [ב'] בהכנה לקריאה ראשונה של הצעת חוק פיצוי וסיוע לנוסעים עקב עיכוב או דחייה בטיסה. הדיון עסק, בין השאר, בהגדרות הקובעות על מי יחול החוק ומה ייחשב לטיסה שנדחתה או בוטלה.

Shutterstock Shutterstock
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, דנה היום בהכנה לקריאה ראשונה של הצעת חוק פיצוי וסיוע לנוסעים עקב עיכוב או דחייה בטיסה, שהגיש חבר הכנסת אחמד טיבי.

ההצעה קובעת תנאים ונסיבות, שבהתקיימם נוסע יהיה זכאי להטבות בשל ביטול, עיכוב או סירוב להעלותו לטיסה. ההטבות כוללות סיוע ללא תשלום, החזר הוצאות, כרטיס טיסה חלופי ופיצוי כספי.

כמו כן, מוצע לחייב את מפעיל הטיסה להביא לידיעת הנוסע את זכויותיו, באופן ברור ובולט וכן מוצע כי תלונות בנוגע למפעילי טיסה ומארגני תיור, שאינם פועלים בהתאם להוראות החוק, יופנו לממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת.

הדיון היום עסק, בין היתר, בהגדרות הקובעות על מי יחול החוק ומה ייחשב לטיסה שנדחתה או בוטלה. עו"ד יערה למברגר ממשרד המשפטים אמרה כי החוק צריך לחול לא רק על חברות התעופה הישראליות, אלא גם על החברות הזרות.

מה יקרה במקרה במקרה שמטוס של אל שנתקע לא יכול להמריא בגלל השבת
במסגרת הדיון בהגדרת טיסה שנדחתה או בוטלה העלה ח"כ מנחם אליעזר מוזס את השאלה מה יקרה אם מטוס של אל-על שנתקע ולא יכול היה להמריא בגלל השבת. היו"ר שאמה-הכהן אמר בעניין זה כי מי שמזמין טיסה באל-על צריך לקחת בחשבון שהחברה לא טסה בשבת.

היועץ המשפטי של אל-על, עו"ד עומר שלו, אמר כי אם יש טיסות חלופיות מתאימות החברה מציעה אותם למי שמעוניין. לדבריו, אמנם הפתרון הוא לא מושלם אך האפשרות למצוא פתרון לכל הנוסעים היא קלושה. שלו הוסיף כי צריך להתייחס למקרה כזה כעיכוב בטיסה ולא כביטול טיסה. "אנחנו דואגים ללינה או טיסה חלופית למי שרוצה וטסים מיד בצאת השבת", אמר.

הממונה על הגנת הצרכן, תמר פינקוס, אמרה בעניין זה כי אין לגלגל אחריות לפתחו של אדם דתי שלא יוכל להגיע לטיסה שיוצאת מיד עם צאת השבת. כמו כן הוסיפה פינקוס כי אין מקום לעשות אבחנה בין טיסות סדירות לטיסות שכר בעניין העיכובים בטיסה. היו"ר שאמה-הכהן החליט כי אין מקום לדון בנושא במסגרת ההגדרות של החוק והוועדה החליטה לדון בכך במסגרת הסעיפים העוסקים בפטורים והקלות שיקבלו חברות התעופה.

מספר השעות שיחשבו איחור על פי ההגדרה
נציג משרד התחבורה, עו"ד רון חלפון, אמר כי משרד התחבורה סבור הגדרה של איחור של 6 שעות כטיסה שבוטלה לפי החוק היא הגדרה מצמצת מידי. לדבריו, עיכובים כאלה קורים מידי פעם ויש להרחיב את ההגדרה ולקבוע כי טיסה שתצא באיחור של 8 שעות או יותר תחשב לטיסה שבוטלה. היועצת המשפטית של המועצה לצרכנות, עו"ד סלעית קולר, התנגדה להצעה, בעוד הממונה על הגנת הצרכן פינקוס הביעה תמיכה בעמדת משרד התחבורה כמו גם היו"ר שאמה-הכהן והוועדה אישרה את בקשת משרד התחבורה.

הגדרות לפיהן ייחשב נוסע כנוסע הזכאי להטבות
כמו כן קבעה הוועדה הגדרות לפיהן ייחשב נוסע כנוסע הזכאי להטבות בגין החוק. הוועדה אישרה כי נוסע שביצע צ'ק אין בשדה התעופה, או נוסע שקיבל הודעה על העברתו מהטיסה שלגביה הונפק לו כרטיס טיסה ייחשב כזכאי להטבות שיקבע החוק. לעומת זאת, אם לא שולמה תמורה עבור כרטיס הטיסה או אם הכרטיס נקנה בתעריף מיוחד שאינו ניתן לציבור באופן ישיר או עקיף , הנוסע לא יהיה זכאי לקבלת ההטבות שמציע החוק במידה והטיסה תתעכב או תבוטל.

עוד אישרה הוועדה את שורת ההטבות שיקבלו הנוסעים מתוקף החוק, בהתאם לזמן דחיית הטיסה או ביטולה. ההטבות יכללו מזון ומשקאות בהתאם לזמן ההמתנה, אירוח בבית מלון אם נדרשת שהייה של לילה אחד או יותר, שתי שיחות טלפון ומשלוח הודעה בפקס או במייל, פיצוי כספי על טיסה שבוטלה ועוד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: