אא

מוזיאון ישראל בירושלים: חצי מיליון מבקרים בפחות מחצי שנה מאז הפתיחה מחדש

כמות המבקרים מצביעה על מגמה חדה של עליה במספר הפוקדים את המוזיאון ביחס לשנים קודמות, בהם הממוצע השנתי עמד על חצי מיליון מבקרים בשנה .

Shutterstock Shutterstock
מוזיאון ישראל הכריז בימים אלה על המבקר ה - 500,000 מאז פתיחתו מחדש ב - 26.7.10 . בפחות מחצי שנה לפעילותו, השיג המוזיאון שיא חסר תקדים של מבקרים - חצי מיליון איש .
רוב המבקרים הגיעו מהארץ ובהם משפחות רבות, ילדים, סטודנטים, בני גיל הזהב וחיילים, כן פוקדים את המוזיאון תיירים רבים .

בטקס קצר שנערך ביום ד' הקודם, 19.01 במוזיאון, הודה מנכ"ל המוזיאון ג'יימס סניידר למבקר ה - 500,000 אלף והעניק לו במתנה כרטיס כניסה חופשי למוזיאון ישראל .

כמות המבקרים מצביעה על מגמה חדה של עליה במספר הפוקדים את המוזיאון ביחס לשנים קודמות, בהם הממוצע השנתי עמד על חצי מיליון מבקרים בשנה, מאז הפתיחה המחודשת הוכפל מספרם ומן המוזיאון מקווים כי תתממש הצפייה למיליון מבקרים בשנה .

מבקרים רבים מכל שכבות החברה הגיעו למוזיאון לראשונה, יחד אתם הגיעו מבקרים וותיקים הרואים במוזיאון מקום מוכר ואהוב, והם חוזרים ובוחרים כל פעם אגף אחר או תערוכה אחרת לצפות בה, רבים מהם מדווחים על תחושה של "גאווה ישראלית" ומעורבות במתרחש, ורבים מציינים כי ציפו מאוד לפתיחה המחודשת . רבים הנרשמים לאגודות ידידי המוזיאון בארץ ובחו"ל ולאגודת מנויי המוזיאון נוספו 12,000 חברים . סטודנטים רבים רכשו מינוי שנתי במחיר סמלי בשיתוף עם עירית ירושלים ו"רוח חדשה" . כן נרשמה עליה חדה במספר הנרשמים לסיורים והדרכות לפרטים ולקבוצות .

פתיחתו מחדש של המוזיאון זכתה לחשיפה בתקשורת המקומית והבינלאומית בצורה חסרת תקדים . כתבות, מאמרי מערכת, ביקורות וסקירות הופיעו בעיתונים ברחבי בעולם, ביניהם כתבות מרכזיות בניו-יורק טיימס, לוס אנג'לס טיימס, לה-מונד, פייננשנל טיימס , רשת CNN ואחרים . עם תום שנת 2010 ציינו רבים כי פתיחתו המחודשת היא "אירוע השנה" באמנות, דיווחים רבים על חוויית ביקור מרגשת התקבלו במוזיאון ונחשף מעמדו האייקוני כאחד מעשרת המוזיאונים הכוללניים החשובים בעולם והיהלום התרבותי בכתרה של ירושלים .

הקהל נוהר ברובו לאגפים המחודשים: אגף הארכיאולוגיה, האגף לאמנות ותרבות יהודית ואגף האמנויות . פסליהם החדשים של האמנים אניש קאפור ואולאפור אליאסון, אשר נוצרו במיוחד לכבוד הפתיחה מחדש, זוכים אף הם לפופולאריות רבה כמו גם התערוכות המתחלפות, תערוכות אוספי המוזיאון, הסיורים המודרכים והפעילות לילדים באגף הנוער .

השנה מתוכננות 13 תערוכות חדשות לאורך השנה ובהן תערוכות גדולות וחשובות . תערוכה של האמן העכשווי הנודע יליד דרום-אפריקה ווילאם קנטרידג', תערוכה רטרוספקטיבית לאמן הישראלי זוכה פרס ישראל מיכה אולמן, תערוכת אוספיו של הנסיך, פטרון האמנויות, אסטרהזי מבודפשט ותערוכת "בכורה" באמנות עכשווית בה יחשפו לראשונה יצירות מאוספי המוזיאון .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: