בחודש ינואר 2011 כשליש מנפח התעופה העולמית מתבצע ביבשת אסיה
יוסי פישר סבור כי הצפי ימשיך לגדול בקצב מהיר ביותר וכי יש צורך להסיט מאמצי שיווק תיירותיים ניכרים של ישראל לאסיה .
Shutterstock
חברת המחקר בתחום התעופה העולמית OAG פרסמה לאחרונה נתונים מרתקים, המצביעים על השינוי המדהים שעובר על העולם . כלכלות העולם הישנות מפנות מקום לכלכלות העולות באסיה, בעיקר של סין והודו אך גם לארצות נוספות כמו וייטנאם, אינדונזיה, מלזיה ותאילנד .
גם אנשי העסקים הישראלים הגדולים במשק קוראים את התמונה והדוגמא הטובה ביותר לכך, היתה חתימת עסקת מכירת השליטה בחברת מכתשים אגן לכימצ'ינה הסינית .
לפי נתוני הדו"ח האחרון של OAG AVIATION על נתוני תפוסה המוצעת באסיה, היצע המושבים בטיסות באסיה החודש יעמוד על מעל 93 מיליון מושבים, מתוך 311.2 מיליון מושבי נוסעים המוצעים בעולם כולו .
היצע הטיסות הסדירות המתוכננות לחודש ינואר יעמוד על 2.5 מיליוני טיסות .
בהשוואה לשנה שעברה הגידול הכולל במספרי הטיסות מאסיה ואליה גדל ב - 11% לעומת שאר העולם בו עלה מספר הטיסות ב - 5% . ובצפון אמריקה היה אמנם גידול, אך בקצב נמוך מזה בין 2-3% .
נתונים אלו מדגישים את הצורך להסיט מאמצי שיווק תיירותיים ניכרים של ישראל לאסיה .
ברור לכל מי שעיניו בראשו, שיבשת זו הופכת מול עיננו ליבשת החשובה בעולם מהבחינה הכלכלית וכזו גם מהבחינה התיירותית .
בתחום התעופה שתי המדינות החשובות ביותר באסיה, אינן מפעילות טיסות לישראל וממנה .
בסין הוענק הרישיון להפעלת טיסות בין בייג'ינג לתל-אביב, עוד בשנת 2007 לחברת HAINAN AIRLINES אשר משיקוליה אינה מפעילה את הקו .
בהודו זכויות התעופה על הקו נמצאות מזה שנים בידי חברת 'אייר-אינדיה' המתמודדת עם משבר כלכלי קשה .
בעצם, נכון להיום, החברה האסייתית היחידה הטסה לישראל באופן סדיר ובהצלחה רבה, אם יורשה לציין היא
'קוריאן איירליינס' .
אל-על הוכרזה כמונופול על חלק מהקווים לאסיה .
הסכמי תעופה נחתמים בין מדינות . טוב יעשה משרד התחבורה באם ירכז מאמצים בעידוד המדינות עמן יש לישראל הסכמי תעופה חתומים להפעיל את הקווים . מעבר לשיקול המסחרי שעושה כל חברת תעופה עבור עצמה, יש כאן עניין פוליטי בין מדינות ולכן על משרדי הממשלה השונים: משרד החוץ, התיירות והתחבורה לשתף פעולה ולנסות ככל שניתן לגרום למדינות אסיה להפעיל קווי טיסה לישראל. הביקוש קיים ורק צפוי לגדול, לכך ידאג המגזר הפרטי .
גם אנשי העסקים הישראלים הגדולים במשק קוראים את התמונה והדוגמא הטובה ביותר לכך, היתה חתימת עסקת מכירת השליטה בחברת מכתשים אגן לכימצ'ינה הסינית .
לפי נתוני הדו"ח האחרון של OAG AVIATION על נתוני תפוסה המוצעת באסיה, היצע המושבים בטיסות באסיה החודש יעמוד על מעל 93 מיליון מושבים, מתוך 311.2 מיליון מושבי נוסעים המוצעים בעולם כולו .
היצע הטיסות הסדירות המתוכננות לחודש ינואר יעמוד על 2.5 מיליוני טיסות .
בהשוואה לשנה שעברה הגידול הכולל במספרי הטיסות מאסיה ואליה גדל ב - 11% לעומת שאר העולם בו עלה מספר הטיסות ב - 5% . ובצפון אמריקה היה אמנם גידול, אך בקצב נמוך מזה בין 2-3% .
נתונים אלו מדגישים את הצורך להסיט מאמצי שיווק תיירותיים ניכרים של ישראל לאסיה .
ברור לכל מי שעיניו בראשו, שיבשת זו הופכת מול עיננו ליבשת החשובה בעולם מהבחינה הכלכלית וכזו גם מהבחינה התיירותית .
בתחום התעופה שתי המדינות החשובות ביותר באסיה, אינן מפעילות טיסות לישראל וממנה .
בסין הוענק הרישיון להפעלת טיסות בין בייג'ינג לתל-אביב, עוד בשנת 2007 לחברת HAINAN AIRLINES אשר משיקוליה אינה מפעילה את הקו .
בהודו זכויות התעופה על הקו נמצאות מזה שנים בידי חברת 'אייר-אינדיה' המתמודדת עם משבר כלכלי קשה .
בעצם, נכון להיום, החברה האסייתית היחידה הטסה לישראל באופן סדיר ובהצלחה רבה, אם יורשה לציין היא
'קוריאן איירליינס' .
אל-על הוכרזה כמונופול על חלק מהקווים לאסיה .
הסכמי תעופה נחתמים בין מדינות . טוב יעשה משרד התחבורה באם ירכז מאמצים בעידוד המדינות עמן יש לישראל הסכמי תעופה חתומים להפעיל את הקווים . מעבר לשיקול המסחרי שעושה כל חברת תעופה עבור עצמה, יש כאן עניין פוליטי בין מדינות ולכן על משרדי הממשלה השונים: משרד החוץ, התיירות והתחבורה לשתף פעולה ולנסות ככל שניתן לגרום למדינות אסיה להפעיל קווי טיסה לישראל. הביקוש קיים ורק צפוי לגדול, לכך ידאג המגזר הפרטי .
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}