אא

עמי פדרמן מתריע: "מי שיקבל החלטה על העתקת המלונות, לוקח על עצמו סיכון גדול"

הבוקר נפתח קמפיין מחאה של התאחדות המלונות יחד עם גופים רבים מתעשיית התיירות, תושבים מדימונה ומערד, וכמה ארגונים ירוקים כנגד שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: 'מנע את הרס הטבע, התיירות ומלונות ים-המלח!'.

Shutterstock Shutterstock

בישיבת המועצה של התאחדות המלונות, שהתקיימה בשבוע שעבר, הזהיר הנשיא הנבחר, עמי פדרמן, מההחלטה האמורה להתקבל ואמר לחברים שמסתמן כי יחליטו על הריסת המלונות והעתקתם.

פדרמן מתריע: "כבר שמענו את אנשי האוצר מתראיינים ותומכים בהעתקת המלונות, ואנחנו מבינים שמשרד התיירות גם תומך בעמדה זו. אנחנו פועלים מאחורי הקלעים כדי לשנות את ההחלטה. מי שיקבל החלטה כזו, לוקח על עצמו סיכון יותר מדי גדול, ואני מתפלא על מי שמוכן לקחת על עצמו סיכון כזה גדול. אם זו תהיה הצלחה, זה ייזקף לזכותו, ואם יהיה כישלון, לא יזכרו אותו" .

פדרמן ממשיך ואומר: "אם יבחרו בהעתקת המלונות, הדבר יגרום לשיתוק כל מלונות ים המלח וכל התיירות לאזור. העבודה במקום של מאות משאיות וכל הכרוך בכך תשתק את כל האזור. על הנייר זה אולי יפה, אבל במציאות זה יביא לעצירה מוחלטת של כל התיירות".

נשיא התאחדות המלונות מציין עוד כי: "בכל מקרה, אם יבחרו בהעתקת המלונות, הרי ברור לכל שזה פיתרון רק לעשרים שנה, ואחרי התקופה הזו שוב תהיה אותה בעיה, אז מה עשו בכך?"


בתוך כך הבוקר נפתח קמפיין מחאה של התאחדות המלונות יחד עם גופים רבים מתעשיית התיירות, תושבים מדימונה ומערד וכמה ארגונים ירוקים כנגד שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: 'מנע את הרס הטבע, התיירות ומלונות ים-המלח!'.

המודעות קוראות לשר למנוע את הרס המלונות, התיירות, הטבע והתעסוקה בים המלח. פרנסתם של 12,000 מועסקים בתיירות ים המלח- בסכנה.
במודעות נאמר: "הרס והעתקת המלונות, הנזק למדבר יהודה כתוצאה מעבודות חציבה מאסיביות, כפתרון זמני לעליית המפלס, הם מכת מוות לסביבה ולתיירות בים המלח. יתר על כן, בסופו של דבר ייאלצו ליישם את הפתרון היחיד לטווח ארוך: קציר מלח. למה להרוס בינתיים ולא לנקוט מיד בפתרון הנכון"?

בימים הקרובים צפוי שר התיירות להודיע מהי החלטתו בעניין פתרון עליית מפלס המים באגן הדרומי של ים המלח. באזור זה, לצידו ניצבים המלונות, עולה המפלס מדי שנה בכ- 20 ס"מ עקב הפעילות התעשייתית של מפעלי ים המלח. תוך שנים ספורות צפויה סכנת הצפה למלונות. החברה הממשלתית להגנות על ים המלח הציגה שלוש חלופות לפתרון המצב. הראשונה: קציר מלח מלא מקרקעית הים, שהיא החלופה המועדפת על כל גורמי התיירות והגורמים הירוקים, השנייה: בניית עוד לגונה בים, והשלישית, שמעוררת תרעומת גדולה, ואשר זכתה כבר לתמיכה גלויה של משרד האוצר היא: העתקת מלונות ים המלח ממקומם לאזור אחר.

לקראת ההחלטה זימן המשרד את נציגי הגופים הירוקים ביום שלישי הקרוב לסיור בים המלח. ביום רביעי הקרוב מבקש מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר לרכז את מלונאי ים המלח כדי להציג בפניהם את החלופה המועדפת על המשרד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: