אא

שתי משפחות תובעות מחברת הנסיעות 'טופ סטייל נסיעות וטיולים' 195 אלף ש"ח

התובעים טוענים בתביעתם כי לאחר שהזמינו טיול לאפריקה נדרשו להוסיף סכום של כ- 1,400 דולר לנוסע וכשהודיעו על ביטול הטיול, נדרשו לשלם 20% ממחיר ההזמנה. בכתב ההגנה טענה החברה: "מודה אך ורק בטעות בתום לב ותו לא, התובעים ניצלו לרעה את הטעות".

Shutterstock Shutterstock
שתי משפחות שתכננו טיול לאפריקה אך נאלצו לבטלו, תובעות 195,000 אלף ש"ח מחברת הנסיעות "טופ סטייל נסיעות וטיולים" .
בתביעה, שהגישו המשפחות לבית המשפט השלום בת"א, באמצעות עו"ד חיים פרנק ויניב אריאלי, הן טוענות כי רכשו במהלך חודש יולי האחרון חבילות נופש לאפריקה, עבורם ועבור ילדיהם לתקופה של שבועיים, בסוף חודש ספטמבר .

מהתביעה עולה כי בחודש מאי פנו המשפחות לחברת הנסיעות וביקשו לקבל הצעת מחיר לטיול משפחות לשמונה נפשות בטנזניה וזנזיבר, ובלבד שמחיר החבילה לכל אחד מהנוסעים לא יעלה על סך של 3,000 דולר .
שתי המשפחות קיבלו הצעת מחיר לטיול בן 15 יום בעלות של 3,100 דולר לאדם, והזמינו את החבילה . בהמשך, לפי התביעה, שילמו עבור הטיול 24,800 דולר בכמה תשלומים, באשראי ובמזומן .

אולם להפתעתם הרבה של בני המשפחות, כך נטען בתביעה, בתחילת חודש אוגוסט פנתה אליהם נציגת חברת הנסיעות, וציינה כי חלה טעות בתמחור חבילת הנופש ולכן עליהם להוסיף סך של 1,400 דולר לכל נוסע .
העלות החדשה של החבילה תומחרה בכ - 4,500 דולר לכל אחד מהנוסעים .
בני המשפחה הנדהמים הבהירו לחברה כי אין באפשרותם לשאת בתשלום המעודכן, שכן הם תכננו את מימון הטיול זמן רב מראש . בשיחות נוספות נטען בתביעה הציעו נציגי החברה להפחית את גובה התוספת הנדרשת, אולם המשפחות סירבו להצעות אלה ודרשו לקבל את החבילות במחיר המקורי שסוכם .

לאחר כעשרה ימים, הודיעו המשפחות לחברה כי הן נאלצות לבטל את השתתפותם בטיול . בעקבות זאת דרשה החברה לחייב את התובעים בדמי ביטול בגובה 20% ממחיר ההזמנה .
בני המשפחות טענו כי הביטול גרם להם עוגמת נפש רבה, וכי החברה הטעתה את בני המשפחה וניהלה איתם משא ומתן שלא בתום לב .

בכתב ההגנה של טופ סטייל באמצעות עו"ד יוסף גבריאלי היא טוענת: הנתבעת עשתה כל אשר לאל ידה כדי להקטין את הנזקים . דא עקא, למרות שהנתבעת משיקולים של מוניטין ושמירה על לקוחותיה הייתה מוכנה לספוג 5,600 דולר, התובעים לא הסככימו להוסיף את היתרה המגיעה עפ"י דין . הנתבעת תוסיף ותטען, כי התובעים ניצלו את הטעות כדי לבטל את ההזמנה . זאת, למרות שבסופו של דבר הם כן יצאו לטיול חלופי ולמרות שהם ביקשו מסוכנת הנסיעות של הנתבעת הצעת מחיר להודו, כהצעה חלופית, שאף אותה הם דחו .

הנתבעת תטען כי לא מדובר בדמי ביטול רגילים, אלא בנזק הישיר שנגרם לנתבעת עקב הביטול, בכך שהיא נאלצה לשלם כספים רבים לספק, אשר מסרב להחזירם לנתבעת עקב הביטול . הנתבעת מודה אך ורק בטעות בתום-לב ותו לא . "התובעים הם אלו שניצלו לרעה את הטעות, תוך שהם מסבים לעצמם ומנסים להסב לנתבעת נזקים, שבידם הייתה האפשרות למונעם" .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: